Fles voor het slapen laten vallen is zielig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nahla2013, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #41 Nahla2013, 24 okt 2014
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
    Vreemd dat over flesvoeding wordt gedaan alsof het een ongezonde snack is. Mij consultatiebureau zei letterlijk tegen me dat ik mijn dochter met 4 maanden moest dwingen groente en fruit te eten.
    Toen ik aangaf dat ze daar nog niet aan toe was, moest ik maar doorzetten. Ik krijg ook altijd tegenstrijdige voedingsadviezen van ze.

M'n dochter heeft een bovengemiddeld gewicht en ik kreeg laatst het advies om haar maar 1 sruk fruit te geven ipv 2
    (Ze krijgt geen tussendoortjes, koekjes, vla, soepstengels, pap, fruitsapjes of limonade)
    Dus hun advies was
    8:00 flesje melk 180 cc
    10:00 sneetje brood
    12:00 1 peer bijvoorbeeld
    18:00 avond eten
    20:30 melk 180 cc (liever niet dus)

Dat is toch niet oké?? Ik moet een baby 6 uur lang laten verhongeren.
    Ik hou haar eten en gewicht heel goed in de gaten.
    Ze waren zelfs kritisch toen ze in 8 weken tijd 260 gram was aangekomen.

Mijn dochter is met en flink gewicht geboren en ze is gewoon een flink kindje. Ze heeft ook een bovengemiddelde lengte trouwens

Ik zal haar gewichtscurve toevoegen

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik moest eventjes mn oude topic doorspitten, maar hier het schema van toen mijn dochter bijna 11 maanden was..

8:15 150cc melk plus pap
    10:00 fruit/ water
    12:00 1 boterham met beleg en 150cc melk ( gaat meestal helemaal op)
    ( middagslaapje 2,5 a 3 uur)
    15:00. Tussendoortje met water
    17:30. Avondeten met een beetje yoghurt en water
    19:00 210cc melk ( gaat ook helemaal op)
    Naar bed

Volgens mij kreeg mijn dochter hier nog een behoorlijke hoeveelheid melk, ik was ermee bezig om dat af te bouwen.
    Maar kan me verder niks meer herinneren, zulke dingen vergeet ik snel weer.
    Maar ze kreeg blijkbaar echt een reuzefles voor het slapen gaan haha, ze sliep er btw heerlijk op! ;)

Ik vind de adviezen van jouw cb te dwingend en niet oke.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn dochter krijgt nog steeds veel melk, afbouwen gaat heel langzaam hier want ze heeft er echt behoefte aan, heeft het cb geen drol mee te maken xD.

Dit is haar schema ong.

Sochtends: bordje Brinta
    Tussendoor: fruit
    12 uur: 180 cc fles
    14 uur: broodje
    16 uur: 150 cc melk en soms nog iets van een Soepstengel oid
    18 uur: avondeten
    21 uur: 180 cc fles

Tijden zijn een indicatie hoor, verschilt wel per dag.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Flesjes verkleinen, want met 180 (+6 is dat?) kom je wel ruim over de norm aan zuivel, en ik neem aan dat ze ook nog wel andere zuivel krijgt dan enkel die flesjes?
    Maar als ze dat zo lekker vinden 's avonds, lekker nog even laten gaan :) Heb hier toen overdag een fles laten vervallen en vervangen door thee of sap, dat ging beter dan 'm 's avonds weglaten. Inmiddels drinkt ze geen avondflesje meer, op een gegeven moment ging ze zoveel warm eten dat dat flesje wel weg kon :)

5. raspberry

De allerbelangrijkste vraag in dit hele verhaal is: op welke lijn zit ze met lengte? Als dat +1 of meer is, is haar gewicht absoluut niet raar en hoef je echt niet te gaan lijnen.
    Zuivel zet wel heel erg aan, (ik ging op dieet voor mijn oudste met KMA, vanwege de BV en viel, ondanks dat ik me laveloos vrat aan snoep toen, omdat ik verder haast niks meer mocht, zo even 7 kilo af!!!! (en ik was echt gewoon 64 kilo bij 1.72, dus normaal postuur)), dus houd je wel aan de max daarvoor: ongeveer 300 cc. Meer is echt te veel.
    Maar slechts 1 keer brood en maar 1 stuk fruit per dag lijkt me nogal weinig voor een kind dat bovengemiddeld lang en zwaar is... raar schema, dat het CB je mee gaf! :(

6. raspberry

Koemelk is erg vet, dus dat is het eerste probleem.
    Verder is het zwaar verteerbaar, vanwege hele lange eiwitketens.
    En je lijf heeft erg veel ijzer nodig om koemelk te kunnen verteren daardoor, dus je moet je ongeveer laveloos eten aan groene groente en vlees, om je ijzervoorraad op peil te houden, als je heel veel koemelk nuttigt. Vandaar dus dat advies.... :)
    Wat jij aan melk geeft, is dus echt veel te veel wel.

Deel Deze Pagina