Fles weigeren en niets ernaast drinken (10,5 mnd)

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamavanJurre, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Zucht, er is weer zo'n fase aangebroken waarin mijn zoontje besloten heeft om niets meer te drinken... Hij heeft wel vaker zo'n fase gehad maar die ging altijd vrij snel weer over en toen dronk hij in ieder geval nog wel iets uit de fles.

Nu weigert hij gewoon na 30 cc, hij duwt de fles constant weg en ook met afleiding wil hij hem niet drinken. Hij krijgt nog 2 flessen, 's ochtends pap en dan 's middags en 's avonds nog een fles.

Op zich vind ik het niet erg als hij de fles niet meer wil, hij gaat al hard richting 1 jaar en hij eet zijn fruit, groente en brood wel erg goed. Maar hij drinkt er ook gewoon eigenlijk niets naast. Ja, af en toe een slokje maar daar houdt het wel mee op.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Heb al van alles geprobeerd om hem wel naast de flessen aan het drinken te krijgen: verschillende dingen om te drinken, verschillende tuitbekers, rietjesbekers, het in de fles aanbieden etc. etc. etc. Maar na 2 slokjes heeft meneer het wel weer gezien. Ook heb ik geprobeerd om hem op gezette tijden drinken te geven, of juist ervoor zorgen dat hij zelf het drinken binnen handbereik heeft, maar niets helpt. Ik word er onderhand wel een beetje moedeloos van.

Iemand die dit herkent en misschien nog tips heeft?

Groetjes!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij per keer dat je aanbiedt 2 slokjes neemt dan is dat op een dag heel wat als je maar vaak aanbiedt natuurlijk.
    Misschien kun je de dingen die hij eet wat 'natter' maken, en vochthoudende dingen geven zoals komkommer?

3. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    In mijn omgeving hoor ik vaak dat hun kindjes gewoon een hele tuitbeker achter elkaar leeg drinken, en dan begin ik me zorgen te maken. Net heeft hij ineens toch iets van 50cc uit de tuitbeker gedronken, dus ik blij ;)

Wat ik vaak probeer als hij de fles weigert, er pap van maken en vaak krijg ik er dan toch wel wat in. Alleen de pap weigerde hij daarnet ook. Ik geef hem ook vaak extra yoghurt of fruit en voeg inderdaad soms wat water toe aan zijn voeding.

Zolang zijn luiers nog goed zijn maak ik me niet al teveel zorgen, en hij is erg vrolijk dus er zal wel niet al teveel aan de hand zijn.

Ik vroeg me ook gewoon af hoe jullie kindjes uit de tuitbeker drinken. Drinken ze veel in 1x of gedurende de hele dag steeds slokjes?

4. adi

adi Niet meer actief

Dit vond ik altijd raar om te lezen. Bij mij past namelijk 250cc in zo'n tuitbeker! :$. Hier doet een kind daar een hele dag over.

Mijn kindjes halverwege en aan het eind van elke maaltijd drinken. Dus bij fruit, boterham, yoghurt en avondeten. Als het warm is dan ook vaak tussendoor. Daarnaast krijgen ze 's ochtends een bord pap en 's avonds nog een fles. En hier drinken ze ook niet veel in 1x, gewoon een paar slokjes, heel soms 20cc of zo.
    Het rare is dat ze hier in de kinderwagen zich wel vollurken met water. Doen ze uit verveling of zo denk ik ;)

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ja dat in de kinderwagen herken ik, doet meneer hier ook vaak! Ook toen hij nog in de maxi cosi zat, het hele ding was dan zeiknat (anti lek... yeah right ;)) maar dan dronk hij echt super veel! Ik ga hem toch nog maar wat consequenter drinken aanbieden, een paar slokjes is natuurlijk al wat. Vanmiddag heeft hij trouwens toch nog redelijk wat gedronken en vanavond heeft hij 140 cc uit de fles gedronken gelukkig :)

Vaak zijn het fases gelukkig, maar iedere keer maak ik me er stiekem toch wel een klein beetje zorgen over :)

Share This Page