Na ander half uur weer komen voor voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by Brien24, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi.

Me zoontje krijgt fles voeding van de friso. Maar komt na ze voeding van 180cc na ander half uur weer. wordt er een beetje moedeloos van. Kan amper wat doen hier in huis probeer het wel te rekken maar hij schreeuwd de hele boel bij elkaar. Wat te doen?

Groetjes

Brien

2. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Hoeveel flessen krijgt hij op een dag?
    Wij hebben met onze dochter ook een tijdje gehad dat ze heel vaak kwam, maar we gaven haar ook te vaak de fles en zo kwamen we in een cirkel terecht, want de keer daarna wilde ze weer voordat het tijd was enzovoort.
    Bij ons hielp het om een paar dagen heel streng te zijn en te rekken, maar hij moet natuurlijk niet te weinig binnen krijgen.
    Nu komt ze keurig om de 3-4 uur en als ze na 3 uur komt rekken we een uurtje, maar dan is het meer knuffelen dan krijsen gelukkig.

3. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hij krijgt 5 flessen op een dag en hij krijgt 180cc

Nou pribeer het ook te rekken maar hij wordt dan zo overstuur dat hij echt heel hard begint te krijsen en te doen

Kom overdags eigenlijk weinig aan me huishouden toe ben eigenlijk bijna alleen maar met me zoontje bezig

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    ik heb dit ook een periode gehad met Soraya.. Heb toen ook het CB gebeld, maar die hadden van die vage adviezen :( Eerst kreeg ze teveel, en daarna opeens te weinig, en het was volgens hen onmogelijk dat ze na 1,5 uur weer honger had..

toen ben ik nutriton gaan toevoegen aan de voeding. En het helpt! :D ze is nu tevreden en houdt het makkelijk 4 uur vol tussen doe voedingen, soms wel 4,5 uur..

misschien een idee?

Liefs

5. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ik heb al voeding van de friso waar dat inzit dus de voeding zou al dikker moeten zijn. Nou daarom heb ik ook maar niet gebeld na het CB want toen ie spuugde kreeg ik ook alleen maar te horen gebruik nutrition en later moest ik friso comfort gaan gebruiken waar dat dus ook in zit.

Heb ook weleens gehoort rijstebloem maar volgensmij is dat bijna het zelfde als nutriton

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    rijstebloem mag toch pas vanaf 4 maanden?

7. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ik heb geen idee je leest zoveel op internet en je krijgt van die advies en die advies
    Me moeder zegt altijd ja vroeger hoefde dat niet of mocht dat gewoon

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Rijstebloem is inderdaad vanaf 4 maanden.. Nutriton kan vanaf het begin..

Welke voeding gebruik je nu? sommige aangepaste voedingen (zoals hypoallergeen of comfort) zijn wat lichter verteerbaar, waardoor ze eerder honger kunnen krijgen. Niet alle kindjes, maar sommigen zijn daar gevoelig voor. Dan zou je nog over kunnen stappen naar de standaard, met extra nutriton tegen het spugen.

Je zou ook kunnen overstappen op hongerige baby voeding (wij gebruikten nutrilon Forte).
    Daar voegden we dan nog extra nutriton aan toen. Mijn zoontje spuugde namelijk iets door de forte, en had daarnaast nog steeds teveel honger. Die nutriton loste beide problemen op.

Ik heb destijds de nutrilon-lijn gebeld, en goed advies gehad. Ze vroegen nog een paar dingen voordat ze me de Forte aanraden:
    - doet hij minimaal 20 minuten over de fles (zoniet, kleine speen nemen)
    - wat extra water in de fles of tussendoor, om wat op te rekken
    - de speen geven, om zuigbehoefte te vervullen.

(wat allemaal niks hielp bij mijn zoontje, dus wel andere voeding gekozen)

9. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Ik gebruik friso comfort voor spuugende baby's
    Ja speentje helpt niet altijd soms maar hij gooit hem tegenwoordig uit
    Maar het rare is hij komt alleen na ander half uur al om de fles als hij in de box ligt zodra ik hem s'middags op bed lig dan komt ie pas 3 a 4 uur later

10. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Het lijkt me gek dat hij na anderhalf uur honger heeft, Lars is 4 maanden en krijgt hetzelfde aan flesvoeding (hij is 7,5 kg). Als ik jouw verhaal lees denk ik dat hij moe is. Lars gaat ook sabbelen en zoeken als hij moe wordt. En als hij over zijn slaap heen is kan hij heel hard gaan huilen. Ik zou toch proberen om hem dan in bed te leggen... Ik hoop dat het werkt. Lars was op die leeftijd max een uur wakker tijdens de voedingen...

Share This Page