Een aantal weken geleden heb ik al een vraag gesteld, daar mijn dochter van nu 4 maanden oud (gecorrigeerd 2 maanden, ze is 2 maanden te vroeg geboren) de fles blijft weigeren. Ik ga me steeds meer afvragen of ze de fles wel kan drinken of niet goed weet hoe ze uit de fles moet drinken. We hebben al het mogelijke geprobeerd, maar het blijft drama. Ze raakt ieder keer helemaal overstuur, zo sneu! Ze begint enthousiast te sabbelen/bijten op de speen, proeft de melk, maar drinkt niet. Uit de borst drinkt ze prima! Kan het zijn dat haar tongriempje te kort is en ze daardoor niet uit de fles kan drinken? Of zou ze dan ook niet uit de borst kunnen drinken? Ik heb niet de mogelijkheid om op locatie te gaan voeden wanneer ik moet werken (de afstand tot het kinderdagverblijf / oma is te ver) en vind het heel erg als ze hierdoor een paar dagen per week niet kan drinken wanneer zij daar de behoefte aan heeft. We zitten met onze handen in het haar, hopelijk kun je ons adviseren wat te doen. Kan ik een lactatiedeskundige ook vragen om te helpen mijn dochter uit een fles te leren drinken? Of is die eigenlijk alleen voor het leren drinken uit de borst? Alvast bedankt!
je kunt altijd een lactatiekundige vragen om te beoordelen of het een kwestie is van fysiek niet kunnen of meer tijd nodig hebben. Je kunt ook een pre-logopedist met ervaring bij jonge baby's inschakelen. Had ik je toen al de tips gegeven? Waarschijnlijk wel. En deze link? Flesweigeren: een compliment | Myrte van Lonkhuijsen Ik zou zeggen: als niets mogelijk is in flesdrinken, dan kijken naar de mogelijkheden van ouderschapsverlof of kortere dagen werken. Thuiswerken voor dagdelen, ik noem maar iets. En wees open naar je werkgever. Deze heeft er namelijk veel meer aan wanneer ze weten wat er speelt en waar je tegenaan loopt dan dat je met stress werkt en blijkt dat het niet goed gaat, waardoor je langer van het werk wordt afgehouden... Succes