fles weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jolanthe, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolanthe

jolanthe Lid

3 feb 2007
    48
    0
    6
    Hallo,

Vanaf dag 1 loopt de borstvoeding super. Vanaf 4 weken af en toe een flesje geprobeerd (afgekolfde melk) en ook dat ging goed. Ze dronk niet zo veel, maar toch wel zo'n 40 cc. Maar... nu weigert ze fles helemaal. Het lijkt echt alsof ze niet snapt wat ze er mee moet. We hebben verschillende dingen geprobeerd inmiddels.
    - avent fles
    - difrax fles
    - papa fles laten geven
    - oma fles laten geven
    - op andere plekken dan de 'borstvoedingsplekken'
    - in de borstvoedingshouding
    - in een totaal andere houding

Volgende week gaat ze wennen op het kdv en zou ze dus eigenlijk de fles moeten accepteren. Over drie weken gaat ze 3 hele dagen daarheen en mijn werk is veel te ver weg om live te voeden. Ik wilde ook de bv afbouwen en kunstvoeding geven (dat bieden we nu dus ook aan in het flesje).

We blijven de fles in ieder geval aanbieden, maar hoe vaak? Elke dag 1 keer? Of elke voeding opnieuw? Wat is wijsheid?

Misschien dat u nog tips heeft?

Groeten,
    Jolanthe

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nee, ik heb niet echt meer andere tips voor jullie. Je hebt zelf al alles uitgeprobeerd.
    De meeste baby's accepteren de fles op den duur wel, maar sommigen blijven zeer hardnekkig wijgeren....:)

Misschien toch nog afgekolfde moedermelk in de fles proberen? Dan is de smaak in iedere geval nog vertrouwd. Wie weet maakt dat de overgang makkelijker...

sterkte

linda

Deel Deze Pagina