Baby niet genoeg aan 210+7 / 230+7

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Step, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Step

Step Actief lid

Oct 27, 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby heeft sinds de laatste week geen genoeg meer aan zijn fles. Hij krijgt in principe 210+7 voor hongerige baby's en 2,5 schep Johannes broodpit meel. Omdat ik merkte dat hij dat al weinig vond probeerde ik soms 230 + 7 en 3 scheppen jbpm. Maar nog steeds begint hij te gillen als de fles op is. Hij krijgt ook al fruit en groente hapjes, maar dit vind hij nog niet zo lekker, dus er gaat weinig van naar binnen. Gister voor het eerst redelijk wat gegeten tijden z'n groenten hapje.

Ik merk ook dat hij weer vroeger komt. Hij zat heel lang op +- 7.45 met uitschieters richting half 9, maar nu komt hij steeds rond half 7/7 uur.

Moet ik nu zijn flessen op gaan hogen naar 230+8 of moet ik iets anders proberen?

Oh hij is nu (2 weken geleden gewogen) 7980 en 67 cm en woensdag 20 weken (13-03-2013)

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Step,

Je zoontje zit nu aan de bovengrens van wat hij qua flesvoeding mag krijgen. Omdat hij direct na de fles begint te huilen is het misschien zo dat je kindje veel zuigbehoefte heeft. Misschien kan je proberen een speentje aan te bieden na de fles daarvoor.
    Verder is het belangrijk om te beginnen met de groente- en fruithapjes. Ook kan je overwegen in de ochtend en avond een papfles te geven aangemaakt met rijstebloem (in plaats van jbpm)

Groet,
    Saskia

3. Step

Step Actief lid

Oct 27, 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij zit al aan de groenten en fruit ;) Ik vergat te zeggen dat hij 4 flessen krijgt, dus dan zit hij toch nog niet aan de max?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Step,

Met 4 voedingen zit je inderdaad niet op het maximum. Toch is het niet aan te raden om de flessen op te hogen. flesjes van 210 ml + 7 schepjes is wel het maximum. Dan kan je betere kiezen voor een betere verdeling over de dag met kleinere flesjes.

Groet,
    Saskia

Share This Page