Baby 6,5 maand slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze jongste dochter is nu 6,5 maand en over het algemeen een hele blije, makkelijke baby. Maar de nachten zijn eigenlijk al een hele tijd nogal onrustig. Ze zit nu op 5 voedingen (2 van 200cc, 3 van 165cc) en krijgt sinds een aantal weken ‘s avonds een groentehap die eigenlijk pas sinds een paar dagen er goed in gaat. Het flessenschema was tot voor kort 7-11-15-19-23 en voor die van 23 maakten we haar wakker. Omdat ik zelf ook wel weer eens op tijd naar bed wilde, zijn we gestopt met haar wakker maken en wachten we gewoon totdat ze zichzelf meldt. Dat leek een tijdje goed te gaan hoewel er totaal geen logica of vooruitgang in zat. Dan weer meldde ze zich keurig om 23 uur, dan weer om 4.30, dan weer om 2.30 uur. Maar op zich vond ik dat geen probleem.

Sinds een dikke week echter is het bal ‘s nachts. Nadat ze die laatste fles heeft gehad, om welk tijdstip dan ook, meldt ze zich om de 2,5/3 uur. Ze is niet stil te krijgen behalve met een klein flesje dus dat doen we dan dus ook. Een speentje heeft ze niet; ze duimt maar ook haar duimpje voldoet niet op zo’n moment. Maar volgens mij moet ze die extra nachtvoeding niet nodig hebben: ze is 6,3 kg. En na 2,5/3 uur is ze alweer wakker. Vannacht was het bijv. 23.00 / 2.30 / 6.00 uur. Die fles van 23 uur was 200cc dus daar moet ze het toch op kunnen redden? Het is in haar kamertje 18 graden, ze ligt in een pyjama in een slaapzak onder een dekentje en lakentje. Haar nekje voelt niet te warm of koud aan. Pijn lijkt het ook niet, overdag zijn haar slaapjes prima en is ze ook behoorlijk vrolijk. Ik merk wel aan haar dat ze sneller gefrustreerd is; het omrollen gaat nu goed en nu probeert ze kruipbewegingen te maken.

Sinds haar geboorte heeft ze nog geen een nacht doorgeslapen maar op zich vind ik dat geen probleem: een keer in de nacht voeden is prima te doen. Maar deze nachten beginnen ons toch behoorlijk op te breken. We hebben ook nog een dochter van 4,5 die dus ook wakker wordt van het gehuil van haar kleine zusje.
    Ik maak me zorgen dat ik haar op deze manier wen aan die extra voedingen ‘s nachts. Een papfles heb ik al geprobeerd; daarop sliep ze zo mogelijk nog onrustiger. Heeft iemand tips of herkent iemand dit?

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien een sprong?

Had mijn zoontje ook met de 6 maanden sprong. Hij sliep toen al een poosje van half 8 tot 8. En ineens wilde hij s nachts een fles.

Was na 4 nachten ineens weer over.

En als je alleen water geeft ipv melk?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk ook een sprong, onze dochter is net 7 maanden en hier lijken we langzaam door deze fase heen te zijn. Hier ook nog nooit structureel doorgeslapen, af en toe 1 nachtje, maar het is echt niet te sturen. Wel krijgt ze al een hele poos 's nachts maar een klein flesje, al sinds de 3-4 maanden geloof ik, rond de 5 maanden zijn we hem gaan verdunnen en nu drinkt ze sinds kort gewoon water 's nachts, ze weegt inmiddels 10kg dus ik dacht als ze water wil drinken i.p.v. melk dan vind ik dat beter.
    Ze heeft namelijk helemaal geen honger, zuigt een paar keer aan de fles en slaapt weer. We proberen het dus op deze manier heel langzaam af te bouwen en hopen dat ze straks vanzelf een keer door gaat slapen.
    Ze is net van een paar dagen 2x per nacht komen voor een fles en nog een paar keer voor een speen, nu vannacht maar 1x gekomen en dan ben ik nog 2x bij d'r geweest voor een speen, dus dat was eigenlijk best goed te doen.
    Ik heb de afgelopen maanden al zoveel geprobeerd om te kijken of ze de nacht door ging pakken tot de volgende ochtend, maar ik kan er hier gewoon echt niet in sturen. Zou d'r overdag vol kunnen proppen, maar dat werkt niet, pap geven ja/nee werkt niet, dus ik laat het maar zo en wacht op het moment dat ze dus zelf bedenkt dat het wel lekker is om de hele nacht te slapen. :p

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    krijgt ze alleen maar flessen of krijgt ze ook brood/fruit/groenten?

mijn zoontje van 6 maanden heeft ook moeite met slapen maar sinds dat hij niet alleen maar fles krijgt maar ook fruit in de ochtend bij de lunch fles een boterham en zo rond 17.00 uur weer groenten en daarna nog een fles slaapt hij beter.

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ze krijgt sinds een aantal weken groenten en fruit, en dat gaat eigenlijk pas sinds een paar dagen goed. Brood zeiden ze bij het cb dat ze dat nog niet mocht?

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Vanaf 6 maanden mogen ze al brood zonder korst vanaf 7 maanden met korst of wanneer ze dat weg krijgen

Deel Deze Pagina