Langslapertje... gedoe met hoeveelheid flessen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lils, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal
    Ik ben al een 2 weken behoorlijk aan t stoeien met de hoeveelheid en frequentie van de flessen.
    Het zit nl zo.. Mijn dochter is nu 3 maanden oud en slaapt sinds een paar weken de hele nacht door. Ze slaapt gemakkelijk van 21.00 tot 8.30. Toen we dit merkten zijn we wat gaan schuiven met de flessen overdag zodat we haar nog een avondfles konden geven zo rond 23.00. Dit is niet echt een succes. Ze wil niet wakker worden en is daarna veeel onrustiger dan als we haar gewoon laten slapen.
    Nu weet ik dus niet meer zo goed wat te doen.. overgaan naar 4 flessen? Of overdag gaan 'proppen' zodat de 5e fles rond 21.00 uur valt?
    Hoe delen jullie het in? Ze weegt overigens ruim 6 kilo.

Groetjes Lils

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben erg van voeden op verzoek, dus als ze daarmee uitkomt op 4 flessen zou ik daarin mee gaan, komt ze 's nachts dan kan je altijd nog een klein flesje geven.
    Hier werkt de flessen overdag korter op elkaar even niet, dan drinkt ze heel slecht of spuugt heel veel. Ze is nu 5 maanden en krijgt al een hele poos om 8.00/12.00/16.00/20.00 een fles en gaat dan de nacht in. Ze heeft een paar keer doorgeslapen, maar ze komt vrijwel altijd eind van de nacht nog voor een flesje, ze krijgt dan 100cc en uiterlijk 8.00 maak ik d'r door de weeks wakker, vanmorgen heb ik d'r laten liggen en kwam ze zelf om 8.30, maar wel om 5.00 nog 100cc gehad.
    Een late voeding om 23.00 wordt hier ook niet gedronken of ze komt met dezelfde vaart gewoon nog een keer 's nachts dus vandaar dat wij het nu zo doen.
    Afgelopen week kwam ze steeds al heel vroeg in de nacht, dan geef ik wat meer voeding, vandaag was het weer de oude tijd. We hopen dat ze uiteindelijk vanzelf dat flesje in de nacht laat vallen en doorslaapt. Onze zoon deed het ook zo en die sliep het klokje rond toen hij overdag voldoende bijvoeding at zo rond de 6 maanden.
    Dus ik zou zeggen, voed gewoon op verzoek, zowel overdag als 's nachts en dan kijken wat ze doet. Overdag maak ik haar trouwens wel max. 4,5 uur na de vorige fles wakker, om een goed dagritme te houden.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Voeden op verzoek en niet wakker maken. Wanneer ze honger heeft, komt ze vanzelf. Wij zaten ook al heel vlot op 4 flessen. Hoeveel krijgt ze per flesje dan?

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde en nog steeds.
    Wij zijn ook wat vroeger dan ‘normaal’ overgegaan op 4 flessen, anders moest ik om de 3 uur een fles geven met als resultaat dat ik na 1 slok of soms niks alles kon weggooien. We kwamen dus ook uit op 4 flessen.
    Nu is het ook zo dat hij zijn ochtend tussendoortje (tussen ontbijt en lunch) overslaat omdat hij gewoon te lang slaapt.

5. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Bedankt voor jullie snelle reacties :)
    Overdag laat ik inderdaad ook 4, max 4.5 uur tussen de flessen.
    Ze zou dan 4x 180/6 krijgen, dat is 100 cc minder dan ze zou krijgen met 5 flessen.
    Hoeveel geven jullie per fles?

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook gewoon 4x 180/6, zelfs nu ze 8,5kg weegt. Als ze honger heeft krijgt ze wat extra, maar ze is overdag gewoon altijd voldaan en tevreden na 200cc. Pas een keer 's morgens 210/7 gegeven, maar dan heeft ze na 5 uur nog geen honger, dan komen we dus weer helemaal in de knoop en daarbij vind ik dat ook gewoon erg grote flessen, dus die probeer ik te mijden.

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hij kreeg toen 3x180+6 en 1x 210+7 (om 19.00 )

Gaan alle flesjes schoon op?

8. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ja alle flessen gaan gewoon op gelukkig.
    En ze zit er prima vol van :)

@Olifantje1991
    Ik snap wat je bedoelt;)
    Ik denk ook dat 210/7 nu nog te veel is, ze zit goed vol van 180/6.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Dan geeft ze het zelf goed aan dat ze genoeg heeft zo. Je kunt eventueel een flesje met 210 aanbieden om te kijkend ze het lust.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou gewoon een flesje geven als je kindje honger heeft. Niet gaan proppen. En zeker geen fles van 210ml :eek:een baby van 3 maanden heeft een heel klein maagje.

Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij zaten toen op 5 flessen geloof ik. Hebben ook wel een tijdje 5 flessen van 180/6 tussen 6.30 en 19.30 gegeven (was geloof ik bij 4 maanden). Maar we hebben dan ook echt een hongerig meisje. Ging behoorlijk op verzoek.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hij kreeg eerst 3x 180/6 en 1x 210/7
    Van die laatste liet hij elke keer staan, dus heb daar na een weekje 180/6 van gemaakt.
    Ging prima zo.

Mijn zoontje huilt trouwens nooit om eten, nooit gedaan en doet het nog steeds niet...op verzoek gaat dus lastig.
    Nu zelfs na een lange nacht wordt hij lachend wakker en blijft rustig wachten tot ik alles klaar heb gezet.
    Daar komt ook bij dat ik een schema zelf altijd prettiger heb gevonden, niet iedereen vindt voeden op verzoek prettig.
    Volg gewoon je gevoel en je kindje, dan komt het helemaal goed!9

13. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    En als je die flessen nu kleiner maakt (ik schrik altijd van die mega hoeveelheden) en je kindje elke 3 uur voedt?

Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Nou ik moet zeggen dat we daar nu ook mee aan t experimenteren zijn.. de flesjes van 180/6 dronk ze wel gewoon leeg maar ik had inderdaad ook het idee dat het teveel in 1x was voor haar.
    Dus ik ben nu een beetje aan het puzzelen met hoeveelheden en wat dichter op elkaar.
    Het blijft uitproberen, vooral omdat ik merk dat ze in principe gewoon altijd alles opdrinkt wat ze krijgt ook al is t haar teveel.

Groetjes

15. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Dat werkt hier dus niet. Als ik om de 3 uur ga voeden drinkt mijn zoontje amper wat en hij is ook 3 maanden. Wij geven de laatste fles om 21.00 omdat om 23.00 wakker maken ook hier geen zin heeft, maar hij wordt wel iets vroeger wakker dan jouw kindje waardoor we nog steeds op 5 flessen zitten. Zou gewoon een dagje op verzoek voeden en kijken hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina