Hallo, Onze Fleur is nu 2 maanden (9 weken) oud. Ze slaapt nog steeds niet de hele nacht door en ik zou graag wat tips ontvangen. Onze Fleur krijgt nu om: 7.00 uur 150 ml 11.00 uur 150 ml 15.00 uur 150 ml 19.00 uur 150 ml 23.00 uur 150 ml 's nachts tussen 3.30 en 5.00 uur 90 ml Ze wordt nog steeds iedere nacht tussen 3.30 uur en 5.00 uur wakker. Eerst gaf ik haar een hele fles maar daar ben ik al vanaf gestapt omdat ik graag wil dat ze de hele nacht door gaat slapen. Na die fles van 90 ml huilt ze wel even maar dat is nooit langer dan 5 min. Ze is een heel tevreden meisje en ze slaapt overdag goed. Ze gaat ook iedere avond na de fles van 19.00 uur netjes slapen en om 23.00 uur maak ik haar wakker voor haar laatste fles. Ik heb het idee dat ze na 150 ml echt vol zit en ze drinkt niet altijd haar flesjes helemaal leeg dus meer erin doen heeft volgens mij niet zo veel zin of wel? Heeft iemand nog tips voor mij zodat ik kan proberen dat onze dochter wel de hele nacht gaat doorslapen. Ik moet volgende week weer beginnen met werken en dan zou het eigenlijk wel fijn zijn als ze de hele nacht slaapt. Alvast bedankt voor alle tips!
Hoe ik het deed. En dat is ook de manier hoe ik het deed en wil hier ook geen discussie over hebben. Mijn zoontje was 2 weken oud. En kwam ook snacht's. Ik steeds een fles aanbieden en natuurlijk dronk hij hem op. Ik dacht eens op een nacht. Ik gaat hem geen fles aanbieden als hij weer komt. En ja hoor hij kwam dus op een nacht en ik naar hem toe. Kusje gegeven en speentje in zijn mond. En verder slapen. Ik gaf gewoon de fles niet meer. Dit 3 of 4 nachten volgehouden en toen hoefde ik dus snachts mijn bed niet meer uit. Hij sliep toen de hele nacht door. Ik denk als je dus snachts die fles maar blijft geven dat ze ook denken ik krijg een fles, ik ken iemand en zijn kindje is 2.5 jaar oud en komt nog steeds snachts, en geeft hem dus nog een fles snachts.
Het probleem is dat Fleur de speen niet pakt/wil dus als ze huilt dan blijft ze huilen.... Ging jou zoontje dan weer snel slapen, kletskous?
Ehhhh ik wil niet vervelend zijn hoor maar je kindje is pas 2 maanden! Het is absoluut niet raar dat ze nog niet doorslaapt!!
Ieder kindje is anders, dus het is niet te zeggen wanneer je kindje gaat doorslapen. Bij de een na 2 weken de ander na 2 jaar (zoals hier het geval)
Is duidelijk ook een manier; gewoon niets meer geven. Echt een megatip! Zou je het ook al kunnen doen vanaf dag 1? Scheelt echt heel wat uurtjes extra slaap! Dat de bloedsuikerspiegel dan daalt dat maakt dus niet uit? En huilen om mama is maar onzin? Dankjewel! Ik zal de tip aan iedereen doorgeven! Hulde!
Ehm sorry maar gewoon lekker geven als ze wil en dan ook zoveel als ze wil. Doe ik nog steeds en mijn dochter is 6 maanden geweest. Ik snap best dat je het niet geweldig vind om er uit te moeten kunnen maar persoonlijk vind ik dat veel mensen zo hammeren op het door slapen. Als je kindje nou gewoon honger heeft dat ga je er toch geen speen in gooien op die leeftijd. Als ze geen honger hebben dan eten ze ook niet zo simpel is dat. Tuurlijk als ze wat ouder zijn zou het anders moeten maar dan kun je ook water geven ofzo maar mijn dochter heeft deze week een slechte eet week dus mag ze van mij gewoon een fles tot ze weer genoeg heeft volgens haar zelf. Doorslapen of lang slapen is voor die kleintjes al 5 a 6 uurtjes achter elkaar. Enne er zijn ook kinderen van 2 die nog elke nacht wakker worden
Dusss lekker sarcastisch weer Houden we het wel gezellig Ik doe sinds kort voeden op verzoek en liet de fles van 23u weg. Ik moest onze Beau echt wakker maken om hem zijn fles tegen rond 23u te geven.....schijnbaar haalde ik hem dan uit zijn diepe slaap en kwam hij idd rond 3.30 weer voor de volgende fles. Nu ik hem zijn laatste fles geef rond 20.30 slaapt hij de hele nacht door. Tja en helaas slaapt niet elk kind al zo snel door
Whaha, super Yake! Precies mijn gedachte verwoord! Weet je overigens nog die tip die je me laatst gaf ! Haha! Ts, Ik zou je kindje gewoon lekker voeding aanbieden wanneer ze erom vraagt. Een kindje vraagt er echt niet om omdat het denkt, goh mama moet bijna gaan werken, en papa en mama willen slapen, laat ik ze eens lekker wakker gaan maken. Nee je kindje meld zich gewoon omdat het de voeding nog nodig heeft, tot 9 weken geleden kreeg ze dag en nacht voeding, wist ze niet wat honger was, en nu ineens moet ze het uren zonder doen. Eigenlijk al heel knap dat ze er al 4 uur tussen laat. En verder gewoon geduld, dat doorslapen komt echt een keertje hoor ! Misschien kan je deze twee poll's eens bekijken , leeftijd klopt dan wel niet, maar kijk gewoon eens naar de stemmen die gegeven zijn over kindjes die ouder zijn dan 4 maanden. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/171949-doorslapende-kindjes-4-maanden.html http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/171864-niet-doorslapende-kindjes-4-maanden.html
OMG Hier vertellen ze je vanaf dag 1 dat als ze de nachtvoeding overslaan dat dat niet erg is!! Dat zeggen ze in het ziekenhuis, de verloskundige, kraamzorg en het CB. Er zijn namelijk baby-tjes die gelijk al doorslapen. Je kan ook overdrijven zeg. Mijn kindje heeft de eerste avond/nacht helemaal geen voeding gehad, sliep ook lekker door en in het ziekehuis weten ze vast wel wat ze doen. En hij leeft nog steeds hoor. Maar on topic: elk kindje is natuurlijk anders he. Bij mij sliep ie met 8 weken door. Hij werd toen s'nacht wakker en ik wilde naar hem toegaan. Ik denk dat ik de uitputting nabij was want ik ben blijkbaar weer terug m'n bed in gegaan.(kan me helemaal niks meer herrinneren namelijk) Hij is denk weer in slaap gevallen want werd s'ochtends pas weer wakker. Heb even gedacht van o nee he, hij heeft heel de nacht gehuild maar hij is sindsdien niet meer s'nacht voor zijn fles geweest Een maand later sliep ie door tot 9 uur Maar dat was voor korte duur In ieder geval wat ik wil zeggen is dat elk kindje anders is. Vaak gaat het vanzelf.
Ik sluit me aan bij Yake. Vind het echt een heel raar advies om je kind maar mooi te laten huilen op die leeftijd....Terwijl je kind honger heeft. Bij jou vind ik het anders omdat je kindje uit zich zelf door sliep de eerste nachten. Dat is toch wel heel anders dan dat je kindje echt om een voeding vraagt. @ Ts geef het even de tijd, je kleintje is nog maar 2 maanden. Er zijn kinderen die heel lang voor een nachtvoeding komen en er zijn kindjes die zomaar doorslapen. Dat verschilt zo per kind. Als ik kijk naar mijn jongens werd het steeds iets later s'nachts. Eerst rond 3 uur, en na een aantal weken was het 5 uur. En nog een aantal dagen/weekjes later sliepen ze nacht door. Je kind geeft zelf wel aan dat hij/zij de nachtvoeding niet meer nodig heeft. Die tijden worden steeds later. Het is vermoeiend maar om het nou te gaan forceren zou ik absoluut niet doen. Je kindje heeft die voeding gewoon nog nodig.
Mijn zoontje ging weer slapen ja. En wat helpt en wat ik deed was de speen een klein beetje dopen in de roosvicee. Hup het mondje in het sabbelen maar. Maar daar was ik later mee begonnen hoor. Want in het begin pakte hij de speen gelijk. Misschien anders een andere speen proberen. Heb er ook zoveel gehad. EN bij de speen dodi mam was het gelijk super. Maar af en toe doe ik het nog wel eens hoor. Even lekker in de roosvicee hup in het mondje en dan zie je hem al lekker wegdromen. Natuurlijk ook weer niet teveel roosvicee erop want dat is weer niet goed voor de tanden. Maar die heeft ze nog niet lijkt mij.hihihi
Sorry hoor, maar ik snap dit dus echt niet! Je kindje is net 2 maanden oud! Dat hoort er toch gewoon bij
het is bij mij niet voorgekomen. Maar als jouw dochter het niet pikt om alleen een speentje te geven en dan weg te gaan en ze komt daarna weer 2 keer zeg maar. Dan moet je natuurlijk gewoon een fles geven. Mijn zoontje had genoegen met zijn speentje dus dan gaat ik hem ook geen fles aanbieden. Zou hij blijven huilen. Uiteraard dat ik dan een fles aanbied.
jaa. Je moet die speen niet helemaal onderdompelen. Maar een paar drupjes eraan voor de smaak. Nee hoor kan zeker geen kwaad. Mijn zoontje heeft in het ziekenhuis gelegen en daar heb ik het eigenlijk van. Hij plopte steeds zijn speen uit en toen zag ik ineens een potje mondglyserine staan. Ik zei wat doet dit hier... ooo daar dopen we de speen in en dan spuugt hij hem niet uit zeiden ze. Ik dacht ooo dat is handig. Ik ben dat dus verder gaan doen met de roosvicee.
Ik kan bij de verhalen van Kletskous niks anders meer uitbrengen dan Meid weet je trouwens dat wat wodka met wat suiker ook erg goed schijnt te helpen?
ja zo heeft dus ieder zijn eigen ding. Zo deed ik het. Wat ts doet moet ze dus zelf weten. Mijn zoontje is er niet slechter en of beter van geworden.