8.5 maanden. Geen melk meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 11 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn zoon is nu 8.5 maand. Hij wil ineens zijn middag fles niet meer.

S ochtends en s avonds krijgt hij papfles S ochtends goede morgen licht volkoren. S avonds een papfles voor de nacht. Wel aanmaken met water geen kant en klare.

Deze flessen drinkt hij zo goed als leeg. Op 20 cc na ofzo. Maar zijn middagfles bij zijn boterham gaat er echt niet meer in. Warm. Koud. Kamertemperatuur. Kleine speen. Grote speen. Tuitbeker. Niks.. En als ik hen water geef drinkt hij zo een halve beker weg.

Ook later op de dag wil hij geen melk.

Kan het zijn dat hij er gewoon echt klaar mee is? Of wat zou ik hem anders aan kunnen bieden?

Gewone koemelk mag nog niet toch? Misschien yoghurt of kwark verdund met water?

3x pap op een dag is wel een beetje te veel..

Of kan ik die fles gewoon laten vervallen en gewoon water geven?

2. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Misschien zit ie wel gewoon vol? Persoonlijk vind ik twee papflessen best veel.

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Maar zijn boterham eet hij wel gewoon. En als ik een fles water aanbied tankt hij dat zo weg.

En elders op de dag wil hij ook geen melk...

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Je zou yoghurt kunnen Proberen! Maar waarom verdunnen?;) ze krijgt het bij ons al vanaf 7 maanden na der avondeten!

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

En hem s ochtends een gewone fles voeding geven zonder pap? Misschien ziet tie s middags indd wel te vol! En dan alleen s avonds een papfles!

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja hij krijgt hier idd wel danoontje na het eten. Maar ik dacht verdunnen zodat hij het kan drinken.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja dat zou ik ook kunnen proberen idd.
    Cb zei dat hij s ochtends die pap zou moeten krijgen. Maar als hij daardoor een fles laat staan...
    Schiet dat ook niet echt op.
    Zijn fruithap s ochtends eet hij ook nog niet eens de helft.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Yoghurt is toch ook gewoon koemelk? Daar zou ik wel even mee wachten tot ie een jaar is.
    Ik zou ook proberen in de ochtend geen papfles te maken maar een gewone fles.
    Evt kun je in de middag de fles vermommen in een bordje pap ipv brood? En dan bijv op ochtend een boterham bij de normale fles.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Of slokjes geven uit een klein bekertje? Is weer eens wat anders :)

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Yoghurt kan wel omdat dat bewerkt is. Die enzymen zijn anders dan in melk daardoor kunnen ze yoghurt wel vergeten en melk niet.

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh dat wist ik niet...ik dacht dat het was ivm allergische reacties.
    Weer wat geleerd :)

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik zou die fles gewoon weg laten. Water of thee is ook prima. Als hij nog 2 grote papflessen naar binnen werkt komt er nog 400cc aan zuivel binnen. Met een toetje van 100cc zit je dan aan 500. Volgens mij is daar niet zoveel mis mee. Mijn dochter dronk met 9 maanden nog maar 1 fles.

Oceanna vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Was hier bij onze oudste ook zo, heb het gewoon zo gehouden. Bood wel 120/4 aan ofzo en dan keek ik gewoon wat hij dronk. Hij dronk verder wel promp uit z'n rietjesbeker, dus vocht kwam hij niet te kort.
    Onze dochter kan het ook absoluut niet op een boterham en een fles, zij is nu 7 maanden. Zij krijgt nu bij d'r boterham water en dan de fles als tussendoortje 's middags.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Gewoon lekker water, siroop of slappe thee drinken geven dan. Ik zou dr voor in mn handen hebben geknepen madame wilde niks anders dan dr flesmelk.

Mocht je geen bezwaar hebben tegen suiker dan is drinkyoghurt tzt ook nog een optie. Die van melkan heeft 2gram lactose per 100ml (staat niet op t pakje maar ik heb t even bij de fabrikant opgevraagd). Wij introduceerde koemelk ook pas met een jaar oud, maar drink yoghurt is bewerkt en had minder lactose dan dr flesmelk dus die durfde ik wel aan (kleine beetjes dan wel) en was ideaal qua dikte om te leren drinken met een open beker of rietjesbeker.

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter dronk met 8 maanden geen flessen meer.
    Ze kreeg smorgens een bordje pap 180/6.
    Als ik de fles liet zien kroop ze heel hard weg en krijste alleen maar.
    En zo kreeg ze toch nog der melk binnen ;)
    En ‘s avonds kreeg ze na het avondeten een bordje yoghurt.

16. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gewoon weglaten hoor! Hij geeft het immers zelf aan.
    Lekker water of thee aanbieden en na zijn avondeten wat Griekse (of halfvolle) yoghurt zodat hij nog wel voldoende zuivel binnenkrijgt. De suikers van danoontje heeft hij eigenlijk niet zo nodig, dus gewone yoghurt volstaat.
    Rond 10.5 maand zijn wij begonnen met kleine slokjes koemelk te geven en vanaf 11 maanden dronk hij bij de lunch gewone koemelk.

Oceanna vindt dit leuk.
  17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb nu eens geen pap door zijn ochtend fles gedaan. Die dronk hij gewoon op. Naja. 30 cc laten staan. Best.

Dus ben benieuwd wat hij vanmiddag doet

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vanmorgen alleen melk. Dan drinkt hij het wel.

Maar een kwart fruithapjes zodat hij niet te vol zit. Net geprobeerd eerst de fles aan te bieden. Maar hij wil de fles bij zijn boterham echt niet.

Geprobeerd op een lepeltje. Dat neemt hij 1 x en de 2e x niet meer.

In een gewoon belette gegoten. Zodra hij de melk proeft laat hij zich niet meer foppen.

Krijg het er met geen mogelijkheid meer in s middags..

19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    En smiddags pap uit een bordje ipv brood?
    Kan je eventueel sochtends een gewone fles geven met een broodje.
    Ik vind het nog wel erg jong om met zo weinig melk te doen. Maarja, je kunt het er ook niet ingieten.

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dan kan ik nog proberen.

En anders zal hij er wel gewoon klaar mee zijn..

Hij is een flinke knul ook. Al ruim 10 kilo.

Deel Deze Pagina