fles voor of na de prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sillie78, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi Allemaal,

Vandaag krijgt mijn kleine meid haar eerste prikje. Helaas is dat precies op het moment dat ze haar flesje zou krijgen.
    Nu weet ik niet goed of ik haar vóór of na de prik het flesje moet geven. Aan de ene kant brengt het haar misschien troost (eten is een feest voor haar). Aan de andere kant ben ik bang dat ze zich al meteen niet lekker voelt en geen eten meer lust.
    Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb dat ook wel eens gehad precies op de tijd dat de kleine normaal de fles zou krijgen,ik wachte altijd en gaf het flesje gelijk na de prik (had het flesje klaar gemaakt in de wachtruimte bij cb en neem die klaar mee naar de ruimte waar geprikt word zodat hij direct kon drinken.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier vandaag toevallig hetzelfde verhaal.
    Heb haar het flesje na de prikjes gegeven. En ze viel als in blok in slaap :).

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou je aanraden om de fles direct na het prikje te geven.

Idd om te troosten, maar ook: Alyna huilde (denk de tweede keer) zo erg dat ze haar fles er weer uitspuugde.
    (sorry,wil je niet ontmoedigen)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het 1 keer gehad. Maar toen ik heb ik thuis de fles nog gegeven. Mijn zoontje was snel afgeleid als ik ergens de fles gaf, dus dan zou hij toch niet zo goed drinken. En na het CB viel hij ook als een blok in slaap, zo moe van alle indrukken.
    En daarbij was ik bang dat hij door het drukmaken de fles er weer uit zo gooien..

Dat troosten was niet zoveel gedoe zonder fles hoor. Even een knuffel en het was wel weer goed. Het is eventjes naar, maar de meesten zijn binnen een paar minuutjes echt wel stil. (hier echt max een minuut bij alle prikken. Hoogstens nog wat humeurig daarna..

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik had het toevallig vandaag ook, heb na die tijd de fles gegeven, ze was zo moe dat ze hem maar half heeft opgedronken, dus wat deepfreeze al aangaf ;)

mij benieuwen wat je uiteindelijk hebt gedaan.

7. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik heb toch maar de fles van te voren gegeven. Dan had ze in ieder geval iets binnen. Ze sliep als een osje toen we terug naar huis reden.
    Maar al met al heeft ze nergens last van gehad. Gelukkig maar. Ik was super trots op haar.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Deel Deze Pagina