Volgens het CB (althans, mijn wijkvpk) gaat de fles van 19.00 er het laatste af. Maar dat lijkt me niet echt logisch? Eva krijgt om 7.00 180/6, om 12.30 120/4 en om 19.00 180/6. De middagfles loopt ze soms wel wat mee te klieren, soms wel, soms niet. Heb het vandaag in een beker gedaan en geleidelijk tijdens het eten wat laten drinken, dat ging goed. Wil eigenlijk die middagfles ook niet laten vallen, omdat ik vind dat het 'hoort' om bij het brood een melkmomentje te hebben. Krijgt ze straks immers ook? Hoe hebben jullie dit gedaan? Voorlopig laat ik het nog zo zoals we het nu doen, mijn idee is dat vanzelf de 19.00 eraf valt en ze de nacht op haar avondeten kan doen, dan dus pas twee 'flessen', maar ben benieuwd wat anderen doen.
Het lijkt mij het handigste, dat de fles van 19:00 er dan als eerste af gaat. Zo heb je nu bij het ontbijt en de lunch nog een fles, en later kan dit dan vervangen worden door gewone melk. Zo gaan we het hier binnenkort wel weer doen, en hebben we dat bij de oudste ook gedaan. Momenteel dus ook nog een 19:00 fles, omdat de jongste een moeilijke eter is en anders met een lege buik naar bed gaat.
Ik vind zelf dat de middagfles er rustig af kan, die kun je ook vervangen door een beker thee bijvoorbeeld. De avondfles zou ik nog lekker doen, gaat er ook vanzelf wel af. Ze geven het echt wel aan, onze beebs. Hier geef ik: 9.00 fles 180/6 11.00 stuk fruit en paar slokjes water 13.15/13.30 2 boterhammen en een bekertje water, thee of gewone melk 15.30 halve eierkoek of liga en een beker water met paar druppels diksap 18.00/18.15 aardappels, groente, vlees en yoghurt na 20.00 fles 210/7 De avondfles gaat tot op de druppel leeg dus zolang dat is, blijf ik hem in ieder geval lekker die fles geven. Ik zal vanzelf wel merken als hij hem niet meer leeg drinkt, dan hoeft hij dus niet meer. De ochtendfles wil ik vanaf 11 maanden kleiner gaan maken en er dan een boterham naast, van lieverlee wil ik dan naar een boterham met gewone melk ernaast gaan.
Hier krijgt ze sochtends gewoon een bord pap. Dan bij de boterham 120/4, maar nu gewone melk. en s avonds een fles voor t slapen. dus bij ons gaat die laatste fles er inderdaad als laatste af.
Ik heb die overstap anders gemaakt: Het was tot 11 maand: Ontbijt 180/6 met pap of brood ernaast, lunch 120/4, bedtijd 180/6 Bij 11 maand werd die 120/4 lunch 120 cc koemelk Bij 11,5 maand gaf ik 120cc koemelk bij de boterham in de ochtend. Vanaf 12 maand eerst 150 cc koemelk en na een paar weken werd dat thee met een scheutje melk. Eigenlijk dus nooit echt naar 2 flessen. Overgestapt. En nog een lekker warm buikje voor het slapen. Onze 6 jarige drinkt dat nog steeds
Dus vier mensen en vier meningen, haha Zo zie je maar, dat ieder kindje andere behoeftes heeft en iedere mama het anders aanpakt. Gewoon kijken hoe het verder gaat, dan zal het vanzelf wel los lopen!
Hier is toch die middagfles er af gegaan. Bij het middagmaal drinkt hij gewoon water. 's morgens nog een flesje en 's avonds voor het slapengaan nog eentje en tussendoor water drinken indien hij dorst heeft.