Hoi dames, We geven onze zoon sinds een paar dagen Nutrilon H.A. en we rommelen een beetje met de spenen. Ik gaf eerst met Fase 1 speen van Dr Brown fles: dan doet hij er 15 minuten over ongeveer, dat is op zich prima, maar hij verslikt zich een aantal keer, tussendoor moet hij overeind voor een boer uit z'n tenen, en hij geeft klein mondje terug (soms ook de hik). Dat lijkt me dus te snel gaan voor hem. Dus een prematuren speen van Dr Brown gekocht maar dan doet hij een half uur over de fles. Dat lijkt mij te lang, bovendien is hij de laatste 10 minuten zo slaperig dat het hem moeite kost om de fles leeg te drinken (terwijl hij altijd met plezier al z'n flesjes leeg drinkt). Iemand een goede tip hoe we dit kunnen aanpakken? Ik zat te denken aan het gaatje van de prematuren speen iets groter te maken maar hoe je dat handig? Ik hoor het graag, alvast bedankt! groetjes Rus05
Half uur drinken en op het eind slaperig worden is eigenlijk heel natuurlijk. Een baby werkt hard voor zijn melk, kan zijn zuigbehoefte voldoen en wordt daar rozig van. Borstkindjes vallen over het algemeen ook aan de borst in slaap. Ik zou het idee van 'leegdrinken' van flessen loslaten. Schrijf gewoon op hoeveel ie heeft gedronken. Hij laat wel weten wanneer ie weer honger heeft.
Dit dus Beter 30 minuten in alle rust, dan 15 minuten met verslikken en teruggeven. Waarom lijkt het je eigenlijk te lang?
Tussen de 15 en 20 minuten is ideaal maar dat redden wij ook soms niet. Onze zoon krijgt 120c en soms 150c, nou zijn er dagen tussen waarin hij ook wel eens best lang doet over zijn fles en dan ook in slaap valt waardoor het nog langer duurt. Als hij er 15 min over doet dan verslikt onze zoon zich vaak en is hij zo onrustig. Ik kijk gewoon hoeveel hij op een dag binnen krijgt en merk vanzelf als het te weinig is. Vaak komt hij dan wat eerder voor de volgende fles (wij houden geen schema aan). Je kan ook het speentje iets groter maken met een naald heb ik ook een keer geprobeerd alleen was ik iets te enthousiast waardoor het best een groot gat werd. Heb er toen maar een nieuwe op gezet. Hoeveel drinkt hij? Wat laat ie staan en hoevaak?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik dacht dat een half uur te lang was en dat men aanraadt om een kind 15-20 minuten over een fles te laten doen. Met mijn dochter gaf ik op deze termijn nog borstvoeding dus dit is allemaal een beetje nieuw voor me. OK, dus als ik jullie goed begrijp, is een half uur voor een fles OK. Hij laat niet zo heel veel staan: hij drinkt zo'n 6 flesjes 120+4 per dag en hij laat zo rond de 30cc staan (niet altijd, alleen als hij aan het einde van de fles in slaap is gevallen). Ik voed zo'n beetje op verzoek maar probeer er wel niet meer dan 4 uur tussen te laten zitten, vaak 120+4 in 1 keer maar soms in 2 flesjes aangeboden als hij na laatste fles eerder komt.
Hier precies hetzelfde.. bij de prematuur speen valt hij in slaap en drinkt zijn fles niet oo. Gevolg hiervan komt een half uur later weer.. en bij fase 1 continu verslikken en spugen...
Hier doet hij er ook een half uur over. Fase 1 gaat te snel, dat is in 5-10 min op, is niet verzadigd erna en laat een deel uit zijn mond lopen doordat hij het niet kan bijbenen. Dus liever een half u er over doen dan
Je kan ook de difrax prematuren speen proberen die past op de dr brown fles en zit volgens mij een beetje tussen de prematuur en nr 1 van dr brown in