Gebroken nachten baby 10weken help!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovess, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik veel meelees en opzoek op dit forum en heb ik op die manier al heel veel aan jullie gehad! Dankdank alvast ;).

Ik zit echt met mijn handen in het haar! Mijn zoon van 10weken slaapt snachts zo slecht ik weet niet wat te doen.. Hier zijn 'schema'

Rond 18:30 fles 150+5
    Rond 19:30 naar bed
    Rond 22:30 word hij wakker voor een fles 150+5
    Stipt 03:00 word hij wakker, heeft volgens ons geen honger maar slaapt pas weer na een fles ik geef m dan 120+4
    Rond 5:30 word hij wakker, is vrolijk maar gaat op slot jengelen.. Wij geven hem dan elke keer n speentje. (Vl gaat ondertussen douchen, direct naast zijn slaapkamer ben bang dat hij daar ook wakker van word)
    Om 7:00 halen we hem eruit voor een fles 150+5 (big smile als hij ons ziet)
    Rond 08:30 weer naar bed, hij slaapt dan ong. 2,5/3uur.

Overdag krijgt hij om de 3,5/4uur flessen van 150+5, we bakeren hem al in dat gaat goed.

Wat te doen met deze nachten???? Iemand tips???? Ik ben gebroken.....

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Goh, op die leeftijd lijkt dit me niet zo abnormaal. Hij komt eigenlijk gewoon voor 1 nachtvoeding... Waarom geef je dan geen volledige fles? En waarom denk je dat hij geen honger heeft? Als hij wakker wordt en pas weer gaat slapen na de fles, dan lijkt het me toch duidelijk honger.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Voor 10 weken is dit toch een vrij normale nacht ja en zou ook om 03 uur gewoon een volledige voeding geven...

4. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op aanraden van het CB ben ik de fles gaan verlagen naar 120+4. Volgens hun krijgt hij anders teveel voeding..?

Zou hij hierdoor om 05:30 weer wakker worden? Omdat het geen volle voeding is?

Ik vind een nachtvoeding ook echt geen probleem voor mijn kleine man maar hij komt na 2,5uur weer.... (3:00 / 5:30)

5. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,880
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Dit lijkt me een hele normale nacht, wat verwacht je van een baby :)

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je vriend 's ochtends naast zijn kamer 'lawaai' begint te maken, is het niet zo gek dat je zoontje wakker wordt. Op dat moment begint hij erg licht te slapen, dan is beweging in huis natuurlijk nefast.

7. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal normaal voor deze leeftijd.
    Herkenbaar vooral dat lachen s nachts..

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Totaal normaal!
    Niet elk kindje doorslaapt.
    We hebben nu steeds altijd gehad dat ze minst 3-4 keer per nacht wakker is.

9. adi

adi Niet meer actief

Met 10 weken om 3-4 uur drinken is doodnormaal. Wat cb of jullie denken over zijn honger doet er niet toe, als je zoon geen honger had zou doe niet vragen om een voeding.

Dus gewoon voeden als ie wakker wordt, dat hoort echt bij de leeftijd. En om 5 uur wordt ie waarschijnlijk wakker van papa, als ie dan met steentje verder slaapt is dat prima.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    zou ook om 3uur normale fles geven.
    en je vriend savonds laten douchen zachtjes uit bed en beneden aankleden
    zo doen we dat hier als manlief om 5:45 moet opstaan
    beneden ligt extra tanden borstel en pot gel

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik zie ook een heel normale nacht met een baby eigenlijk

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het best normaal. Zou hem een flesje van 150cc geven ipv 120cc
    Vriend inderdaad s'avonds laten douchen en als je vriend dan s'ochtends opstaat kan hij onmiddelijk naar beneden gaan. Hij kan zich eventueel in de keuken opfrissen, tanden poetsen,.... Ook een voordeel : kan hij onmiddelijk een koffie voor zich maken, dat is wel leuk als hij zo vroeg moet opstaan :p

Als je vriend daardoor minder lawaai maakt zal je zoontje ook minder snel wakker worden en er sneller aan wennen als hij iets maar weinig hoort

13. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik zie ook een normale nacht. Ter vergelijking mijn dochter is 4 maanden en komt twee keer voor een voeding. (Wel bv) zoonlief is 2,5 en slaapt pas een jaar echt door. (Wil je niet ontmoedigen)

14. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Best n geruststelling dat het een vrij 'normaal' schema is van mijn kleine man.

Dat word een flesje van 150 maken vannacht en... een goed gesprek met mijn vriend :D

15. Marpunt

Marpunt Actief lid

Jun 26, 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje van vier maanden komt nog om de twee uur s nachts... Dus.. Succes en maak je niet te druk!

16. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    hier ook pas vanaf 4,5 maand doorslapen. nu heeft ze last van kiezen en komt ze ook snachts voor een troostje. met 10 weken (prematuur) kwam ze hier om de 2 uur dus zou het heerlijk hebben gevonden als ze jouw schema had gedaan haha

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik hoor niks raars voor zo'n jonge baby. Ja, dat is zwaar, maar dit hoort erbij. Bij zware nachten denk ik echt aan nachtenlang uren wakker en echt niet slapen ofzo, of tig keer wakker worden. 3 keer op een hele nacht lijkt me volkomen normaal.

18. miep84

miep84 Niet meer actief

Idd normale nacht.

hier ook rond 19.00 - 22.30 - 2.00 - 5.30 - 9.00

vond dat we al niet mochten klagen. Onze oudste kwam t/m de 6mnd iedere 2,5/ 3u. Huilde veel en sliep overdag ook heel weinig. Oudsteis trouwens tot 9 mnd iedere nacht 2/3 keer wakker geweest (niet voor voeding). Het is zwaar maar hoort erbij.

Beetje standaard, maar het zijn allemaal fases, ook deze gaat weer voorbij :) oudste slaapt sinds 10mnd oud helemaal super 's nachts en overdag. Nu zelden nog slaapproblemen.

19. Lady26

Lady26 Bekend lid

Feb 10, 2010
    638
    2
    18
    Female
    Groningen
    kun je de laatste fles niet wat verhogen? 30 cc meer geven,
    werkt bij onze zoon van 7 weken er goed, hij slaapt van 00.00 uur tot 7.00 uur.

20. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik vind het ook geen abnormale nacht, maar ik snap helemaal dat je het abnormaal vind, hier in mijn omgeving slapen ook alle baby's door vanaf een week of 8...

Wat je nog wel zou kunnen proberen is de fles van 23u niet te geven, hier sliep hij vaak beter zonder die fles.

Hier heeft de uk vaak geen behoefte meer aan voeding in de nacht (soms wel), maar slaapt lang niet altijd door, we moeten er vaak uit voor een speen.

Share This Page