Hoi meiden, Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met werken. In het verleden zo rond de 5 weken hebben we met D geoefend om aan de fles te drinken. Dit ging al die tijd goed. Nu de laatste weken is D niet meer van zijde geweest en heb ik heel dom al 3 weken geen flesje meer aangeboden. Dus toen ik vrijdag op mijn werk was kwam mijn man tot de ontdekking dat D geen flesje meer wilt. Nu wilde D van mij sowieso nooit de fles accepteren maar bij anderen pakte hij de fles gewoon. Vrijdag heeft hij dus de elke ochtend geen druppel gedronken. Zaterdag hetzelfde, en toen was de schoonmoeder afgekomen om mijn man te helpen, maar ook bij haar wilt hij de fles niet meer. Pas nadat hij mijn stem via de telefoon hoorde begon hij te drinken, en heeft toen 150ml in 1x opgedronken. Zondag hetzelfde, hij weigert de fles. Hij kan t wel, maar weigert opeens. Ik ben ten einde raad. Ik heb genoeg afgekolfde melk in voorraad, maar als ik hem zelf de fles wil geven dan weigert hij sowieso. Mijn man wil t niet eens meer proberen. Die heeft al opgegeven. Ik ben nu met en met aan t proberen maar D duwt de speen van de fles gewoon uit zijn mond. Ik heb flesjes van de difrax, nuk en avent. Uit allen dronk hij eerst zonder problemen, maar nu weigert hij ze allemaal. Kan iemand me tips geven? Ik kan namelijk niet voor elke kik mijn werk neergooien en naar huis gaan. Ik hoop snel een oplossing te hebben. Ik vind dit zo erg en kan mijn eigen wel voor mijn kop slaan dat ik de laatste weken het fles drinken wat heb laten slingeren.
Hij drinkt dus wel als die je stem hoort? Dan zou ik gewoon via whatsapp een geluidsfragment opnemen dat je tegen em praat en die versturen naar degene die oppast. Dan kunnen ze deze gebruiken elke keer als die moet drinken.
Dit. En je man moet gewoon blijven proberen. Het zou wat zijn, kind wil niet eten en dan geef je het maar op? Op een gegeven moment maakt hij de klik wel en zal het zonder problemen gaan.
Nou dit inderdaad. Blijven proberen. Hier een afwisselende flesweigeraar, soms gaat het weken goed, dan weer weken niet. Hij haalt het wel in thuis, ze kunnen ook een nacht van 12 uur doorslapen theoretisch, dus een werkdag is ook haalbaar, als hij het avond/nacht maar inhaalt (doet mijn zoontje in ieder geval wel ). zou er niet teveel om stressen en zorgen dat je man de fles blijft aanbieden. En indd, met jou stem erbij, als dat werkt, gewoon doen! Evt. een shirt met jou geur om te proberen?
Ik heb een aantal dagen met een hydrofiel luier in de bh geslapen. Zodat hij mijn geur wel heeft. Dit helpt wel tegen het huilen. Mijn stem zullen we opnemen en kijken of dat de trigger was of toeval. Het is alleen vervelend als D gaat logeren... Dan blijft hij bij de schoonmoeder tot na mijn werk, en dat zou dus een 14-16 uur zonder voeding zijn. Hij neemt nu wel mondjes maat hele kleine beetjes aan. Maar het duurt wel een hele tijd om er 10ml in te krijgen. Cupfeeding geprobeerd, dit gaat ook zeer moeizaam. D laat een deel uit zijn mond lopen. Fingerfeeding wil hij niks van weten en leid tot huilen. Met een lepeltje lukt ook mondjesmaat. We blijven proberen.
Zojuist een flesvoeding geprobeerd, dus niet mijn eigen melk. Hij speelde wat met de speen, maar heeft er toch 30ml van gedronken. Misschien vind hij het raar mijn melk uit een fles te krijgen? We blijven oefenen, ik weet dat hij het kan.
In noodgevallen pipet in huis? Mijn neefje moest echt bijgevoerd worden en dat ging met een pipetje. Liever niet en gewoon lekker flesje en vooral complimenteren (ze begrijpen je nog niet maar vrolijk stemgeluid komt wel aardig door), onder kinnetje wrijven (precies die holte net achter de onderste voortanden voorbij t kaakbot zeg maar), onder de voetjes kriebelen als ze gaan suffen. Je doet niet de fles te strak dicht gedraaid? Onze dochter trok een avent in de eerste slok ooit uit een fles gelijk vaccuum ondanks het anti vaccuum systeem...dr browns ging hier stukken beter mits je m niet loei loei strak draaide (had mn man nogal een handje van, dus ze was al afgepeigerd voordat ze goed en wel 30ml had gedronken).
@Vero0504 van dat vastdraaien wist ik nog niet. Ik zal er morgen eens op letten. Pipet heb ik wel in huis, dus zou de nood aan de man komen dan kunnen we dat ook proberen. Met een lepeltje ging zojuist ook al wat soepeler. Bedankt voor de tips.