Fles weigeren

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by immke, Jul 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. immke

immke Nieuw lid

May 31, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 4 maanden oud en ik wil de borstvoeding gaan afbouwen omdat ik binnenkort weer ga werken en mijn energie zelf nodig heb.
    Ze dronk al met regelmaat een flesje met kunstvoeding en dit was soms even mopperen maar dan dronk ze hem zo op. Ook bij mij.
    Nu weigert ze van de een op de andere dag de fles. Vorige week maandag nog een fles gehad en sinds dinsdag is het een groot drama. Vooral omdat ik nu graag van de bv af wil.
    Ik heb verschillende flessen geprobeerd, difrax (die dronk ze eerst zo leeg), avent, tommy tippee. Ik heb kv geprobeerd en direct gekolfde melk, water, maar niets moet ze er van weten.

Wat kan ik nu nog meer doen of proberen? Of gaat ze van de bv gewoon gelijk over op pap met een lepeltje, ik weet het niet..

Ik wil echt stoppen met de bv omdat het mij teveel energie vraagt en samen met het werken vind ik dat niet prettig meer.

Ik hoop dat je mij misschien wat tips kan geven.

Groetjes Imke

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Imke,

Soms kan een kindje in deze leeftijd flesjes weigeren omdat er tandjes doorkomen, kan dat aan de hand zijn? Dan is het voor je kindje misschien prettiger om af en toe ook pap met een lepeltje te eten. Maar het is niet zo dat dit vanaf nu dan ook zo hoeft te blijven hoor.

Groetjes eveline

Share This Page