Fles weigeren 3 maand

Discussion in 'Flesvoeding' started by Miireii, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Sinds een paar dagen drinkt mijn meisje de fles niet meer helemaal leeg. Ze doet dan net of ze niet meer weet hoe het moet ofzo. Ze begint te huilen, duwt de fles weg, maar ze blijft nog wel zoeken naar de fles, en laat duidelijk zien dat ze nog wel honger heeft.

Ze krijgt Nutrilon Omneo met 3 scheppen johannesbroodpitmeel. Ik gebruik een difrax fles met een m-speen.

Normaal gesproken drinkt ze 2 flessen van 180cc en 3 flessen van 150 cc. nu drinkt ze van de 180cc nog maar net de helft, en van de 150cc laat ze ongeveer 50cc staan..

Ze woog maandag bij het CB 5125 gram, en volgens de arts was de voeding prima, en wist zij ook niet wat er aan de hand was :( Ik moest het nog maar even aankijken.

Heeft iemand een idee? want ik maak me toch wel een beetje zorgen nu!!

Liefs Mireille

2. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Sinds ik de omneo gebruikte dronk Lars ook heel slecht, fles wegdrukken met zijn tong en soms 100 van de 200 laten staan en dan snel weer honger hebben. Hij dronk heel wild, echt irritant. Toen de nutricialijn gebeld... Zij zeiden dat de omneo best bitter is. Ik ben nu over op de standaard en ineens gaan alle flessen leeg, en de fles geven is geen ramp meer, hij drinkt heerlijk rustig zoals het hoort. Niemand vond het meer leuk om Lars de fles te geven omdat het zo'n strijd was. Lars poept moeilijk en spuugt veel, maar met de standaard gaat het gelukkig heel goed. Hij poept zelfs beter... ik weet niet of het toeval is hoor....

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    kan dat zo in 1x veranderen dan? want ik gebruik de omneo sinds ze 3 kilo weegt.. dat is toch al wel een maand of 2 geleden...

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Miireii: heeft ze geen spruw?

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    heb in dr mondje gekeken en ik zie verder niets raars, de melk kan ik gewoon wegvegen..

en als ze spruw zou hebben, dan moet ze daar toch altijd last van hebben? 's avonds komt ze de schade weer inhalen, en dan heeft ze nergens last van :( ik vind het maar vreemd hoor, want ze blijft doorslapen, maakt niet uit hoeveel ze binnen krijgt :(

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    kan ook een fase zijn hoor (of sprongetje net hoe je het noemen wilt ;) ) Nathan heeft ook een hele periode gehad dat hij heel slecht dronk. Nu sinds een week of 2 gaat het weer veel beter. Hij maakt er ook echt een drama van. Huilen en wegduwen van de speen..

7. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik denk dat dit het een sprongetje is. Mijn zoontje heeft ook last van slecht drinken rond een sprongetje. Zijn gedrag is dan precies zoals jij het ook beschrijft en ook hij blijft goed slapen. Bij de 12 weken sprong heeft zijn slechte drinken 2 weken geduurd en toen was alles opeens weer goed. Nu zit hij midden in zijn 19 weken sprong en drinkt hij weer slecht al een week. Ik weet nu waar het aan ligt en maak me niet zoveel zorgen meer.

De vorige keer is hij wel goed gegroeid. Het ene kindje slaapt slecht tijdens een sprongetje en het andere kindje drinkt slecht. Mijn zoontje drinkt dan slecht en misschien geld dat ook voor jouw kindje.

Succes en veel liefs
    Nataly

8. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik gebruikte ook al een hele tijd de omneo en Lars dronk ook slecht met fases, maar de laatste weken was het verschrikkelijk. Met de standaard gaat het goed. Waarom ben jij de omneo gaan gebruiken? Ik proef altijd de fles voordat ik hem geef of hij niet te heet is en ik vond de standaard heerlijk vergeleken bij de omneo :)

9. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    O ja ze zeiden ook bij de nutricialijn dat kindjes vanaf een maand of drie hun smaak gaan ontwikkelen...

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    ik moest de omneo gaan gebruiken van de kinderarts, omdat zij zo slecht kon poepen.. met de omneo gaat het prima nu. maar misschien dat ik toch overstap naar de standaard..

Een sprongetje is het denk ik niet. haar 12 weken sprong heeft ze al gehad, en ze gedraagt zich echt anders tijdens een sprong!

maar wel bedankt voor het meedenken hoor! ;)

Share This Page