bij borstvoeding reactie baarmoeder > zwanger?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door TK0810, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TK0810

TK0810 Lid

19 aug 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

We hebben een zoontje van 4 maanden en ik geef nog volledige borstvoeding. Anderhalve week terug hebben wij onbeschermde gemeenschap gehad omdat ik dacht dat de kans toch wel heel klein zou zijn dat ik zwanger zou raken (heb ook nog geen ongie gehad na de bevalling) en als het wel gebeurt is de kleine heel erg welkom!
    Nu heb ik sinds een dag of 2-3 als ik aan het voeden ben dat mijn baarmoeder daarop reageert door samen te trekken, net als naweeen zeg maar, maar dan totaal niet pijnlijk, maar ik voel het wel duidelijk.
    Zou het kunnen dat ik toch zwanger ben?

Ik vraag me af of moeders die zwanger voeden dit misschien herkennen...

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Bedankt!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik herken zelf het gevoel niet, maar dat is waarschijnlijk net als met een eerste zwangerschap: iedereen heeft andere kwaaltjes.

Ik denk wel dat het heel goed kan zijn dat je tóch zwanger bent! Ik was namelijk na Milan ook weer zwanger toen ik nog borstvoeding gaf, zonder tussendoor ongesteld te zijn geworden ;). Ik zou gewoon donderdag ofzo eens een testje doen! Succes ermee!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Dat samentrekken is een normale reactie van je baarmoeder tijdens het voeden (o.a. daarom is het zo goed om je pasgeboren baby gelijk aan te leggen - dat helpt met het samentrekken van je baarmoeder na de bevalling). Het komt doordat je oxytocine aanmaakt wanneer je je baby aanlegt. Dit hormoon veroorzaakt het toeschietreflex, en kan je baarmoeder laten samentrekken.
    Dit voel je doorgaans alleen in de eerste weken, omdat daarna je baarmoeder weer normale afmetingen heeft. Maar ik heb het een tijdje geleden ook ineens weer gevoeld, en kort daarna werd ik voor het eerst weer ongesteld. Kan dus ook iets te maken hebben met het op gang komen van je cyclus, denk ik. (en als je onbeschermde seks hebt gehad, kún je dus ook zwanger zijn...)

4. TK0810

TK0810 Lid

19 aug 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, dat kan ook inderdaad. het voelt gewoon alsof ik ongie moet worden, maar dat had ik bij alledrie mijn zwangerschappen, dat duwende gevoel, steekjes rechtsonder...
    maar mssn komt gewoon mn cyclus op gang en word ik binnenkort ongie. maar in combinatie met ons pleziertje denk je al gauw dat het mssn toch een zwangerschap is... (wat overigens zeer welkom is...)

5. Anders even testen 14 dagen na de seks.. ;) anders weet je het nooit zeker he.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik had het ook wel eens als ik ongesteld moest worden....

Deel Deze Pagina