Ik heb een dochtertje van 15 weken en geef haar borstvoeding. Maar ja af en toe wil (of moet) ik ook wel eens weg. Ze heeft toen ze een week of 6 was wel een paar keer uit een flesje gedronken zonder problemen, dus ik blij. Maar helaas weigert ze de fles momenteel weer en wat we ook proberen, ze vertikt het gewoon. Wie het doet maakt niet uit, andere houdingen, andere fles, maakt niet uit..... Heel soms wil ze hem bij mij nog wel eens pakken, maar dat is dus niet de bedoeling. Vind dit toch wel erg vervelend, iemand tips?!
Helaas geen tips. Je schrijft zelf al dat je andere flessen hebt geprobeerd, iemand anders de fles laten geven en zelf niet thuis zijn werkt dus ook niet. Als je nou eens gaat oefenen voor een voeding aan? Dus eerst even 40cc afkolven, dit aanbieden als ze honger heeft en daarna de borst? Misschien snapt ze het dan beter? Ik denk ook maar mee hoor. Succes ermee.
Hier ook problemen met de fles. Hij heeft de speen in de mond, maar drinkt gewoon niet. Later begint hij erg te huilen en te zoeken naar de tepel. Zo zielig! Meestal geef ik uiteindelijk toch maar de borst (na een paar keer proberen) Toch moet hij het natuurlijk wel leren. Ik probeer nu ook voor de voeding aan een beetje met de fles te geven. (mijn man geeft dan de fles) Als er tips zijn lees ik graag mee!
hier precies hetzelfde..... alhoewel het wel echt iets beter gaat! Afgelopen maandag heeft hij voor het eerst 340 ml op een hele dag op de creche gedronken! Bravo! Ik begrijp uit jullie verhalen dat jullie zelf een flesje geven.... dan kan ik me helemaal voorstellen dat die ukkies gaan weigeren... want dat is een kwelling... de geur van een lekkere appeltaart en dan een spruitjestaart voor geschoteld krijgen wil je zelf toch ook niet Laat manlief eens een fles geven als je zelf niet in de kamer bent... beste is nog manlief zelf kindje uit bed laten halen en jij je gezicht niet laten zien.... en dat minimaal 3 keer per week en liefst elke dag, herhalen.... wie weet gaat het dan lukken.... de aanhouder wint (ookal duurt het 9 maanden !) Sterkte, het is echt heeeeel erg lastig! Ohja pak niet een te makkelijke speen! Wij gebruiken nog steeds avent nr 2 (vanaf 1 mnd). Aan de borst moeten ze ook moeite doen om te kunnen drinken!
Ik loop hier ook al maanden te &^#9 met die fles. sinds half december wilde ze ineens geen fles meer. Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd en pakt ze zo nu en dan de fles, als ze echt honger heeft en niet teveel over haar toeren is. Ik heb normaal een avent fles, maar heb van difrax een kleine fles gekocht die ze zelf makkelijk kon vasthouden, de speen is ook korter en ik gaf gewoon weer maat 1 van speen. Deze fles pakte ze wel iedere keer, nu met de avent fles zit ze heel erg met de speen te rotzooien. Ook vind ze het snel te koud en drinkt ze niet meer, hierdoor komt ze nu ook weer elke nacht om de 2 a 3 uur voor voeding.
Wij hebben dat probleem ook gehad. Er is best veel te vinden over flesweigeren op het borstvoedingsforum.nl en als je verder zoekt op deze site zelf ook. Daar heb ik heel veel aan gehad. Wij hebben de Tommee Tippee fles gekocht en na een aantal keer oefenen is het toen steeds beter gegaan. Daar zijn we ongeveer twee maanden mee bezig geweest. Arend wil geen melk uit de vriezer drinken, dus kreeg hij altijd verse afgekolfde melk. Maar sinds een paar weken lust hij ook poedermelk uit de fles. Dat is wel fijn hoef ik tenminste niet het hele weekend te zitten kolven. Heel veel succes allemaal, want ik weet hoe frustrerend het is. Zeker als je kindje eerst wel gewoon uit de fles dronk en toen ineens niet mee wilde.
Andere tips: - idd jij als moeder geen fles geven! jij bent immers de borst associatie. Ik zou zelfs helemaal uit de kamer gaan. - leg een doek (shirtje) ofzo met jouw geur bij het kindje. - sommige kinderen willen de fles juist niet op schoot maar bijv in de wipstoel succes