Fles weigeren en weer aan het werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Salapio, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft sinds 2 weken besloten dat ze niet meer uit de fles wil drinken. Dit deed ze daarvoor zonder morren (en zelfs zo goed dat ik bang was dat ze de borst niet meer zou willen) ...

We hebben al vanalles geprobeerd. Nieuwe fles, andere speen, ik boven zitten, ik erbij zitten, ik de fles geven, oma de fles laten geven, na een borst, voor de borst, etc.

Zijn er hier nog mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hebben jullie het opgelost?

Mijn moeder kwam met de tip om kunstvoeding te proberen, misschien vindt Mirre de afgelofde melk smerig. Ik vind dit echter heel erg eng ... ben bang dat ik zo mn BV om zeep help. Bovendien zitten er nogal wat mensen met exceem in beide families (en ik zelf ook) plus een heel heftige voedselallergie bij mn schoonmoeder ... het liefst geef ik dus zo lang mogelijk alleen maar BV.

Mirre op mn werk voeden of naar huis gaan ipv kolven is geen optie - ik werk op een uur van huis ...

Ouderschapsverlof opnemen is ook geen optie want ik begin morgen aan een nieuwe baan ...

Mn man heeft het al over 'stoppen met werken' tot na de zomervakantie (ik ben docent), maar ik heb net mn 'droombaan' en het is maar voor anderhalve dag (middag+avond en een ochtend) ...

Ik ben best wanhopig ... ik weet dat Mirre voedingen zal gaan inhalen en zelf dus niet snel tekort zal komen (al is 10u zonder voeding wel erg lang voor zo'n kleintje denk ik?) ... maar het is zo zielig voor haar én voor de oppas (dat zijn mijn schoonouders, ouders en mn man) ...

Alvast bedankt!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    1) sowieso geen kv. Hoe kan ze afgekolfde melk nou vies vinden? De smaak veranderd niet, tenzij uit de vriezer dan kan er soms smaak verwschil zijn.

2) Laat je iemand anders dan jezelf het flesje geven? Jou associeren ze namelijk met de borst. Ik ging zelfs in het begin de kamer uit, zodat Jelte mij niet zag of rook.

3) Ik zou een aantal kleine flesjes van bijv. 60 ml klaarmaken als er opgepast gaat worden, met uiteraard maar 1 -gats speen erop. Dan wordt er weinig bv verspilt en kan er heel goed op verzoek gevoed worden.

4) een t-shirt of dekentje mee, waar mama's geur inzit, en tijdens het flesje gebruiken.

Vaak hoor en zie je dat ze idd overdag wat minder drinken ,maar dat ze dat 's avonds en 's nachts weer komen inhalen bij mama.
    Aangezien het maar anderhalve dag is, zou ik het gewoon proberen. Na een paar keer komt het waarschijnlijk wel goed.
    Ik snap je onzekerheid , maar ze verhongert echt niet hoor...;)

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan had een week of 2 voordat ik weer aan het werk ging ook besloten dat hij niet meer uit de fles wilde drinken. Eenmaal op het KDV ging het prima, en hebben we nooit meer problemen gehad.

Gewoon blijven oefenen, ik denk dat Mirre vanzelf wel uit de fles gaat drinken als ze honger heeft. En als het niet wil, is het even vervelend, maar ze gaan zomaar niet dood.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    misschien zou je voor de uren dat je niet zelf kan voeden een andere fles proberen, er zijn flessen te koop die qua vorm bijna "gelijkwaardig" zijn aan de tepel (tomme tippee) misschien dat dat wat kan helpen...

het zou zonde zijn als je zelf graag bv wilt geven, dat je flesvoeding erbij gaat geven ....

want hoe wil je de flesvoeding erin krijgen dan als ze de fles niet wil? dat blijft toch lood om oud ijzer...

denk echt niet dat het met "smaak" te maken heeft hoor...moedermelk is wat neutraler van smaak dan flesvoeding...en als ze de fles niet wil, zal ze dat ongetwijfeld ook niet willen met "andere" voeding erin....

gewoon blijven proberen, als ze echt honger heeft, en jij bied je borst niet aan, dan pakt ze echt op een gegeven moment die fles wel weer...

heel veel succes in ieder geval...

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou in elk geval geen kv gaan aanbieden.

Bij ons was het eigenlijk ook zoals jij jou. Toen hij nog klein was zo 120 ml opdrinken uit de fles en toen ik weer aan het werk was niets van de fles willen weten.
    Toch gaat het redelijk bij de oppas. Ze bieden 50 ml per voeding aan en zijn er soms wel 3 kwartier mee bezig. Zo krijgt hij rond de 300 ml per dag.
    Komt vast goed !
    Je kan anders ook proberen te lepelen, schiet niet echt op maar als de enige manier is. Of met een beker.
    Wij hebben nu trouwens een tuitbeker.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het gaat maar om een dag en een avond. Dat moet echt wel te overbruggen zijn hoor!
    Je bent 6 dagen en 6 avonden en 7 nachten WEL bij haar, dus verhongeren zal ze niet. Het vraagt misschien wel om wat meer creativiteit van degene die voor haar zorgt als je er niet bent.
    KV zou ik niet doen, gewoon die gekolfde melk laten blijven aanbieden (dus niet zelf met een flesje komen, ze is nu oud genoeg om te weten dat het prettiger alternatief onder haar neus zit als jij haar probeert te flessen).
    Veel kleine portieflesjes meegeven, zodat ze elke keer de ergste dorst kan lessen. Na zo'n werkdag zal ze waarschijnlijk flink willen inhalen bij je, hou daar dus ook even rekening bij je planning van je dag!

7. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Wij hadden hetzelfde probleem. Tijdelijk pap gemaakt met de mama melk en deze op het kdv laten geven, of met een tuitbeker gewonen beker laten drinken. Tegelijkertijd elke dag blijven proberen met een flesje met speen (met lauw water). Als hij niet wilde, niet aandringen. Na een week of 2 neem hijde speen gewoon weer en nu is er niets meer aan de hand.
    Dus mijn advies zou zijn; gewoon even volhouden! Ik heb me er ook erge zorgen over gemaakt, maar dat was dus nergens voor nodig!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hai Salapio,

Zag bij de December mama's dat Mirre een grote fleds hasd gedronken! Fijn! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Wij hebben namelijk sinds anderhalve week hetzelfde probleem. eerst ging de fles prima, maar nu ik over 2 weken weer aan de slag ga weigert hij de fles en wil hij alleen de borst! Mijn man geeft de fles en ik ga de kamer uit. Als ik er bij blijf helpt niets, ook proberen we het vóór de borstvoeding en heb ook al verschillende flessen en spenen geprobeerd. Heb nu de Tommee Tippie fles gekocht, hoop dat dat misschien helpt....

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Me2, hier hielp de TT fles niet (weer voor Jan L geld over de balk) ... ik vind het zelfs een rotfles omdat je het laatste restje er nauwelijks uit krijgt ...

We hebben helemaal niets gedaan om haar zover te krijgen. Ik was er niet en dat leek genoeg :rolleyes: (de kamer uit hadden wij ook al geprobeerd). verder zijn onze tips bij Mirre: wachten tot ze echt trek heeft (dus 3-4 uur tussen de voedingen of duidelijke hongersignalen). En ze blijkt de melk lekkerder te vinden als het iets warmer is dan lichaamtemp ...

Ik hoop dat JP ook het licht ziet over twee weken. Verder zou ik vooral niet te veel stressen en proberen. Hebben wij wel gedaan en dat was echt niet tof. Gewoon nu een week laten en dan volgende week nog een keer proberen (misschien als jij echt een middag weg bent?).

Sterkte ermee!

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dank Salapio. Ik ga inderdaad niet stressen. Ik zie wel. Hij zal het anders toch wel inhalen bij mij smorgens en savonds maar heb goede hoop dat hij het gewoon weer opppakt. Hij heeft sowieso even een moeilijke periode. Veel huilen, moe en weer heftige buikkrampjes terwijl we daar net een paar weken al van verlost waren....

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Bij mij ging Kevin ook ineens rond de 12 weken de fles weigeren. En dat terwijl hij daarvoor voorbeeldig grote flessen wegklokte. Sinds een maand drinkt hij zijn flessen pas echt weer goed op het kdv. Hier was het een kwestie van blijven proberen.

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook aardig wat stress gehad omdat Tim niet aan de fles wilde. Na een tijd oefenen pakte hij 'm alleen maar af en toe.
    Toen ik ging werken was ik dus heel benieuwd naar hoe het zou gaan, maar er was niks aan het handje. Meneer had heerlijk gedronken! Blijkbaar helpt een andere omgeving en het feit dat ik er niet was heel positief!
    Komt vast wel goed hoor.....

Deel Deze Pagina