fles weigeren bij 5 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marissie, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Hallo :p
    Mike krijgt volledige borstvoeding. Sinds hij 6 weken oud is hebben we geoefend met het geven van een flesje afgekolfde melk, dit is vanaf de eerste keer erg goed gegaan. Sinds 1 mei gaat hij ongeveer 2 dagen in de week naar kdv. Vorige week ging ik hem ophalen van het kdv. Ik had hem 's-morgens om 09:00 uur de borst gegeven. Om 15:30 uur waren ze hem maar met een lepeltje aan het voeren. Hij weigerde de fles. Ik ben hierna een paar dagen vrij geweest en mijn vriend en ik hebben hem elke dag geprobeerd fles te geven. Hij heeft 1 keer uit de fles gedronken toen hij nog half lag te slapen (laatste voeding). Verder blijft hij hem driftig weg duwen. Vandaag moest ik paar uurtjes werken en mijn vriend was vrij. Heb Mike om 06:30 gevoed en kwam om 12:30 uur thuis, had ondertussen 40cc uit fles gedronken. Hij is wel gewoon vrolijk en lijkt gewoon op mij te wachten. Iemand tips :rolleyes:

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Heb helaas niet de gouden tip voor je, Amber is inmiddels 6 maanden geweest en de flessen hebben we uit het raam gegooid ;)

Ze werd er echt boos op dus daarom zijn we gestopt, omdat Mike het eerst geen probleem vond zou ik het nog even blijven proberen. Amber geeft ook geen hongersignalen af als ik er niet ben, dus krijgt ze bij de oppas op vaste tijden gevoed misschien is dat nog een idee?

De oppas geeft Amber 's ochtends pap (moedermelk + biobim) met een lepeltje en 's middags nog een klein beetje melk met een lepeltje en dit gaat prima.

Hoop dat het voor Mike een fase is, maar als het niet lukt komt het waarschijnlijk ook wel weer goed!

3. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Jammer dat je niet de gouden tip hebt ;) Hoop ook maar dat het een fase is.. Maar wat je zegt het komt hoe dan ook goed. Heb hem vandaag ook een papje gegeven met Biobim om te kijken hoe hij dat vind. Was voor het eerst dus het is nog even wennen van zo'n lepel eten, maar hij vond het wel leuk en lekker geloof ik. Als hij flesje blijft weigeren vraag ik wel of ze Biobim papje kunnen geven op het kdv en idd evt melk uit bekertje of van een lepeltje. Maar wie weet heeft nog iemand een heel goede tip :)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen tip ... Mirre heeft het een tijd goed gedaan, toen een tijdje niet en toen weer wel ... Maar toen was ze jonger (rond 2,5 maand) ...

Sterkte!

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier hebben we de flessen ook weg gegooid. Thijs had het vanaf een maand of 3, en is nooit meer uit de fles gaan drinken. Bij de oppas lukt het soms nog wel als hij echt berehonger heeft, maar thuis niet meer. Het maakt hem ook niet uit. Hij is super vrolijk en geeft dan geen hongersignalen, hij wacht gewoon op mij...

Mijn man gebruikt sinds hij 5 mnd is een tuitbeker en dat gaat heel erg goed. Goed rechtop half tegen je aan zitten en dan drinken uit een (gewone, geen antilek) tuitbeker.

6. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Alwin wilde eerst ook niet uit de fles drinken. Op een gegeven moment wilde hij het wel bij de oppas. (misschien omdat hij in de gaten had dat papa en mama daar niet zijn.)
    Later, na stug door blijven gaan, drinkt hij uiteindelijk zelfs nutrilon opvolgmelk uit de fles. Het geeft nu helemaal geen problemen meer.
    Ik kan je niet echt een gouden tip geven, maar in ons geval heeft 'De aanhouder wint', effect gehad.
    Ik moet er wel bij vertellen dat wij er geen strijd van hebben gemaakt. Als hij niet meer wilde, stopten we even, paar minuten later weer proberen. Als hij op een gegeven moment de fles begon weg te duwen, stopten we. Tijdens de volgende (borst)voeding dronk hij dan gewoon wat extra.

Oja, we hebben ook 'tommee tippee' flesjes gekocht (die lijken op de moederborst). Misschien kan dat ook nog helpen...) Je kunt ze kopen bij Etos.

7. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Bedankt voor de reacties :p Mike is gisteren en vandaag weer naar creche geweest. Hij heeft de helft gedronken van wat hij normaal drinkt, maar hij heeft in ieder geval wat binnen gekregen. Ik heb ook op de creche gezegd dat hij het verder thuis wel weer inhaalt. Heeft gewoon thuis extra gedronken. Zal me dus niet meer zo druk maken. Maar misschien is zo'n tommy tippee idd wel fijner voor hem, wat vertrouwder misschien, zal t eens proberen. En anders heb ik toch al tuit bekers in de kast staan, kan mijn vriend die altijd nog gebruiken..

Deel Deze Pagina