Onze zoon is maandag in het ziekenhuis geboren ennaast aanleggen aan de borst kreeg hij ook nutrilon als extra voor zijn bloedsuiker. Sinds hij dat heeft geproefd lukt het niet echt omhem aan te leggen en hij weigert gewoon de borst nu zit ik dus sterk te denken aan flesvoeding had niet echt voorkeur wilde het gewoon proberen en als hij het niet wil vind ik dat ook prima. Mijn vraag is nu welke versie van nutrilon moet ik kopen? Of een ander merk? Flesjes heb ik sowieso al, en vinden jullie dat ik te snel opgeef of zouden jullie ook fles geven?
Ik zoiu beginnen met de gewone nutrilon of ander merk, wij hebben friso. Bj de eerste kwamen we er snel axchter dat ze vaan krampjes had en toen zijn we overgstapt op nutrilon voor kampjes maar die werkt neit, toen hebben we friso comfort gehaald en dat werkte als een tierelier. Nu bij de tweede zei iemand pak maar meteen weer friso standaart, maar dat heb ik niet gedaan want dan weet ik niet of ze ooke cht krampjes krijgt of iets. Nu hebben we al 2 maanden friso standaart en dat is goed voor haar.
Hoi Happygirl, Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een zwaargewicht zeg! (las ik in het november topic) Even over de borstvoeding: Hoe komt het dat je hem niet aangelegd krijgt? Hapt hij niet goed, is hij te slaperig? Heb je te veel stuwing of te vlakke tepels? Er kunnen zoveel redenen zijn dat het aanleggen in het begin nog niet lukt. Als ik jou was zou ik een lactatiekundige inschakelen die je op gang helpt. Het is zo zonde (vindt ik dan) om er nu al mee te 'stoppen' terwijl je eigenlijk nog niet gestart bent. Als eerste zou ik beginnen met kolven, dan komt het in ieder geval op gang, evt kan je de afgekolfde melk in een flesje geven als het aanleggen nog niet gelijk lukt. Het zou zo jammer zijn als je na de kraamtijd een schuldgevoel hebt over de borstvoeding. Dat je het gevoel hebt er niet alles voor gedaan te hebben.. Ik heb dat zelf gehad na mijn 1e bevalling en dat schuldgevoel ben ik pas kwijtgeraakt toen ik 2 jaar daarna beviel van mijn 2de en ik me toen wel volledig in heb kunnen zetten voor de borstvoeding. Heel veel succes in ieder geval! ps als je googelt op lactatiekundige in je woonplaats vindt je vast wel iemand.
Allereerst gefeliciteerd met je zoontje! Ook ik ben begonnen met nutrilon, omdat ik dat al in huis had. In geval dat borstvoeding niet wou lukken. Gelukkig maar, want ik zaterdagavond kreeg hij zijn eerste fles. |Ik gebruik sinds een paar weken de voeding van Kruidvat. Mijn zoon kan daar goed over, alhoewel ik toch ook andere verhalen heb gehoord. Veel kindjes krijgen er krampjes en zo door. Hou er wel rekening mee dat je kindje er 2 weken over doet om te wennen aan andere (fles)voeding.
Wat je zoontje heeft heet zuigverwarring. Ik bind je op het hart om NU METEEN contact te zoeken met een lactatiekundige en geen flessen meer te geven. Overigens, je ziekenhuis heeft wel een erg baby-onvriendelijk beleid als ze kunstvoeding bijgeven i.v.m. bloedsuiker. Dat is erg verouderd, vooral als dat ook nog eens met een fles gebeurt.
Het is nooit met een fles gebeurd, gewoon een speciaal cupje. Ik ben sinds vandaag over op tepelhoedjes, dus we proberen het gewoon en zien wel waar het heen gaat. Voeding en flessen hebben we wel in huis, dus we wachten gewoon af, ik sta er heel open in en hoef niet persee borst/flesvoeding. bedankt voor de reacties.
Verstandig meis! Het advies om een lactatiekundige in te schakelen is echt een goeie. Bel die eens voor je misschien in de komende dagen / weken een beslissing neemt om te stoppen met de bv.
Hai Happygirl86 Ik hoop voor je dat de borstvoeding alsnog slaagd! Maar mocht het niet lukken en je gaat flesvoeding geven dan kun je ook kruidvat proberen. Scheeld een hoop in de knip, ik heb zelfs het advies van de Kinderarts gekregen om gewoon kruidvat te proberen. Ik wens je heel veel succes verder met je keuze.
als je baby wat zwaarder is mag ie zeker na de geboorte niet erg lang zonder melk ivm zijn bloedsuiker en laat de vk idd kunstvoeding achter zodat je dat toe kunt dienen met een voedings spuit of iets anders. absoluut niet een verouderde methode (als je beeb helemaal niet wil of kan drinken aan de borst) suc6 en hoop voor je dat de bv gaat lopen