hai meiden. van de zomer gaan we op vakantie met de meiden. we gaan met het vliegtuig en eigenlijk vind ik die travel cot wel handig. Nu wil ik graag ervaringen. Mijn meiden zijn dan 20 mnd. kunnen ze er goed in slapen 's nachts. ook een aantal weken achter elkaar? vinden kinderen het niet eng in zo'n tent? of is het alleen bedoeld voor een middag slaapje? graag ervaringen en waarvoor hebben jullie hem gebruikt. en zijn er nog meer lichtgewicht bedjes die handig in het vliegtuig zijn mee te nemen? Edit moderator: verplaatst naar De Babyuitzet
Mijn zoontje van nu ruim 13 maanden slaapt er uitstekend in. Hij heeft vorige zomer er in geslapen op vakantie, en nu als we 's avonds weggaan. Ook mijn neefje van 3 heeft er afgelopen zomer mee gekampeerd. Hij was toen 2,5. Van mijn zoontje vind ik het lastig te zeggen, maar mijn neefje sliep uitstekend, juist omdat het een besloten ruimte was. Anders was hij veel onrustiger. Zijn ouders waren laaiend enthousiast. Mijn zoontje slaapt er goed in, maar ik heb bij hem niet uitgetest hoe hij het zonder doet .
ik ben benieuwd of ze wel in slaap kunnen valllen. vaak keten mijn meiden nog even van te voren. en ze kunnen er niet in staan
Dylan heeft er nu al een tijdje niet meer ingelegen, dus ik weet niet hoe het nu gaat. Maar voorheen ging het prima voor een middagdut. Een hele nacht is uitgelopen op een drama
Wij hebben hem ook. Mijn zoontje is drie maanden, dus dat is natuurlijk wel anders... Ik kan dus niet veel zeggen over hoe oudere kinderen slapen. Ik ben zelf wel tevreden. Mijn zoontje ging er wel een beetje in 'zwemmen' (midden in de nacht lag hij ineens bovenin), maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij tot dan alleen maar in de wieg had geslapen. Het inklappen en opvouwen is trouwens geweldig!
Wij hebben hem ook en ik vind hem fantastisch! Makkelijk meenemen en opzetten... Het enige nadeel vind ik dat Jelle er nogal in zweet... De bodem is van ployester dus dat ademt niet echt. Wij hebben wel de versie genomen met slaapzak en dan alleen de onderkant van de slaapzak erin gelegd zodat Jelle niet zo op de bodem ligt, maar dat helpt ook niet echt. Nu is dat voor een nachtje niet zo erg en dat nemen we dan ook maar voor lief, maar voor een hele vakantie vind ik het niet prettig. Wij nemen van de zomer voor Jelle in elk geval het campingbed mee en zijn eigen matras.
Mijn zoontje was vorig jaar zomer 19 maanden en heeft er toen ook 3 weken achter elkaar in geslapen. Ging prima. Ik vind het een ideaal ding. ook tegen muggen enzo. Wij hadden er wel een handdoek onderin gelegd, met een lakentje eroverheen, omdat het luchtmatrasje inderdaad nogal zweterig en hard is.
Ik (nou ja oma) heb van 2 grote handdoeken een hoes gemaakt voor om het dekje. Zweet een stuk minder.
Maar liggen jullie kindjes dan zo mooi stil? Die van mij niet... Jelle is de halve nacht aan het mieren (in zijn slaap), dus uiteindelijk schuift de slaapzak onder hem uit en ligt hij alsnog op het polyester... Daar helpen ook die 2 stukjes klittenband niet aan....
als ze slapen liggen ze bij mij ook behoorlijk stil. dank jullie wle voor de tips. hebben jullie ze nieuw gekocht of 2e hands? zag dat ze bij de babydump goedkoop waren
wij hadden de baby versie ook,en beviel heel goed. maar zijn nu op zoek naar de peuter versie,zijn wel een stukje duurder maar komt vast wel een aanbieding (mag ik hopen) de deryanbaby had ik gekocht bij halfords voor 44,95. helaas hebben die de peuterversie niet. groetjes diana
Hoi hoi, Wij zaten er ook aan te denken voor op vakantie. Ben jij van plan om de baby -of peuterversie te kopen. Ik zit nog een beetje te twijfelen. Liefs, Josie
ik had eerst de babyversie en voor nu de peuter. ook bij halfords gekocht, zij krijgen tegen de zomer vaak een aanbieding. ik zou niet meer de babycot kopen, die gaat niet zo lang mee. wij hebben m vorig jaar ook meegenomen op vakantie (vliegtuig).
Ik zou meteen de peuterversie kopen! Dochter sliep er vorig jaar in met 5,5 maand en dat ging prima. wel ging ze pas om 22:00 uur slapen, maar of dat in een campingbedje andrs was geweest betwijfel ik. @Jopie heb je een oudere versie dan? Hier gaat het luchtmatje in de onderkant afgesloten met een rits. Je kunt dus geen handoek vastmaken op de bodem zelf. Slaapzak was mijn dochter met 5,5 maand nog veel te klein voor en ik vind hem nu nog erg groot zelfs, ze sliep erin met haar combi sleeper.
In de tent zit een dekje wat met klitteband vast zit. Daar omheen zit de hoes. Dus niet om het opblaas matrasje.
ik leg altijd het matrasje gewoon in het tentje en doe er dan een hoeslaken van het ledikantje omheen en ik vouw dan het dekentje van het ledikantje er om heen. Zo ligt ze niet zo zweterig en toch lekker ingestopt waardoor ze niet zo gaat zwemmen in het tentje. Wij hebben trouwens de peuterversie en gebruiken die vanaf dat ze 2 maanden was en dat gaat heel goed.