Hallo meiden!!!! Mischien kunnen jullie mij helpen want ik weet het soms echt niet meer...Mijn kleintje 5 kg krijgt Friso standaard (5x150cc met 10 cc water en twee schepjes nutritin i.v.m spugen en tevrdenheid!anders komt ze namelijk eerder dan 4 uur nu ik net eindelijk de juiste fles Difrax s en de juiste speen heb gevonden...heeft ze moeite met poepen!!1Ze zit een paar uur achter elkaar te persen maar er komt niks uit!Het is zo zielig (ze schreeuwt het namelijk uit) ze krijgt sinds 4 weken volledige flesvoeding en 3 weken nutriton!Zou het door de Nutriton komen ik lees nogal verschillende verhalen dat het juist de ontlating dunner moet maken...Wat is jullie ervaring hier in? ik zag het eigelijk al aankomen want de ontlasting werd elke dag een beetje dikker...ik doe er nu al extra water bij maar ze blijft persen!!!Uiteindelijk komt er dan wat uit eerst heel kleiachtig en daarna wat dunner..maar het blijft wel dikkig moet ik het een week af waxhten..?of eventueel op andere voeding over..?Ik had het net voor elkaar dat ze niet meer spuugde en netjes om elke 4 uur voor de voeding kwam!ik kan niet in nutrton minder anders gaat ze spugen..en komt ze eerder voor de fles!.kunnen jullie mij helpen.....!!is er een andere voeding die wat dikker is waardoor ze niet spuugt en niet zo snel honger krijgt..?ik zat te denken voor hongerige baby s maar dat schijnt ook de ontlssting te verdikken!! Het is een heel verhaal maar mischien hebben jullie wat tips voor mij!! Alvast bedankt
Hoi Hoi, Wij gebruiken Friso comfort ivm de moeizame ontlasting bij onze dochter. Hier zit johannesbroodpitmeel (nutriton) standaard al in. Eerst hadden wij de nutrilon omneo maar dat werkte contra. Ontlasting werd alleen maar harder. Hele goede resultaten hierop. Misschien dit eens proberen, moet je wel 2 weken de tijd geven om de darmen er aan te laten werken. Succes ermee!
Hallo meid, Oke dus daar zit het al in! In de Friso Comfort dat wist ik dus niet anders had ik gelijk al overgestapt maar het CB geeft ook niet altijd de juiste informatie! is de melk dan ook wat dikker? kan ik dan gelijk daarop over gaan of moet ik dat geleidelijk doen?? alvast bedankt weer!
Ik heb ook die ervaring dat het cb niet altijd het juiste advies geeft hoor. En de een zei dus de nutrilon omneo (telefonisch) terwijl ik op een afspraak het advies kreeg om de friso comfort te gebruiken omdat dit beter hielp. Deze ervaring hebben wij dus ook. Ja de melk is dikker en hoe kouder het wordt hoe dikker het is. Wel een speciale bereidingswijze maar dat staat op de verpakking. Je kan er direct op overstappen. Ik zou het gewoon inderdaad proberen en even 2 weken aankijken hoe ze het er op doet. Succes ermee en ik hoop dat je kleintje hier goed op zal reageren want ik weet dat het heel vervelend is om te zien dat je kleintje zo veel moeite heeft met de ontlasting kwijt raken.
ja, idd de comfort pakken de voeding wordt idd dikker en als de fles leeg is zie je ook die vezeltjes aan de fles geplakt zoals bij de nutriton, alleen het verstopt minder heb ik het idee. Een tip, eerst even half half proberen, dus als je een fles van 150cc water en 5 schepjes hebt, dan doe je 3 schepjes comfort en 2 schepjes friso standaard. Was een tip van de huisarts, daar ben ik geweest voor de krampjes. Het werkt net zo goed en dan is het verstoppen nog minder. Als je straks naar 180 cc en 6 scheppen gaat, doe je gewoon 3 om 3.
mijn dochter heeft daar ook heel erg last van dus daar krijgt ze lactulose voor en nu gaat het heel goed. omdat ze heel veel spuugt krijgt ze nutrilon AR dat is ook met johannesbroodpitmeel en dat is het enige waar ze wel tegen kan. ik moet dat ook niet gaan mengen want zelfs met 1 schep gewone nutrilon er bij in, dan komt het er met een vloed golf uit. niet gaan beginnen met olie in de voeding doen en tomaten sap en weet ik veel wat voor tips er nog meer zijn want dat is echt niet goed voor het maagje. bij de apotheek hebben ze daar hele goeie produkten voor en die zijn er niet voor niets. maar voor mijn meisje is lactulose echt DE oplossing voor haar opstipatie!
Persoonlijk zou ik toch eerst kijken of je het kan redden met ander voeding in plaats van meteen lactulose te gaan gebruiken. Ik heb het 1x voor mijn dochtertje gebruikt en het werkte super. Maar ik ben niet zo erg van de medicijnen, en dat is het toch. Dus toen de comfort gebruikt en dat gaat nu hardstikke goed, maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen wat je doet en waar je je goed bij voelt.
Hallo Meiden! Ik heb het eerste met ectra toevoegen van water geprobeerd ongeveer 10 a 15cc water en de ontlasting gaat wel wat beter! Ik merk alleen wel dat ze in de ochtend en avond soms toch wel huilt omdat ze krampen heeft...mmm Ik kijk het even aan en anders ga ik toch de Friso comfort proberen! Alvast bedankt meiden voor al jullie tips en adviesen!!!!!!!!!!
Ik lees in een ander topic van je dat je babietje 2 maanden is. Krampjes horen er natuurlijk nog wel bij! Ik zou het nog even zo blijven doen ipv over te stappen op andere voeding. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard
Hallo meiden! Nou heeft mijn dochter geen opstipatie meer maar is dinds 4 dagen aan de DIAREE...... (snik ,snik}Ik ben al naar de huisarts geweest en ik ben bezig met O.R.S maar ik heb het idee dat het niet weg gaat.Ze is wel levendig voor de rest slaapt goed en ik heb het idee dat ze er geen last van heeft maar ik vind het zo zielig!!!!! Ik ben ook al gestopt met het extra toevoegen van water.. Zou het mischien aan de voeding kunnen liggen..? Friso standaart met nutriton..??Ik weet het niet meer! Zijn er mama's die dit ook hebben mee gemaakt..? Je kan ook niet veel doen..
O.R.S gaat diarree ook niet tegen he.. Dat zorgt er alleen voor dat ze niet uitdroogd. Heeft ze ook krampen?
Het kan wel door de nutriton komen dat de ontlasting nu zo dun is! Maar je zegt dat ze niet zonder kan.....
Hey , Ik heb er wel eens over nagedacht om geen nutrton te gebruiken maar dan gaat ze weer spugen...en Ze krijgt het iets van 5 weken had dat dan niet eerder moeten gebeuren....Het zou nu toch niet kunnen dat ze aan de diaree blijft..??of dan weer opstipatie..??Ik vind het moelijk vandaag ook weer alleen maar poepluiers!!!En inderdaad O.R.S stopt niet!
Dan zou ik misschien wel andere voeding proberen.. Ik weet daar verder niet zo heel veel van, dus hopelijk iemand anders wel!
Hier moeten de darmen iedere keer weer wennen als ik de dosis nutriton verander. Meestal gaat dit gepaard met 2 weken diarree, en dan is het weer over. Kinderen kunnen er verstopt van raken, diarree van krijgen, of krampen. Zolang ze er geen last van heeft, niet uitdroogt, en levendig blijft, zou ik het nog even aankijken. Wat je eventueel ook kunt gebruiken bij verstopping is Kindicol. Dit maakt de ontlasting zachter. Zelf gebruik ik Enfamil AR voeding. Dit is in de fles nog vloeibaar en word in de maag ingedikt.
Hoi Gwenolyn! Mijn gevoel zegt ook het nog even aan te kijken!Darmen moeten mischien nog wennen. en ze heeft het nu 5 dagen!En het kan dus mischien langer duren wel 2 weken dus ik dacht eerst met nutriton te stoppen...maar dan gaat ze weer spugen.... Jij gebruikt Enfamil AR..?Is dat flesvoeding...voor tegen een allergie of een ander soort verdikkingsmiddel voor door de voeding! Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord Meid alvast bedankt voor je reactie en alle andere dames ook natuurlijk!
Nutrilon AR en Enfamil bevat ook johannesbroodpitmeel, AR betekent gewoon Anti Reflux. Kruidvat Comfort ook en AH/Etos Comfort ook en Bonbebe Comfort ook. En die huismerken zijn een stuk voordeliger. Het is vaak goedkoper om je eigen voeding te nemen en dan de losse johannesbroodpitmeel toe te voegen. Bijkomend voordeel is dat je dan ook de precieze dosering voor je kind kunt zoeken i.p.v. af te gaan op de prefab-dosering van Comfort of AR. Maar goed, voor je kindje maakt dat niet uit. Als ze verstopt raakt van losse johannesbroodpitmeel of er diarree van krijgt dan zal ze dat ook hebben met voeding waar het van te voren al aan is toegevoegd. Kijk dus even hoe het met de ontlasting gaat als je de johannesbroodpitmeel weglaat of mindert. Spugen is vaak ook minder als je per fles wat minder geeft, en je kindje na een voeding 45 minuten rechtop laat. Het niet verzadigd zijn kan door (verborgen) reflux komen. Huisarts kan misschien helpen met medicatie. Daarnaast, deze klachten kunnen ook te maken hebben met standaardvoeding, daar kunnen kinderen een KEA door ontwikkelen. Dat gaat het pas weg als je overgaat op HA of pepti.