Fles voor het slapen laten vallen is zielig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nahla2013, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, ze is hier trouwens verder totaal niet dik. Ze zit op de 0 lijn en met haar lengte op +1.
    Dus maak me wat dat betreft ook geen zorgen over de pap ofzo ;)

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk toch, flesje warme melk voor het slapen gaan! Hier heeft zoonje hem gehad tot 1.5 jaar en toen een bekertje melk en toen bekertje water/sap en dat laatste krijgt ie nog steeds voordat we naar bed gaan.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier jog 2x pd 180 cc melk. ik vind t idd zielig om t af te bouwen, en doe dat pas als ze t zelf aangeeft. ze drinkt nu sochtens niet alles meet en eet dan brood mee, maar savonds gaat dr papfles leeg tot de laatste druppel!

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Mijn zoontje krijgt 's morgens een papfles (brood vind hij maar niets zo in de ochtend) en voor het slapen gaan krijgt hij ook nog een flesje. Prima, ik heb er geen problemen mee.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik geef geen fles maar borst en de oudste heeft nog ruim na zijn eerste verjaardag de borst gekregen voor het slapen gaan hoor. Wel op een gegeven moment eerst de borst en daarna pas het bedritueel (tandenpoetsen enzo.) Sowieso vind ik dat voor de tandjes beter. (al zijn de meningen verdeeld of moedermelk kwaad kan voor het gebit.) Maar ook vanwege het 's nachts weer terug in slaap vallen was het beter als hij zich niet in slaap dronk. Maar dat was dus omdat het voor ons beter werkte om dat melkmoment zeg maar een kwartiertje te vervroegen. Als het jullie prima bevalt om het zo te blijven doen, is het ook prima toch? Mocht het gewicht waan de hoge kant zijn, zou je de verhouding schepjes / water wat kunnen aanpassen. Maar als het gewicht gewoon goed is, zou ik me daar ook niet eens druk om maken.

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Zijn blijkbaar andere regels dan in België :(.

Ik gebruik voor dl nu Nestlé opvolgmelk 1+. Op de verpakking staat ook dat ze 500ml mogen hebben verdeeld over 2 flesjes van 250ml.
    Dl krijgt dus nog steeds 's morgens en 's avonds een fles van 250ml opvolgmelk (begint wel stilaan te minderen in hoeveelheid).

Cb heeft hierover ook helemaal niet gezegd, dat we geen avondfles ofzo meer mochten geven. Dus sta er zelfs een beetje van te kijken :D. Zou in ieder geval inderdaad je eigen gevoel volgen. Als je kindje het nodig heeft, dan is het zo. Zal zelf wel aangeven wanneer ze er genoeg van heeft :).

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    vanaf 11 maanden kreeg ze van ons sochtends bij der ontbijt een beker koude halfvolle melk, en smiddags bij der lunch.
    Alle flessen waren er toen af, ook rietjesbeker of iets dat wilde ze toen ook ineens niet meer.

Zielig? nee lijkt me niet. Het ene kindje wilt langer de fles dan het andere kindje.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zoontje krijgt savonds een rietjesbeker met warme halfvolle melk.
    Hier kijkt hij echt naar uit en is zijn momentje.
    Dat ga ik hem niet afpakken, zolang hij daar behoefte aan heeft laat ik hem. Uiteindelijk zal de rietjesbeker wel vervangen worden voor een normale beker

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet niets

maar niet eten vlak voor je gaat slapen is natuurlijk niet zielig... Volgens mij weten de meeste mensen toch wel dat het niet geweldig goed is om met een heel volle maag te gaan slapen. Maar even iets warms drinken voor het slapengaan kan natuurlijk geen kwaad. Klein bekertje melk of thee.. waarom niet. Maar persoonlijk zou ik geen grote fles kunstvoeding geven.. dat is tenslotte een maaltijd.

10. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Met 1 jaar hebben ze een fv meer nodig. Het is dan meer drinken dan een maaltijd. Je zou dus bijv. gewone melk of karnemelk kunnen geven.
    Verder ben ik het met Cygnet eens, het is niet zielig dat ze niet meer drinken vlak voordat ze gaan slapen. Ik zou ook geen 200cc kunnen drinken en me dan in slaap proberen te krijgen!

11. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zolang je de tandjes maar poetst na het flesje kan eht volgens mij weinig kwaad?
    De overige dingen zijn allemaal al genoemd.
    En anders misschien steeds een schepje poeder minder in doen zodat ze uiteindeiljk gewoon water drinkt als het je echt tegen staat de melk te geven?

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat vreemd dat alle cbs zo verschillend zijn.:( Kinderarts adviseerde zowieso tot 2 jaar nog opvolgmelk..

Hier krijgt ze ook nog een avondfles (120ml) 9 van de 10x. Heerlijk rust momentje op de bank... Daarna tandjes poetsen en lekker naar bed.

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter is ruim 16 maanden en krijgt nog gewoon een klein flesje (150cc) voor het slapengaan. Ze is nogal klein en bepaald niet zwaar (nu net 9 kg) dus mijn cb vond het prima dat ik deze er nog even in hou, inderdaad zolang ik maar zorg dat ze voor de rest genoeg zuivel binnen krijgt. Bij het ontbijt en de lunch drinkt ze gewoon melk uit een beker en na het avondeten eet ze kwark of yoghurt.

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je MAG geen fles meer geven voor het slapengaan? Wat een flauwe k*l. De onze is hier 1,5 jaar en hij krijgt het nog. En hier zegt de pediater (in Spanje is er geen CB, controles worden door pediater gedaan) daar helemaal niets van. Sterker nog, zolang ze melk willen en verder gevarieerd genoeg eten mag alles. Je kan gewone koemelk geven of opvolgmelk, beiden zijn goed. Wij geven opvolgmelk omdat granen en extra vitaminen bij zitten en de onze eigenlijk een klein etertje is.

15. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    En dat vind ik dus onzin. Er zitten geen extra 'stoffen' in opvolgmelk. Ook al zijn ze kleine eters, kan je beter een multivitamine geven ipv opvolgmelk. Dat is hier de richtlijn bij ons cb.

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn dochter (van 15 mnd) krijgt ook een flesje warme melk voor het slapengaan.. Niet zoveel meestal 150cc en dat drinkt ze niet helemaal op.. Anders komt ze ook niet echt aan haar zuivel.. Koude melk drinkt ze nl. niet.. Dus 's ochtends een bordje pap en 's avonds een flesje melk..

Ik zou me er niet zo druk om maken :D

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jawel hoor. Opvolgmelk en groeimelk hebben extra vitamines en mineralen en vooral ook minder eiwitten dan gewone melk. Daarom wordt dit in België ook aangeraden tot 3 jaar.

18. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Wij kregen het advies om met 11 mnd geleidelijk over te gaan naar normale melk. Als ze voorraad op was mochten we overstappen. In de ochtend en middag bij brood krijgt ze gewone melk. Maar onze dochter is zoooo gehecht aan dr laatste slokje melk rond 8-10u savonds. Dan geven wij nog 80cc warme melk hoor. Alleen als ze zich meld en wanneer ik haar niet meer in slaap kan krijgen. Als ze om 8u pas gaat slapen, krijgt ze altijd nog wat te drinken. Dan slaapt ze ook lekker door.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Maar wat is dan feitelijk het verschil tussen.borstvoeding en kunstvoeding?
    Ja, dat je even de tandjes moet poetsen na een fles kv.
    Maar voor de rest is het toch hetzelfde?Gewoon een knus momentje, even samen, even rust voor het slapen gaan.

Ik heb nooit te horen gekregen dat zoon niet zijn avondslokje bij mij
    mocht. Dus dan mag een flesje toch ook gewoon????
    Gewoon doen, snap het probleem niet.
    Rare cb...

20. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Mijn dochter van 22 maanden krijgt ook nog voor het slapen gaan een fles van +- 200 ml koemelk. En tegen elf uur komt ze altijd voor een tweede flesje, ong 150 ml. Die doe ik dan half water, half melk.

Wat is touwens het probleem als ze boven de 300 ml melk/zuivel komt? Mijn dochter krijgt per dag wel mee binnen dan 300 ml

Deel Deze Pagina