Fles weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door zoe85, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen, op 29 maart ben ik met 37 weken en 4 dagen bevallen van een dochter. Ze heeft de eerste dagen wat moeite gehad om haar temperatuur te regelen maar dit gaat nu gelukkig helemaal goed. Ze is nu een week en 4 daagjes oud maar weigert haar voedingen. Ze heeft een paar daagjes op 45 cc gezeten daar waar ze allang op de 60 had moeten zitten. Nu zou ze ongeveer op de 100cc moeten zitten maar krijgen er met pijn en moeite 60 in. Ze heeft af en toe een momentje dat ze tussen de 70 en de 80 drinkt maar na zo'n fles drinkt ze niet meer dan 45 bij de volgende fles. Haar iedere 3 uur wakker maken heeft geen zin want dan houdt ze gewoon haar kaakjes stijf op elkaar. WE voeden dus wanner ze zelf komt dat is de ene keer na 3 uurtjes de andere keer na 3,5 uur en soms na 4 uurtjes. Moe ik mij nu zorgen gaan maken dat ze niet meer dan 60 cc per flesje drinkt?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

We gaan even kijken of we iets kunnen vinden.

Hoe zwaar is ze? Dat is belangrijk voor de hoeveelheid voeding.

Hoeveel keer drinkt ze dan? 6 voedingen of 7 voedingen. Ik kan op die manier uitrekenen of ze genoeg voeding binnen krijgt. Welke fles gebruik je?

Hoe doet ze het verder? Plassen en poepen? Hoe is de kleur?

Ik hoor snel van je.

Groetjes Adrienne

3. zoe85

zoe85 Bekend lid

20 aug 2010
    505
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plassen en poepen doet ze goed urine is geel iedere luier heeft ze een plasluier.. Afgelopen donderdag woog ze 2840 gram haar geboorte gewicht was 2998. Gebruik de difrax fles de avent weigert ze, ze krijgt die speen op de 1 of andere manier nier te pakken.. Ze drinkt 7 tot 8 flesjes a 60 cc per dag waarvan soms een uitschieter van 70 maar ook vaak 2 flesjes van 30 cc

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Op zich krijgt ze dan genoeg voeding hoor. ze mag per pond gewicht 75 ml per etmaal. Dat is dus zeg maar 6 x 75 is 450 ml. Als je rekent dat ze 7 x 65 drinkt, krijgt ze genoeg binnen. 100 cc is voor zo'n kleintje echt veel. Het komt echt goed hoor. Je zult zien dat het steeds meer wordt, maar geef haar gewoon de tijd.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina