Fles voor het slapen gaan (1 jaar)

Discussion in 'Flesvoeding' started by Veertje84, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoon is pas 1 geworden (jeeeej:)
    Ik geef hem nu voor het slapen gaan (rond 19.30u) een fles gewone melk (200cc ongeveer). Hij drinkt hem ook helemaal op. Als ik minder erin doe, gaat hij heel ontevreden jengelen na de fles.
    Ik vraag me nu af of die fles 's avonds weg moet gaan vallen? Dat hij zeg maar na het avondeten geen maaltijd meer krijgt (als je melk een maaltijd kan noemen?). Ik weet het niet hoor, graag tips!!!

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vind dat dat afhangt van je kindje. Er zijn heel wat moeders die vinden dat dat op een jaar wel mag verdwijnen, maar mijn dochter is nu bijna 2 en krijgt nog steeds haar fles voor bedtijd. Ze geniet er echt van om dan tegen ons te liggen en even tv te kijken, en wij genieten met haar.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik zit hier een beetje met hetzelfde issue.. Wij hebben de fles inmiddels wel afgebouwd naar 90cc maar wil dit weekend gaan proberen of het lukt om haar zonder fles naar bed te brengen..
    Wat ik hierboven lees herken ik echter wel, ons meisje hangt ook altijd heerlijk tegen me aan tijdens haar fles en dat is ook echt het moment om rustig te worden.. Moet even een manier verzinnen omdat moment toch te creëren maar dan zonder fles.. Hmmm lastig...

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het vanaf een jaar afgebouwd. Steeds minder ongeveer 100ml. Toen mengen met water en nu krijgt ze nog klein flesje water.

5. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Maar waarom wil iedereen die fles weg hebben dan? Wat is daar de reden van?
    Hier krijgt zelfs mn dochter van 2,5 nog een fles melk voor het slapen gaan. Ze drinkt verder overdag geen melk dus ben al blij dat ze zo toch dr zuivel binnen krijgt.

6. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Onze dochter drinkt ook nog een flesje melk voor het slapengaan hoor. Ze is 2,5 en drinkt 120cc warme melk. Lekker een warm buikje en wat sasjuh zegt, ben blij dat ze wat zuivel binnen krijgt! Lekker geven als hij het wil, desnoods langzaamaan afbouwen tot een wat kleiner flesje.

7. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Ik zou de fles er gewoon lekker in houden hoor. Ik zelf heb na het avondeten ook nog wel trek rond 19.00 dus ik vind het best logisch dat mijn dochter dat ook heeft. Ze is bijna 15 maanden en drinkt ook elke avond nog een fles warme melk. Het is gezond en ze vindt het lekker dus waarom niet

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hahah dit is precies ook waarom ik twijfel.
    Van één kant denk ik: wat maakt het nou eigenlijk uit als je kindje nog lekker een beker (of fles) warme melk drinkt voor het slapen gaan? Ik moet wel inderdaad eens gaan beginnen met minder cc te geven.
    Maar veel mensen in mijn omgeving vinden dat de fles er toch wel langzamerhand eens af moet (omdat het niet nodig is volgens hen).
    Daarom vroeg ik het, maar ik merk dat iedereen er toch anders over denkt!

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Het is geen must maar mijn dochtertje heeft zeg maar, genoeg babyvet.. Ze drinkt melk bij haar ontbijt en lunch en een toetje na het eten dus ik vind het voor haar too much.. Melk is lekker en zit vol bouwstoffen maar is ook echt een dikmaker.. Als mijn kindje niet aan de zware kant was geweest dan was ik misschien ook wel wat langer doorgegaan...

@Esje13 wat een goeie tip! Zo hou je toch een rustmomentje.. Maar geef je haar dan gewoon koud water? Of wel warm? Of thee ofzo?

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Vind ik ook!
    Mijn zoon eet amper iets alleen de fles gaat er prima in dus ik blijf dat gewoon nog geven.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier zijn we er met ruim 1 jaar mee gestopt.

Onze zoon gaf zelf aan niet meer te hoeven, nam soms echt maar 3 slokjes en werd boos.
    Het gebruik van een fles wordt vanaf een jaar afgeraden ivm tanden en de manier van drinken. Een beker warme melk kan natuurlijk prima! Dat zou er voor mij ook aan liggen hoeveel zuivel ze overdag al binnen krijgen.

Of koemelk echt wel zo gezond is, dat is weer een andere discussie.

Om toch een ruim momentje te pakken voor het slapen gaan staat er bij onze jongste een stoel op de kamer waar we altijd even in gaan zitten en knuffelen. Daarnaast lezen we beneden een boekje voor, maar dat wil niet altijd zeggen dat ze rustig zitten ;)

12. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon is ook aan de zware kant (zie mijn ander topic:)
    Ik weet dat ik in ieder geval minder cc's moet gaan geven, maar ik ga hem het flesje denk ik toch niet helemaal afpakken. Hij geniet ervan en drinkt het helemaal op, ligt na het douchen lekker op de bank tussen ons in en drinkt lekker zijn flesje.
    Hij drinkt behalve de avondfles de hele dag al uit een tuitbekertje (ik oefen ook met rietje en open beker). Maar voor nu laat ik het lekker nog eventjes zo:) Ik heb hem zijn speentje namelijk ook al afgepakt overdag:) --> krijgt hij alleen nog met slapen gaan.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ivan krijgt sinds een paar weken geen fles melk meer maar een warme beker met melk. Hij geniet hier nog steeds erg van dus laat het lekker zo😊

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'flesvoeding'.

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Al mijn kinderen drinken nog melk voor het slapen gaan. De oudste is 5. De oudste drinken het uit een bekertje en de jongste van net 2 drinkt een fles van 210 helemaal leeg nog.

16. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

Aug 25, 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt bijna 2 jaar en krijgt nog een fles van 160 ml ongeveer.
    Kan eigenlijk niet echt een reden bedenken om die te laten vervallen.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik snap dat ook niet :(
    Als je kindje daar nou behoefte aan heeft?
    Volgens 'de boeken' zou mijn dochtertje na het eten zonder melk naar bed moeten.
    Ik blijf er gewoon lekker mee doorgaan. Ze heeft er behoefte aan, en als het over 2 of 3 jaar niet anders, dan ga ik er mee door.

2 uur na het eten gaat ze in bed, pyjama aan, slaapzak aan, flesje, knuffelen slapen. Dat is ons avondritueeltje.
    Ik verwacht niet dat dat over 3 maanden verandert.
    Ik zou dat ook niet willen eigenlijk.

18. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Ik vind het een heerlijk rust momentje, een fijne afsluiting van de dag :). En hier gaat die 200cc gewone melk ook gewoon op. Waar je rekening mee moet houden is dat ze max 300cc melk op een dag mogen dus overdag niet teveel melk geven. Verder gewoon lekker toe laten zou ik zeggen. Verdwijnt vanzelf wel. En bovendien, er zijn toch ook zat mama`s die hun kind met 3 jaar oud nog aan de borst laten drinken? Niet dat ik daar geen respect voor heb, maar waarom zou dan de fles melk weg moeten als ze 1 zijn geweest?

Share This Page