Ervaringen speen afleren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gravin, Apr 4, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gravin

Gravin Lid

Jun 28, 2021
    14
    1
    3
    Female
    Zijn hier moeders die gestopt zijn met hun baby rond 4-5 maanden hun fopspeen te geven. Dus cold turkey gestopt zeg maar. En hoe ging dat? Duurde het lang voor ze gewend waren? Ging je kindje daarna beter of slechter slapen? Had je daarna spijt of was het eerder een opluchting?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Nee. Wij deden dat pas bij 3 jaar :roflmao:

Dubbelgeluk and JupitR like this.
  3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Wij met 8 mnd dus iets ouder.
    Op vakantie was ze verslaafd aan dat ding, ze kreeg tijdens de vakantie de 6de ziekte en was flink ziek en daarna zat ze vast geplakt aan de speen. Weer thuis dat ding op de kast gelegd en ze heeft er niet meer ongevraagd. Alles was thuis natuurlijk weer anders en dat werkte toen.

Hoe verslaafd is je kindje? Heeft hij/zij hem de hele dag?
    Wat gebeurt er als je hem niet geeft?

4. Annefien

Annefien Bekend lid

Jan 4, 2021
    596
    359
    63
    Female
    Wij hebben bij 4 a 5 maanden geprobeerd te minderen maar dat was geen succes, ze had nog zo’n zuigbehoefte einde dag en begin avond (de rest van de dag had ze hem al minimaal) dus toen besloten daar gewoon aan toe te geven.
    Nu bij 6 maanden is dat al een stuk minder en komt het ook regelmatig voor dat ze hem zelf meteen weer wegtrekt omdat ze hem niet wil.
    Zou dus nog even wachten.

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Wij zijn er gister mee begonnen (6.5 maand) ze verliest hem snachts constant en dan mogen wij op komen draven. Wordt al weken elk half uur wakker (oa door de speen) dus klaar ermee. Cold turkey. Ze zou het na 2-3 dagen vergeten moeten zijn. Dus ben benieuwd..

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Als het niet lukt, stuk of 4 in haar bed leggen met een doekje eraan, dan kunnen ze hem gewoon zelf vinden

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ja dat is ook niet helemaal een succes. Slapen is sowieso rampzalig dus hopelijk werkt het zo :)

8. Gravin

Gravin Lid

Jun 28, 2021
    14
    1
    3
    Female
    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan en of ze er beter door zal gaan slapen. Sterkte!

9. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,710
    7,188
    113
    Female
    Jeetje, wij ook hoor. Bij 2-3 jaar pas. Ik was heel blij dat die speen ze rust gaf en ze ermee sliepen. Dat nachtelijk opstaan heb ik toch niet gedaan, ivm samen slapen. Helaas pakt onze jongste de speen niet zo goed.

Lies1611 likes this.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Hier ook..

11. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Hopelijk werkt het.. ik hoor vaak dat het ieder uur wakker worden ook zonder speen doorgaat, omdat ze dan even troost nodig hebben (of dat nou de speen is of een knuffel). En in dat geval vind ik de speen toch makkelijker om even te geven.

Onze dochter van 11 maanden heeft de speen nog en wil m alleen met slapen. Ze pakt m nu zelf ook als ze de speen kwijt is (heeft even geduurd) dus we hoeven er eigenlijk niet meer naartoe. Bij de oudste pas met 3 jaar gestopt en dat beviel eigenlijk wel.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ja lastig wat werkt.. Wij konden in elk geval niet meer. Ze heeft 6 weken bij ons in bed geslapen en toen was het ook elk half uur raak. Niet alleen om de speen, maar geen idee waardoor? (Medische zaken hebben we laten uitsluiten). Gisteravond 1,5 uur bezig met op en neer lopen, troosten etc, en toen sliep ze 7!!! Uur aaneengesloten. Wisten niet wat ons overkwam.. Ook voor haar beter want echt diepe/lange slaap maakte ze al weken niet meer.

13. Gravin

Gravin Lid

Jun 28, 2021
    14
    1
    3
    Female
    Ahh wat fijn zeg!

xxmoixx likes this.
  14. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ah dat is fijn! Hier was het ook lange tijd veel wakker in de nacht. Meestal kon ik het wel linken aan een slaapregressie/sprongetje/ziekte. Sinds ongeveer 9 maanden slaapt ze vrijwel elke nacht door. Het ouder worden heeft dus geholpen ;). Hopelijk nu ook een stijgende lijn bij jullie!

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Hier pas na 1 jaar. Wel cold turkey want op een avond zag ik dat hij dat ding half doorgebeten had :eek:
    Moet er niet aan denken dat het los zou zijn gegaan tijdens het slapen en in zijn keel vast was komen te zitten.
    Het was 2 a 3 nachten redelijk drama maar no way dat hij dat ding ooit nog terug ging krijgen...

16. Gravin

Gravin Lid

Jun 28, 2021
    14
    1
    3
    Female
    En was hij hem daarna vergeten? En viel hij daarna nog moeilijker in slaap of was het weer zoals het met speen ging?

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,025
    113
    Overijssel
    Het viel mij heel erg mee,was 2 dagen gezeur maar qua slapen was hij vroeger ( hij is nu 8) echt zwaar drama. Inclusief nachtangsten en het daarbij ook hoofdbonken. Vanaf 9 maanden tot 5/6 jaar ( met tussenpozen ) heeft hij tussen ons in geslapen.
    En als hij wakker werd altijd gigantisch huilen ( tot een jaar of 3)
    Nu gelukkig niks meer aan de hand.

18. Gravin

Gravin Lid

Jun 28, 2021
    14
    1
    3
    Female
    Hoe is het daarna gegaan?

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Ja wisselend! Dag erna savonds wel lang bezig maar daarna 2x 3,5 uur geslapen. Gisteravond top! Ze ging zelf slapen (geen seconden gehuild). Na 2 uur flesje gehad, toen 5 uur geslapen en na de nachtfles nog 3,5. Elke x zonder huilen etc. Ze sabbelt nu soms op een duim of hand. Helemaal prima.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Jup hier ook. Alle spenen verborgen en gezegd dat ze goed op haar speen moest letten want het was de laatste en de winkel had ze niet meer alleen voor de babies.

Toen raakte ze dr speen kwijt (ik vond m uiteindelijk en verstopte die ook). Haalde ze dr schouders op en keek er niet meer naar om. Na een paar nachten aankijken t hele span direct de kliko in gegooid.

Dit keer beginnen we vroeger en dan gewoon gepland cold turkey. Ze was er heel vroeg vanaf maar door omstandigheden kwam hij helaas terug. Met een dag of 4 taande ze er toen helemaal niet naar. Geloof dat ze ziek werd ofzo dat we m weer gaven als soort troost. stom stom stom

Share This Page