Wij zijn gisteren aangekomen op Mallorca na een vliegreisje van 2uur. Mijn zoon had dacht ik prima gedronken in het vliegtuig, savonds ging mijn borst zeer doen, en vanmorgen was die dik rood en pijnlijk. Ook had ik nog 38.3 verhoging.. dus hier maar naar een arts geweest. die heeft een antibiotica voorgeschreven, die volgens Nederlandse artsen standaard gewoon kan met bv gelukkig... ik hoop dat het snel over is... maar waar het nou vandaan komt?? mijn zoon is al 7,5 maand.... hij drinkt wel al een hele tijd erg onrustig en slecht... al het andere is interessanter.. kan ik daardoor borstontsteking hebben gekregen? of door het vliegen??
doorgaans komt een borstontsteking door het niet goed legen van de borst. Mogelijk is er een verstoring in een kanaaltje aan vooraf gegaan. Vaak en goed legen, dan is het vaak snel over. Je kan koelen, voor het voeden wel weer warmen En een paracetamol tegen eventuele pijn is vaak ook prettig. Succes.
hoe snel werkt zo'n kuur meestal? ... het doet nog steeds veel pijn en het lijkt zelfs dikker dan gisteren ... heb net mn 3de pil genomen dus dat is nog niet heel veel...
Meestal binnen 24 uur dacht ik. Anders even bellen. Lukt het je om de borst goed leeg te laten drinken/ kolven?
Hoi iris, bedankt voor je reactie, Mijn kolf heb ik niet bij me helaas... en hij drinkt ook erg moeilijk uit mn ontstoken borst. De melk schiet echt moeilijk toe.. en als ie wel toeschiet is t voor 1 min ... het lijkt alsof de melk er niet goed uit kan ofzo... of dat die er niet is.. ... de andere borst drinkt hij volop. ik denk dat het misschien een beetje begint te helpen nu... ik voel me zelf in ieder geval wat beter. het is in ieder geval niet meer erger geworden. even kijken hoe het morgen ochtend is.
Ik heb het twee weken terug ook gehad, pijnlijk he! Wat bij mij hielp, gelezen op borstvoeding.com, was om bij iedere voeding de ontstoken kant als eerst aan te leggen, dan gaat die steeds goed leeg. Verder warm douchen voor de voeding, masseren en de eerste druk er vast zelf 'af kolven' met de hand. Ik merkte met antibiotica na twee dagen vooruitgang, maar was wel echt goed ziek... Sterkte!!
Is er toevallig een ziekenhuis in de buurt waar je even een kolf kan gebruiken? Dan zou ik namelijk toch eens proberen om de borst goed leeg te krijgen. Of misschien kan je via een babywinkel eentje ontlenen? Ik zou zelfs een hahandkolfje durven kopen. Zoveel pijn en last hebben, is ook niet echt bevorderlijk voor het vakantiegevoel.
Je kunt ook met de hand proberen te kolven. En het wat los te masseren. Fijn te horen dat je je weer iets beter voelt. Borstontsteking is echt zwaar balen en pijnlijk.
bedankt, met de borstonsteking gaat het langzaamaan beter. Nog niet over.. maar wel iedere dag wordt het rode deel kleiner en de pijn minder. ... ik maak me echter wel steeds meer zorgen over mijn kleine man... kan het zijn dat het gedaan is met mn productie door deze ontsteking? of door de kuur?.... hij heeft steeds minder plasluiers... gisteren overdag de hele dag niks. in de middag ben ik toen watermeloen en water gaan geven en toen had hij savonds een kleine plasluier.... vannacht heeft hij bij me geslapen en echt heel vaak gedronken... toch was zijn nachtluier vanmorgen half leeg
Ja helaas word je productie minder door ontsteking en de kuur. Maar als het goed is heb je het zo weer opgekrikt als je opknapt. Blijf lekker vaak aanbieden. Je doet t goed.
Heb ik ook gehad op vakantie (kerst), toen was hij net 4mnd en dus kwam bovenop de befaamde dip. De plasluiers waren onbestaande. De oplossing: aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Ik deed dat ook terwijl hij sliep, en ikzelf sliep met ontbloot bovenlijf zodat hij constant toegang had tot de borst. Verder: veel drinken, goed rusten, constant bij hem zijn, samen badderen en slapen, en havermoutpap als ontbijt. Het duurde wel een kleine week, maar het kwam helemaal goed. (Er was ook paniek bij mij hoor, maar we zijn stug door blijven gaan) Succes!