kolven en werken (ritme?)

Discussion in 'Borstvoeding' started by san68, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. san68

san68 Actief lid

Feb 27, 2007
    213
    0
    16
    Ik ga binnenkort weer aan het werk (3 dagen)

Ik moet waarschijnlijk 1 keer vaker kolven dan ik voed overdag, want anders heb ik niet genoeg melk. Dus dan zullen de kolftijden anders zijn dan de voedingstijden of niet? Hoe doen jullie dit? Mijn kindje drinkt trouwens nog op verzoek en heeft geen vaste tijden.

Hoe voeden jullie dan op de dagen dat jullie thuis zijn? Afkolven of gewoon weer aan de borst?

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn procuctie stijgt van kolven dus vaak heb ik op een dag werken goenoeg om wat flesjes samen te stellen.

Thuis drinkt hij gewoon weer bij mij.

Als ik weg ben krijgt hij wel op vaste tijden.

Succes!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kind heeft geen vaste drinktijden. En ook voor het kolven had ik geen stipte tijden. De ene dag kolf ik ook vaker dan de andere dag. Hangt er een beetje vanaf waar ik zin in heb, hoe vol mijn borsten zijn, en hoeveel melk er nog in de koelkast staat.
    Als ik thuis bent drinkt mijn kindje gewoon uit de borst.
    Aan mij heb je dus niks waarschijnlijk :)

Wat je wel zou kunnen doen als je op je werkdag te weinig kolft is elke dag een vast kolfmoment in te bouwen zodat je wat extra voorraad opbouwt.

4. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik kolfde op het werk eerst 3x en later 2x. Nu kolf ik niet meer. Ik probeerde de kolfsessies min of meer gelijkmatig te verdelen over de uren tussen de live-voedingen.

Op de dagen dat we gewoon thuis zijn drinkt Dylan bij mij.

5. san68

san68 Actief lid

Feb 27, 2007
    213
    0
    16
    Dus dan heb je op werkdagen een ander ritme? Maakt dat niet uit?

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kolf ook op vaste tijden. Ook al drinkt mijn zoontje op verschillende tijden als ik thuis ben. Geen probleem.
    Ik leg hem op werkdagen standaard om 7.15 uur aan, of hij nu 6 uur al gedronken heeft of pas om 4.00 uur. Dat is mijn ijkpunt zeg maar. Ik kan ook niet zo goed schuiven met kolftijden, omdat we op dit moment 3 moeders hebben die gebruik maken van onze kolfruimte. We hebben dus een heus kolfschema.

En dan kolf ik elke 3 uur, dus 10.00 uur, 13.00 uur en 16.00 uur. Vaak krijgt hij op het kdv zijn laatste flesje pas een uur later - om 17.00 uur - maar dan zijn mijn borsten goed vol voor de voeding van 18.30 uur. En daarmee valt hij heerlijk in slaap, dat hongerlapje van me. :D

Succes straks met kolven!

7. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Dylan kwam/komt nooit op vaste tijden, dus voor het kolven maakt het naar mijn idee ook niet uit. Mijn uitgangspunt was altijd het tijdstip dat hij voor het laatst had gedronken. Als dat om 8 uur was, kon ik later kolven dan dat hij om half 6 voor het laatst had gedronken.

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ik kolf op mijn werk op de tijden waarop Yara ongeveer haar flesje krijgt. Het hangt er wel vanaf wanneer Yara haar eerste voeding heeft gehad in de ochtend.
    Ik kolf tussen 9.30-10.00, rond 12.30 en tussen 15.30 en 16.00. Langer kan ik er niet tussen laten anders beginnen mijn (.)(.) flink te jeuken en ben ik bang dat ik ga lekken.

Als ik thuis ben voed ik op verzoek en bij de oppas krijgt ze ook op verzoek, maar dat zijn vaak dezelfde tijden omdat ik op de dagen dat ik werk vaste tijden heb van wakker worden en voeden. Als ik thuis ben mag ze zo lang slapen als ze wil, als ik werk wordt er naar de klok gekeken.

Ik zorg ervoor dat het mooi op elkaar aansluit. 's Avonds rond 19.00 uur voed ik Yara en dan wil ik genoeg melk hebben. Daarom kolf ik nog rond 16.00 op mijn werk.

Als ik thuis ben voed ik Yara altijd aan de borst. Daar doe ik het helemaal voor :). Juist op de dagen dat ik aan het werk ben geweest vind ik het heerlijk om 's avonds met haar op de bank te zitten aan de borst. Lekker dicht bij elkaar.

Ik vond het eerst erg spannend, nu gaat het erg goed. Ik heb een fijn kamertje en ik heb een spray besteld die een toeschietreflex opwekt. Deze komt eerder en krachtiger waardoor het kolven erg goed gaat.

Heel veel succes!

9. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kolf op de tijden dat mijn kindje normaal drinkt (overdag elke 3 uur). Ik krijg er met kolven minder uit dan ik nodig heb voor een fles; met drie kolfsessies heb ik dan voldoende voor ruim 2 flessen.
    En ik heb een extra kolfmoment ingebouwd een uur na de eerste ochtendvoeding. Dan kolf ik niet zoveel als normaal op een voedingsmoment, maar dat is niet erg. met die losse beetjes van de ochtend vul ik dan de derde fles voor een werkdag en ik bouw een klein voorraadje in de vriezer op.... stel dat er een keer een fles omvalt ofzo, dan heeft de oppas altijd nog een extra ingevroren voeding voor noodgevallen.

10. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ons 'ritme' was op werkdagen ook heel anders. Tim had sowieso niet echt een vast ritme, maar op werkdagen kolfde ik maar 1 keer op het werk en de rest voor ik wegging en als ik weer thuiskwam. En dan dronk hij ook gewoon (ik geef 1 borst) . Hier had dat totaal geen invloed, want uiteindelijk kolfde ik wel wat hij nodig had, alleen niet via een bepaald schema of ritme. Ging hier prima.
    En op dagen dat ik thuis ben drinkt hij gewoon wat ie wil!

Share This Page