fles weg in 3 minuten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb alleen je openingspost gelezen dus miss dat tips al gegeven.
    Hier ook dochter die snel drinkt.
    Hier hielp ook niets en weet je het ligt niet aan speen/fles maar echt aan baby zelf. Mijn dochter nu 1 jaar en drinkt haar avondfles ook nu staand 1 maat s 200ml in 5 min op. Ze drinkt al tijdje uit rietsbeker etc kan echt hard zuigen. Vroeger pap of jbpm ook op stand 1 in 3-5min op

Wat je in elk geval kan doen opties:
    - difrax fles met speen s
    - difrax fles speen 1-2-3
    - fles 2 slokken-speen 2 zuigingen-fles en zo door

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ben ik het ook mee eens. Die fles is echt goed!
    En verder kan je ook reflux melk kopen, AR melk (anti reflux) bijvoorbeeld Hero heeft dat maar ook Enfamil is er zo eentje.
    Die is dikker en is en dat gaat veel trager. Ons zoontje dronk daar prima mee.
    En anders gewoon de speen er uit trekken idd. Of vaker met kleine beetjes voeden. Maar kan me inbeelden dat dat soms tot mini-drama's leidt.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou liever wat dunnere voeding uit de dr Brown fles speen 1 geven dan die dikke jbpm in 3 min laten drinken.
    Maar ik vind spugen ook niet zo erg, zolang de medicatie in orde is.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Spruitemoeder, ik zou liever 10 euro uitgeven om een andere fles uit te proberen, dan meteen een hoop 'zooi' door de voeding te doen wat behoorlijk heftig is voor de darmen van die kleintjes.

Ik heb die difrax flessen ook gehad, maar die vond ik echt niet geweldig.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh zo bedoel je! Ja dat zou ik kunnen proberen. Helaas spuugt meneer niet, maar slikt het terug in. Daardoor klinkt het vaak of hij half stikt, krijgt de hik en maakt steeds nieuwe boertjes, die niet altijd wegkunnen omdat hij slaapt en dat geeft weer krampjes. Ben eerlijk gezegd altijd blij als hij het 'gewoon' uitspuugt...

jbpm werkt normaal gezien altijd fantastisch, minder geven vind ik daarom wel een beetje eng, maar door zijn drinkgedrag nu helpt niks dus maakt minder ook niet uit.

Hoewel, daarnet steeds speen eruit getrokken en fopspeen gegeven. Hij was niet blij, maar duidelijk weer geen last nu...

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel, je hebt gelijk ook!
    Ga straks kijken of ze ze bij Etos hebben, dacht het niet eigenlijk, want heb ze nooit zien staan... maar anders bestel ik bij bol.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb bij beide kinderen hier de ervaring dat jbpm troep is. Maar dat zal verschillen per kind.

Ook hier verborgen reflux maar een dikke laag slijmerige voeding terugkrijgen lijkt mij vervelender. Ik heb hier gemerkt dat jet juist slechter ging en ze kregen erg kramp. Van die kramp gaan ze weer dat lijf aanspannen wat onrust geeft.
    Die dikke voeding gaat ook moeilijker heen en weer, vloeibare voeding wat makkelijker. Als de medicatie goed werkt, geeft het niet zo.

Wie weet eens een weekje proberen om te kijken wat prettiger is voor hem? Het blijft zoeken hĆØ :(

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Etos heeft ze eigenlijk altijd wel. Mijn zoon is een krachtige drinker en heeft een aantal weken geleden ingedikte voeding uit speen 1 gedronken. Ik zou daarom ietsjes minder indikken en speen 1 gebruiken, die zit standaard bij de fles. Dan doet hij wat langer over de fles.

Hier pauzeer is wel twee keer per fles. Hij wordt wel boos maar ik loop meteen een rondje, zoek wat afleiding. Dan is het wel prima te doen.

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Zuiver jbpm van de reformwinkel dikt veel meer in dan nutriton, heb je dus minder van nodig.
    Rijstebloem verdelen wij inderdaad over drie flessen, een lepel per fles.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je hebt er inderdaad minder van nodig, maar het wordt wel net zo dik. Dus dat heeft geen invloed op de snelheid van het drinken.

11. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met veel tevredenheid gebruik ik voor mijn zoontje met reflux de dr brown fles met comfort voeding en dan de fase 2 speen erop. Doe ik er pap bij dan gebruik ik de difrax papspeen, die past namelijk op de Dr Brown fles. Ik heb ook een fase 4 speen van Dr Brown maar daar gaat de pap niet doorheen hoor! lijkt wel alsof die granen voor het gaatje komen te zitten.

12. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik ga hem vanavond of morgenavond halen, dan weet ik morgenvroeg of anders overmorgen of het werkt.
    Zal wel ff een berichtje posten.

Dat heb ik ook geprobeerd, maar was geen succes.

13. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve, lieve, lieve dames!

Mijn dank is reusachtig groot! :D

dr Brown flessen en het probleem is WEG!

Het was even zoeken naar de juiste speen, maar heb nu de 3-standen van difrax erin en hij drinkt dan op stand 3 in 15 prachtige minuten zijn flesje leeg.

Hij is zo tevreden!

Het lijkt wel een wonderfles! Ontlasting is beter, reflux is minder en geen krampje meer gemerkt sinds de 2de fles van dr Brown.

Dank, dank, dank, dank!

*Ik mis zo'n smiley die een buiging maakt*

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow geweldig :D
    Ja de dr brown flessen zijn inderdaad een wondermiddel :p

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Fijn!
    Hier ook zo tevreden over de fles.... Heel veel staat in verband met het drinkgedrag.

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Fijn dat de dr. brown fles werkt, was hier ook het geval. Al snel mee begonnen. En het werkt ook tegen andere klachten! Alleen jammer dat hij niet zo mooi is.

17. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier ook zo. Met indikken en de kleinste speennummers, en nog is het zo weg. Met een Nuby fles 1 ging het wel wat beter. Maar nu nog steeds zijn ze erg rap leeg...

Deel Deze Pagina