Autstoeltjes vraag ... Help!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by naampje, Oct 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    hoi meiden!

Ik heb bij mijn ouders een autostoel in de auto gezet die hun hebben gekregen van een bekende ..

Het is een Romer king st ece groep 1 ( van 9-18 kg ) ( standaard ) maar met het vastzetten is het eigenlijk een soort van 3 puntsgordel .. Als het klaar is en ik schud aan de stoel wiebelt ie flink!! Dus met een ongeval heb ik zo m'n vraagtekens..

Omdat ik gewend ben dat je 3 puntgordel doet en dan ook nog voor de stoel langs ....

Is deze nog wel
    Goed gekeurd ??
    Iemand van jullie ervaring?

Groetjes en heeeel erg bedankt!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    eerlijk gezegd snap ik niet echt wat je bedoelt:)
    heb je hem wel goed geinstalleerd? gordel goed aangetrokken? bij de meeste stoelen moet de gordel aan de achterkant nog door een klem heen.
    en wat bedoel je met 3-puntsgordel voor de stoel langs:(
    3-puntsgordel voor de stoel langs is alleen bij groep 2 stoelen. dus bij grotere kinderen die op een zitverhoger met rugleuning zitten.

3. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    Ja ik bedoel de gordel moest vast gemaakt worden ( wel door de haken/ klemmen ) zeg maar over de bodem van de stoel heen en over de rugleuning schuin ( zoals bij ons van schouder naar heup gaat ) en dit allemaal wel achter het zitje van waar de dreumes zit .. Maar de stoel heeft een ' voet' uiteraard en ik ben gewend dat ik de gordel ook nog eens om de ' voet' waar de stoel op staat ook de gordel omheen moest doen .. Dat hoedt bij deze dus niet ..

Uiteraard klemmen wel dicht en gordels goed aangetrokken

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    Onze mc priori gaat denkt ik hetzelfde vast, en onze tobi gaat ook helemaal eromheen. De tobi staat ook veel vaster dan de priori. Maar nu lukt het me steeds beter om de priori goed aan te sjorren.

5. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    ok dankje!
    maar heb jij hier een fijn/veilig gevoel bij?
    mijn idee: als ik eraan duw en hij is al niet echt mega vast.. wat gebeurd er dan als er wel een ongeluk gebeurd met 80 km per uur bij wijze van... (slik )

6. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een groep 1 stoel doe je inderdaad alleen maar vast achter de stoel. De groep 2 gaat wel weer via de voorkant want daar zit het kind dan weer in vast.

Ik herken het wat loszitten wel, maar alleen in mijn kleinere auto. Volgens mij zitten daar minder "vastgrijp" punten in de gordel zelf en heb je dus meer speling tot aan het punt dat de gordel met een ruk vastzit.
    Onze Romer King zit in een grotere auto en daar kan ik de gordel helemaal strak trekken en vastzetten. Daar heeft de stoel veel minder speling, omdat de vastgrijppunten veel dichter op elkaar zitten.

Ik ga er vanuit dat bij een botsing, de gordel echt wel op tijd vastklikt, waardoor de stoel gewoon vast blijft zitten.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-D

7. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij hebben twee romer kings, in beide wagens, maar ik herken helemaal niet wat jij vertelt. Die gordel moet achterlangs, zoals toch bij elke stoel? En zo zit de stoel wel vast hoor.

Share This Page