Hoi allemaal, Sterre weigert sinds deze week ineens de fles.. En dat terwijl ik 2,5 dag werk, en niet dichtbij huis, maar 100 km verderop. Even naar het kdv gaan om te voeden zit er dus niet in.. Vandaag heeft papa opgepast, en Sterre wilde weer geen fles, met als gevolg dat ze 12 uur niet gedronken heeft. Toen ik thuis kwam at ze mijn borsten haast op.. Vingervoeden wil ze ook niet, en uit een cupje al helemaal niet... Alle tips zijn welkom, wij zitten echt met onze handen in het haar........... Groetjes Marijke
Misschien heb je dit al lang geprobeerd.. maar heb je de tommee tippee fles al eens geprobeerd?? Nathan drinkt ook alleen uit die fles.. Succes!
Ik kijk even naar de leeftijd van Sterre en meteen herkenning. Mijn zoontje deed net hetzelfde rond die leeftijd. We hadden tijdens mijn verlof geoefend met de fles, ging prima, dus ik ging met een gerust hart weer werken. En toen, plots, deed ie het niet meer. Het goede nieuws is dat het na een paar weken vanzelf weer is overgegaan. Het slechte nieuws is "na een paar weken" (ik denk 3 ofzo) Ik heb ook Tommy Tippee (heb de mijne gewoon bij de ETOS gehaald) en ben er heel blij mee, maar het is best mogelijk dat ze daar ook niet uit wil drinken. Rond deze leeftijd verliezen babies hun automatische zuigreflex. Als ze jonger zijn zuigen ze automatisch aan wat je in hun mond steekt. Maar nu krijgen ze door dat ze dat ook kunnen weigeren en dat gaan ze dan ook doen. Ik hoop dat Sterre snel weer uit de fles drinkt, succes!
Hoi, misschien helpen wat trucs die mijn man bij Thirza heeft uitgehaald... * geen dwang. Telkens even proberen te laten drinken, maar niet willen drinken, prima. Half uurtje of uurtje later nog eens. * Thirza is een duimzuiger. Paps smokkelt de fles dus met de duim mee, Zodra ze melk proeft, wil ze wel... (maar 't is dus soms een hele kunst om zover te komen dat er genoeg melk uitkomt om te proeven. * De melk moet liefst ietsje warmer zijn dan bij mij, (als ik de fles opgewarmde melk voel, is die ietsje warmer dan als ik aan het afkolven ben). De temp komt vrij nauw... * In andere houdingen voeden wil nog wel eens helpen. Toch maar in het wippertje dus, of liggend op bed. * Afleiden, lekker samen lachen en dan fles snel tevoorschijn en laten drinken. Thirza heeft hier meerdere malen al schaterend de speen in de mond gekregen en was dan zo niet bezig met "ik wil die stomme fles niet", dat ze zomaar ging drinken. En wat ik al zei: als ze maar eenmaal die melk geproefd heeft. * Zorgen dat je kleintje in 1 keer die fles leeg kan drinken. Als ze eenmaal drinkt, laat manlief zich enkel nog van zijn plaats verwijderen door een brand. Deurbel, telefoon, spuitluierdrama, maakt allemaal niet uit: gewoon doorvoeden. Een keer gestopt, betekent namelijk einde oefening, dan gaat ze echt niet nog een keer drinken, (heeft dan ook niet genoeg honger meer om die fles nog te willen, buikje is dan genoeg gevuld om het wel weer even uit te zingen). Voor overdag werkt dat allemaal hier. Wij zitten 's avonds nog met het flesweigerprobleem, (zie mijn topic daarover: tips zijn welkom! ). Dat gaat dus niet over
Hoi, De tips van Rozemarijke hebben wij ook allemaal geprobeerd, maar hier maakt het niets uit of ze melk proeft Echt balen, want donderdag moet ze weer naar het kdv... Ik hoop dat ze er na 3 weken inderdaad gewoon weer mee ophoudt, net als het kindje van irisb Duimen maar............. Groetjes Marijke
ik lees even mee.... heb namelijk hetzelfde probleem. tot ca. 5 weken geleden geoefend en het ging goed! daarna is mijn zoontje ermee gestopt heb al veel geprobeerd, inclusief de tommy tippee fles. moet volgende week weer werken (eigenlijk al eerder) en werk 60 km van huis/kvd dus kan ook niet op en neer. sorry marijke, wil je echt niet ongerust maken!! hopelijk is het bij jou zo weer voorbij, en ik heb echt al veel positieve verhalen over die fles gelezen dus die zou ik gaan halen als ik jou was (bij de etos te verkrijgen). wat moet ik nu doen volgende week? gewoon gaan en mijn manneke 10 uur niet laten eten? gaat hij dan niet vreselijk brullen als hij echt goed honger krijgt? hoe gaat dat bij jou marijke? kunnen baby's daar gewoon tegen?
Sterre heeft gisteren voor het eerst 12 uur niet gegeten overdag, maar ze zat gewoon te lachen in de wipper toen ik thuis kwam. Ze is 'snachts ook niet gekomen, ze sliep de hele nacht door, net als normaal. Maar het is niet gezond neem ik aan... Vandaag had ik haar gefopt, toen ze hapte naar de tepel stopte ik de fles erin, en ze dronk! Hopelijk doet ze dat donderdag ook op de opvang....
Hoi, hier is het overdag geen drama. Dan kan ze eigenlijk lang zonder of op weinig melk. 's Avonds wel, als ze dan de fles moet... (of eigenlijk: wil drinken, maar NIET uit de fles, ). Wat ik nog niet geroepen had, maar wat hier wel werkte ook, was handvatjes op de fles en Thirza mee laten helpen vasthouden. Vond ze zo leuk, dat ze toch ging drinken,
Succes! Frustrerend he, als ze die stomme fles niet willen pakken? Argh, kan me zo machteloos voelen dan!
Hoi allemaal, Ik wilde even vertellen dat Sterre weer uit de fles wil drinken! Ik heb het een tijdje zelf gedaan, ik gaf haar eerst de borst en dan de fles, en dan weer de borst. Nu drinkt ze weer gewoon, en ook bij anderen, ik ben helemaal blij! Bedankt voor jullie tips allemaal Groetjes Marijke
Gelukkig!! Voor de andere weigeraars.... op het kdv willen ze vaak wel drinken uit een fles. Thuis wordt nog teveel geassocieerd met 'mama met borst' en dan is de kans op weigeren groot. De leidsters hebben vaak ook wel een trucendoos. Hier elke dag vanaf 4 weken een flesje geoefend, tijdens het wennen klokte hij daar nog een fles van 180 ml weg en een paar dagen toen hij voor het eerst de hele dag ging mooi niet meer. Uiteindelijk lukte het in de wipper, op schoot niet, de leidster had natte plekken in haar shirt van het aanhappen. Neem meer kleinere porties mee en laat niet meer dan 50 ml opwarmen. Ander belandt er teveel in de gootsteen. Zonde van al je gekolf.
Ik lees even mee, onze meid wil ook nog niet goed uit een flesje drinken. Ze heeft een paar keer wel gedronken, maar weigert nu helemaal. Dacht eerst dat het kwam doordat ze geen melk wilde die al bevroren is geweest, maar ze wil helemaal niet meer. Echt overstuur wordt ze ervan. Ga dus straks die tommy tippee fles maar kopen en dat proberen. Heb ook nog van een vriendin een dodie-fles gekregen, die schijnen ook veel flesweigeraars te willen. Moet over 2 weken werken en begin hem nu toch wel te knijpen. Hopelijk drinkt ze op het kdv wel goed. Gelukkig gaat het kolven wel prima, vindt het zo'n zonde dat ik steeds melk weg moet gooien. Hoelang mag je trouwens melk (proberen te) laten drinken nadat hij is opgewarmd? groetjes
mijn zoontje drinkt ook weer gewoon uit de fles! de eerste keer na weken niet willen drinken was inderdaad op het kdv... en nu thuis ook weer gewoon... hij doet net alsof er niets is gebeurd. vreemd manneke, want hij moet dus helemaal niets van die tommy tippee fles weten en drinkt nu uit de difrax fles. ik durf voorlopig even niets anders te gebruiken
Hoi, hier gaat het wisselend. Bij de gastouder trouwens onverminderd goed, daar blijft ze flessen van 200 cc drinken, gewoon uit de aventfles. Bij mijn man drinkt ze dus wisselend, lijkt hier toch ook wel te maken te hebben met hoe ze in haar vel zit: uitgerust en lekker gezond=redelijk goed drinken bij papa. Moe en/of ziek=slecht drinken. Afgelopen woensdag dus weer bagger. De tommee tippee werkt hier trouwens wel goed, en 's avonds voedt mijn man haar gewoon liggend in bedje. Meestal gaat het dan zo dat ze aangeeft honger te hebben, fles weigert en ten langen leste soms een beetje drinkt. Na een half uurtje doet mijn man haar dan op bed, waar ze vaak wat ligt te huilen dan... (tja, 't is niet anders helaas). Hij troost haar af en toe (in bed) en geeft na een tijdje dan de fles weer, ook in bed. Dan pakt ze hem wel (goed) en drinkt de fles meestal bijna leeg. Zo is ze van de week ook voor het eerst 's avonds gaan slapen op de fles bij papa, (eerder werd ze dan elk half uur wakker of bleef gewoon wakker, al brullend, net zo lang tot ik er was en kon voeden).
lob: lekker dat hij weer goed drinkt, hopelijk blijft dat zo. Zou idd voorlopig nix anders gebruiken. Dfraxfles heeft mijn dochtertje eerst wel uit gedronken, nu niet meer. rozemarijke: Gek dat het zo wisselend is. Misschien speelt hoe ze zich voelen wel een hele grote rol. Mevrouw is ook een paar dagen wat meer huilerig geweest en dat is ze eigenlijk nooit. Misschien speelt het alemaal veel meer mee dan ik ooit had gedacht. We blijven doorgaan met proberen en dan hoop ik dat het goedkomt (liefst voor ik ga werken)