Onze zoon is nu twee weken en krijgt nu sinds een week flesvoeding. Maar dit loopt niet helemaal lekker. We zijn begonnen met de difrax fles met een s speen. Maar hij smakte en klokte de melk naar binnen. Viel na 30 nl in slaap en we waren anderhalf uur bezig met een voeding. Hij heeft ook erg last van krampjes na de fles. Daarna de d'r Brown fles uit de kast gepakt en die speen is kleiner en past beter in zijn mond. Maar hij blijft onrustig drinken. Hij sluit zijn lippen beter om deze speen maar ik blijf hem horen smakken. Ook zuigt hij als een gek aan de speen, maar heeft dan na een kwartier 10 ml gedronken. Hij valt na 40 ml in slaap, dan verschonen we hem en drinkt hij nog 30 of 40 nl. Daardoor zijn we dus lang met een voeding bezig. Dus toch maar een speen level 2 gehaald. Maar dan lijkt het of hij verzuipt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Is er een tussenoplossing? Ik dacht misschien jbpm van tammi, maar ik ben bang dat hij daar weer krampjes van krijgt.
Onze dochter drinkt ook stevig door, waardoor we haar nek voor de helft van de fles aan het voltanken waren. Verschillende flessen en spenen geprobeerd, tot we vorige week maandag zijn overgestapt op de Dentalspeen van Difrax. Het drinken gaat een stuk rustiger, nu moet ze het nog wegslikken. Ze laat soms nog wat uit haar mond lopen, maar het gaat al een stuk beter.
Hey, je schreef vorige week dat hij lekker aan de borst dronk? Toch maar voor de fles gekozen? Wellicht is de overgang dan ook nog even wennen, het is toch een andere manier van drinken
Klopt. Ik had zoveel melk dat het er uit spoot. Hij lag huilend van de honger aan de borst maar het lukte hem niet om te drinken. Ik kreeg hier heel veel onrust van. Ik heb na mijn vorige zwangerschap een post patum depressie gehad, dus hebben we toch gekozen voor flesvoeding. Maar ik baal dus flink dat hij zo onrustig wordt van de fles, dan voel ik me toch schuldig. Hoewel hij na de borst ook erg onrustig was.
Overproductie, een sterke tsr en aanhapproblemen, daar kun je gelukkig wel wat aan doen. Het is puur weten hoe je het moet aanpakken. Je productie in balans brengen met de behoefte van je kindje. Heel ingewikkeld is het niet. Het heeft alleen wel wat tijd en goede begeleiding nodig Mocht je toch verder willen, kan je altijd een pb sturen. Zou het kunnen zijn dat je kindje een te kort lip/tongbandje heeft? Dit zorgt bij bv voor problemen (omdat ze geen grote hap kunn nemen), maar ook de fles kan lastig zijn. Schuldig voelen is onnodig hoor! Kwam er maar een gebruiksaanwijzing mee, Dan zou het toch veel eenvoudiger zijn allemaal
Heb je de brede speen of smalle van dr brown? Ik adviseer de brede, kunnen ze de lippen lekker tegenaan leggen.
Je kanvan Avent de natural speen halen, deze simuleert de tepel. Deze hielp enorm bij mijn dochter! Hoewel ze nooit bv heeft gehad vond ze deze de fijnst. Heb nl ook erg lopen klooie met onrust ed.
Inmiddels heb ik het hele assortiment van de Etos thuis liggen, maar hij blijft onrustig drinken. We hebben nu wel een groter speentje en daarmee doet hij gelukkig niet meer zoooo lang over de fles. Maar hij blijft klakken en smakken waardoor hij veel lucht mee hapt. Vervolgens is het steeds na de fles krijsen van de buikpijn.
De goedkoopste fles van kruidvat heeft de kleinste speen. Ze kosten 1,50 Bij mijn dochter overgegaan op dr brown, dit in verband met spugen. Het wil ook wel bij haar helpen als ik haar de fles geef en toch met haar gezicht iets richting mijn borst voedt. Ze ruikt dan mijn geur en wordt rustiger. Ik hoop dat je er iets aan hebt
Ik ben bij de huisarts geweest omdat hij nu wel erg veel huilt en onrustig blijft drinken. Hij heeft volgens haar geen spruw en zijn tongriempje is al geknipt. Vandaag toch jbpm in de fles gedaan en hij drinkt hem dan wel veel rustiger. Ben benieuwd of dit de oplossing is..
Hoe ben je aan het afbouwen? Want ik neem aan dat je niet zo in een keer overgestapt bent op de fles? Van bv naar kv is voor zo'n kleintje ook een hele omschakeling. Kv valt toch zwaarder waardoor er sprake kan zijn van onrust. Beter is om heel geleidelijk aan af te bouwen, dus eerst flesjes afgekolfde bv te geven en dat dan te mengen met kv, tot je op een gegeven moment op een hele fles kv zit. Het is toch altijd zoeken met zo'n kleintje, of je nu bv of kv geeft, drinken moeten ze leren. Ik denk niet dat zoveel verschillende spenen uitproberen het antwoord zal zijn op je vraag, het is meer wennen en de andere drinktechniek/andere voeding, en daarbij de eerste drie maanden die sowieso heel veel zoeken betekenen.