Ik vind dat mijn zoontje best een klein hoofdje heeft..hoofdomtrek is maar 43 cm. hoe was de hoofdomtrek bij jullie baby's rond 6 maanden?
De hoofdomtrek van ons zoontje met 6 maanden was 42,3 en met 7,5 maand 43. ook een klein hoofdje Dit is dan wel van mijn dochtertje maar die was met 6 maanden 41,5 cm. Van mijn oudste zoon weet ik het niet, maar die zal ook rond die getallen gezeten hebben, want die had ook een klein hoofd.
Mijn zoontje had met 6 maanden een hoofdomtrek van 42,5 cm en met ruim 7 maanden een hoofdomtrek van 43,4 cm.
Ik weet niet of er veel verschil zit tussen jongens en meisjes, maar mijn dochter heeft een omtrek van 41,2 met net iets ouder dan 6 maanden, ook een klein bolleke dus. Volgens de arts niks om je zorgen over te maken, zolang het maar blijft groeien.
Mijn zoons hadden boven de 46 cm op 6 mnd oud. Maar zij waren ook veel groter dan een gemiddeld kindje dus is niet zo gek. Mijn meisje had met 6 mnd ook 43,3 cm. Nu bijna 20 mnd en haar hoofdje is nu pas 49 cm. Ook een klein koppie
Mijn zoontje had met 6 maanden een hoofdomtrek van 44 cm. Precies gemiddeld. 43 cm zit op de -1 lijn, das prima toch? Zie maar: Hoofdomtrek/leeftijd 0-4 jaar| Jongens: Diagrammen voor beoordeling van lichaamsgroei en -gewicht: Merck Manual Medisch handboek
Ik dacht dat mijn meisje met haar bijna 20 mnd een klein hoofdje had zoals de ka zei maar ze ligt op de gemiddelde hoofdomtrek van een jongen van haar leeftijd dus ze heeft toch niet zo`n klein hoofdje.
Nou dan valt het idd wel mee 43 cm..maar omdat mijn vriend best een groot hoofd heeft vind ik het zo klein van mijn zoontje
Mijn oudste had 42 cm en de jongste 43,5. De vorm van de mannen verschilt wel, de oudste heeft een smal koppie en de jongste wat ronder terwijl ze qua gewicht ongeveer gelijk lopen op de leeftijden dat ze naar het cb moesten. Mijn vriend heeft trouwens ook een 'groot' hoofd
Dochter had een hoofdomtrek van 41,1cm met 6 maanden. Zoonlief heeft een iets groter hoofd maar is nog geen 6 maanden. Maar als ik het lijntje waarop hij zit doortrek kom ik op ongeveer 43 cm uit. Zit iets onder het gemiddelde.
Volgens mij is het gemiddelde 44 cm met die leeftijd. Het hangt ook af van welke assistent het meet bij ons op het Cb.
Dat verschilt idd heel erg... Wij waren laatst, met 4 maanden, binnen een week bij de kinderarts en cb. Eerst kinderarts hoofdomtrek; 43,1 Week later cb hoofdomtrek; 42,8 Maar ja ook in de lengtemeting en gewicht kan volgens mij nog wel eens wat verschil zitten. De ene keer strekt kindje natuurlijk meer als andere keer.