Baby valt steeds in slaap tijdens fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Keija, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Mijn zoontje is nu ruim 7 weken en dronk altijd erg goed (vrij gulzig zelfs). En gingen de meeste flessen wel leeg of tenminste wel makkelijk dat hij flink dronk (ergens tussen te 130-170cc) Maar sinds een paar dagen valt hij steeds in slaap tijdens de fles. Ook als hij er zelf voor komt. Hij begint enthousiast, maar na een minuut of 8 zie je zijn oogjes langzaamaan dichtzakken.. Hij drinkt nog wel dan in zijn half-slaap door, maar als je de fles uit zijn mond haalt reageert hij daar niet op. Probeer wel in zijn gezichtje te blazen maar als dat al helpt is dat maar voor een paar seconden om hem even weer wakker te laten schrikken. Dan maar wat vaker een boertje, dan is hij weer even wakker, begint hij te krijgen voor de fles, en krijg ik er een paar cc in. Om vervolgens weer in slaap te sukkelen..
    Waar het voorheen moeite kostte om een voeding langer dan 15 minuten te laten duren kan ik er nu 45 minuten mee bezig zijn en dan is soms nog de fles lang niet leeg...
    Kreeg van het CB de tip om hem in zijn blootje de fles te geven maar dat vind ik ook zo wat. Of halverwege te verschonen. Dat laatste werkt overigens ook nauwelijk. Ik verschoon altijd vooraf ivm reflux-klachten en doe liever daarom niet hem na de fles weer helemaal aankleden. Heeft iemand tips of herkenning, vraag me ook vooral af of dit tijdelijk is? Overigens heeft hij ook wat lichte verhoging de afgelopen dagen (37,6graden) maar huisarts kon niks vinden en hij is wel gewoon goed aangekomen afgelopen week. En poept goed, en plast ook. Overigens gaan sommige flessen wel helemaal leeg, maar sommige dus niet (maar 100cc) en komt hij in principe misschien net niet aan genoeg voeding. Heb nu afgesproken dat ik het ook maar een half uur probeer, daarna hem niet meer nog vaker probeer wakker te maken. Oh en hij slaapt ook iets meer voor mijn gevoel. Zou hij misschien toch iets onder de leden hebben?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Misschien zit er een griepje oid aan te komen. Als hij zo vast slaapt dan heeft hij blijkbaar geen honger meer.
    Ik zou het dan daarbij laten en wellicht komt hij dan eerder voor een volgende voeding. Dat is niet erg, hij neemt wel wat hij nodig heeft.
    Vaak trekt het na een tijdje vanzelf wel weer recht.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik denk gewoon niet lekker. Is het een optie om de flesjes even tijdelijk te splitsen? Dus wat kleinere vaker te geven? Een flesje in zijn blootje vind ik wel een beeeeeeeje een gek advies.

4. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Het gaat inmiddels een stuk beter! Bijna alle flesjes gaan weer op, bijna niet meer in slaap vallen tijdens drinken behalve 's nachts (maar dat is prima), en ook vaker weer gewoon wakker overdag. Dus hij zal het even nodig gehad hebben (inderdaad wellicht even niet helemaal fit) maar inmiddels is hij voor mijn gevoel weer aan het inhalen wat hij gemist heeft (en gok ik dat ook dat wel weer zal stabiliseren). Dank voor julkie reacties!

Deel Deze Pagina