zo in dubio.......

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Inggrid, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik geef nog b.v. maar ik ben sinds 3 wkn weer aan het werk. de bv lijd je giga van het werken. vooral nachtdienst dan duikt de productie naar beneden :( en da moet ik dus kunstvoeding geven. niet dat ik dat zo'n probleem vind maar ga ik mijn nergie er weer insteken om de productie weer op te hogen of moet ik maar accepteren dat het minder wordt en blij zijn met de 4 mnd die ze gehad heeft. geen nachtdiensten is geen optie. heb er elke 3 wkn 3 ( ik werkin dezorg). het is zo'n 2 strijd aan de ene kant wil ik niet minder geven en aan de andere kant moet ik haast wel.

bah wat een gemuts van mijzelf.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.085
    2.221
    113
    Brabant
    ( je weet dat je nog geen nachtdiensten hoeft te draaien?)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Helemaal geen gemuts, hele goede vraag voor jezelf! Hoeveel nachtvoedingen geef je nog? Dit kan best over een paar weken minder zijn he, en dat scheelt vast wel! Daarbij keldert je productie dan ook minder hard als je een paar maanden verder bent!

Ik zou het per reeks nachtdiensten bekijken! Nog puf voor? Dan bikkel je er nog even door zo'n week. Voor mijzelf helpt een doel stellen heel goed: wat wil ik halen. Mss 5 mnd als doel stellen en dan weer bedenken??

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    mijn dochter heeft helemaal geen nachtvoedingen meer. maar jah overdag slaap ik dan he. ik weet trouwens dat ik nog geen nachten hoef te werken maar dat kan gewoon niet anders. bouwvak is al megadruk. ik drink dan dus minder. ik kan de wekker gaan zetten om te kolven maar dan slaap ik niet weer makkelijk in. heb laatst s' nachts al gekolfd je hele ritme gooi je om met nachtdienst dus mijn borsten gaanook op de hobbel.
    he gentle volgens mij schelen onze dochters niet zo veel die van mij is van 22 mrt.:)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of je nou borstvoeding geeft of niet, de eerste zes maanden na een bevalling hoor je geen nachtdiensten te draaien. Druk of niet druk, dat is niet jouw probleem, maar het probleem van je werkgever!
    Het kan dus anders en het moet ook anders. En daar hoef jij je niet druk over te maken, dt doet je werkgever maar.
    't Was lang genoeg bekend dat je ging bgevallen, ze hebben maanden de tijd gehad om te plannen.
    Stop met die nachtdiensten, je bent aan het herstellen van een zwangerschap en bevalling. Anders krijg jij over een paar maanden qua gezondheid de rekening.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hmmm ja ik snap je. maar het werkt overal niet zoals het zou moeten. ik geef nog steeds volledig bv en accepteer de dipjes doo het werken. aug is gewoon mieters druk. werk 50 uur in 7 dgn volgende week. sept hoef ik weinig te werken dus zodra we aug door zijn zal het weer gaan zoals het moet. ben trots op mezelf

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Je baas kan gewoon iemand er bij aan nemen voor de uren dat jij geen nachten kan draaien. Ik werk ook nachten alleen heb dus duidelijk gezegd geen nachten te draaien. Probleem van de baas niet van mij. Voor die tijd heeft de baas een uitzendkraxht aangenomen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het eerlijk gezegd niet iets om trots op te zijn dat je je zo laat gebruiken. 50 uur in 7 dagen is voor een normaal mens al gekkenwerk, laat staan voor iemand die nog in de herstelperiode na een bevalling zit.

Je baas misbruikt je loyaliteit. Hij hoort gewoon iemand extra in te huren.

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ja jongens dat is de zorg he. je kunt niet zo even iemand inhuren die gelijk alles weet. ik ben verpleegkunidge in het verpleeghuis. ik weet dat ik er recht op heb. misschien had ik als het geen vakantie tijd was harder opgesproken. Ik zal maar niet zeggen dat ik een keizersnee gehad heb dus dan doe ik dat ook niet ;)

Ennuh ik laat me niet gebruiken he eigen keus anders had ik zelf moeten opspreken.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hoe lang had je baas al de tijd om iemand voor te bereiden?
    Door dit gedrag hou je misstanden in de zorg in stand en maak je het oor jezelf en je collega's niet gemakkelijker (sprak iemand die zelf onmisbaar dacht te zijn en door schade en schande wijzer is geworden).
    Als jij je kapot werkt, dan moet je ook vervangen worden...

Deel Deze Pagina