knip weer open gegaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door miepje21, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Ik ben 26-11-2008 bevallen van een prachtige zoon genaamd Tristan. Hij doet het super en we zijn supertrots op ons ventje. Met mij gaat het daarentegen nog helemaal niet zo goed. Ik ben een behoorlijk stuk ingeknipt en had natuurlijk de eerste dagen behoorlijk last van de hechtingen. Ik ben intracutaan gehecht. Nu is sinds twee dagen een behoorlijk gedeelte van de knip weer open gegaan en het doet verschrikkelijk pijn. Ik kan niet normaal plassen omdat er dan urine in de wond loopt dus ik moet iedere keer onder de douche gaan staan met een been omhoog. Nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste tegen doen. Ik ga iedere keer als ik ga liggen met de billen bloot liggen om het te laten drogen en ik ga vanaf vanavond met de fohn erop om het te drogen. Ik spoel het regelmatig en droog daarna ook goed. Alleen het blijft maar erg kort droog omdat er de hele tijd veel wondvocht uitkomt. Volgens de kraamverzorgende is alleen de bovenste laag van de huid open en moet het van onderaf dicht gaan groeien. Ik maak me hier wel zorgen over want ik voel me hartstikke *** en het word er zo niet beter op. Ik dacht dat misschien de verloskundige het weer opnieuw dicht zou kunnen hechten maar dan gewone hechtingen boven op de huid. Volgens de kraamverzorgster kan dit niet omdat de wondranden niet meer vers zijn en dus niet tegen elkaar kunnen gaan groeien als je het opnieuw hecht. Weten jullie misschien wat ik hieraan kan doen zodat het zo snel mogelijk heelt? Ik kan namelijk zo heel slecht van mijn ventje genieten en dat wil ik zo graag...Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes :(

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Van harte gefeliciteerd nog.

Het beste kan je dit even met je eigen verloskundige overleggen. Aangezien je 6 dagen geleden bent bevallen komt zij nog steeds aan huis voor de nacontrole.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina