Fles weigeren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door xxmamaxx2016, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hoihoi,

Mijn zoontje drinkt al vanaf het begin moeilijk..maar nu weigerd hij bijna iedere fles. Dit is nu de 3e dag dat hij heel slecht heeft gedronken. We hebben 2 weken geleden de rijstebloem achterwege gelaten (laatste fles) en dit ging even goed. Hij dronk rond 16.00 wat minder maarja dat is niet zo erg. Maar nu begint hij bij iedere fles onrustig te worden.
    Ik krijg er met moeite 100cc in.. ik weet niet zo goed wat ik hiermee kan doen.. hij heeft geen spruw. Hij had net wel wat verhoging.... Iemand tips??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoeveel drinkt hij totaal op een dag?

Mijn jongste heeft op dit moment ook een of ander virus te pakken. Hij oogt niet ziek, is vrolijk, maar eten en drinken is een ramp.
    Maandag ging nog wel, dinsdag 1 boterham (van 7 uur tot 16 uur af en toe een hapje) en wat groente en fruit, woensdag 1 boterham en wat fruit, gisteren was hij wel echt beroerd en alleen in de avond wat brood en vandaag lijkt het iets beter te gaan.

Dus zoiets zou kunnen.
    Heb je al eens andere flessen geprobeerd?

3. xxmamaxx2016

Ik bied hem flessen aan van 180cc dit ging een hele tijd goed. Ik zet hieronder het schema van wat hij nu ongeveer binnen krijgt.

Zijn schema:
    7.00 210cc (deze gaat altijd goed daarom opgehoogd)
    09.45 fruit (gaat goed)
    11.30 ongeveer 100cc
    15.00 groente (paar hapjes)
    16.00 ongeveer 100cc
    19.30 ongeveer 100cc

Soms gaat een fles weer beter dan de andere. Hij slaapt vanaf 20.00 wel door tot 07.00. Als we hem om 23.00 wakker maken voor een extra voeding is hij de hele nacht uit zijn doen.

Is dit een reden om toch even naar het bureau of huisarts te gaan? Ik weet niet hoeveel kwaad het kan als ze minder voeding binnen krijgen.

Konden ze soms maar zeggen wat ze voelen he :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hij krijgt nu nog voldoende binnen. Ik zou het tot na het weekend even afwachten om te kijken hoe het dan gaat.

Dingen om in de gaten te houden zijn;
    - alert blijven
    - voldoende plasluiers

Diarree of spugen kan sneller uitdroging veroorzaken, dus dan extra opletten of bij twijfel bellen.
    Als het drinken slechter wordt even de bijvoeding laten voor wat het is en kijken of dat verschil geeft.

Soweiso kan het geen kwaad om oplettend te blijven en als er ineens verslechtering in komt kan je altijd bellen voor advies.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou me nog geen zorgen maken, hij krijgt vocht genoeg binnen. Fruit zit ook voldoende vocht in. Wij hebben een tijdje gehad dat dochter nog maar 400-500cc dronk, niet veel maar zij was tevreden.

6. xxmamaxx2016

Bedankt voor jullie reacties.. dat stelt me gerust.

7. xxmamaxx2016

Ik ben toch met hem naar de huisarts geweest aangezien hij uitslag en vlekjes kreeg. Hij blijkt een virus te hebben. Dus vandaar ook het slechte drinken.
    Hoop dat hij zich snel beter voelt.

Deel Deze Pagina