onze zoon 2 weken oud en 6 voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door klungel, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo

Ik heb even een vraagje! Onze zoon is nu 2 weken oud en was na 1 week 3400 gram (bij geboorte 3308 gram). Ik geef flesvoeding
    7 uur 90 water en 3 schepjes (100 cc)
    11.00 uur hetzelfde
    15.00 uur hetzelfde
    19.00 uur hetzelfde
    23.00 uur hetzelfde
    3.00 uur hetzelfde

Alleen drinkt hij meestal tussen de 75 en de 90 op met uitzondering meerstal 1 keer per dag helemaal op.
    Volgens zijn gewicht moet hij alle flessen leeg drinken maar hij valt dan in slaap en we krijgen hem met geen mogelijkheid wakker.
    Ben sinds vandaag overgegaan op een andere speen num. 2 van avent hij had eerst num. 1 van avent maar ik had het idee dat hij daar heel veel voor moest doen en dan snel moe was. Vandaag heeft hij al 2 flessen helemaal op.

Hij drinkt, slaapt, en poept en plast prima. Hij heeft alleen tussen de avond fles van 19.00 en 23.00 uur geen slaap en is dan klaar wakker.

Moet ik mij zorgen maken over zijn drinkpatroon of zou ik van 6 voedingen terug moeten naar 7 lijkt me niet maar hij heeft maar heel even 7 voedingen gehad vandaar.

Hoor graag jullie reacties/meningen
    Groetjes Klungel

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk wel terug gaan naar 7 voedingen maar de nacht voeding als extra zien. Dus 6 voedingen op de dag geven en de nachtvoeding als extra. Goeie kans dat hij die er heel snel uit gaat gooien.

Wij hadden:
    8:00
    11:00
    14:00
    17:00
    20:00
    23:00
    03:00 - 04:00 extra

150ml x kg lichaamsgewicht delen door 6 en 's nachts een klein flesje indien nodig.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij ons was om de 3 uur geen succes. we moesten hem bijna voor elke fles wakker maken. Het cb raadde ons toen aan om om de 4 uur te gaan geven: 7.00-11.00-15.00-19.00 en 23.00 uur. Na 3 dagen op dit schema sliep ie ineens de nacht door.
    Misschien dat het bij elk kindje anders is. Is vaak toch wel een kwestie van uitproberen.

Ps: Het is denk ik tijd voor een nieuwe banner! ;)

4. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo Jewe,

Bedankt voor je krabbel heb nog een vraagje.
    Dronk jouw kindje wel alle flessen leeg of liet hij/zij ook iets staan net als bij ons?
    Hij woog vorige week 3400 gram en moet dan eigenlijk volgens het boekje 100 cc opdrinken meestal laat hij 20 cc staan.

Ik twijfel of ik terug moet naar 7 voedingen omdat hij de 6 voedingen die hij krijgt al niet allemaal op drinkt.
    Vanmiddag kan ik hem gaan wegen als hij prima op gewicht is dan laat ik het zo want ik vind hem wakker maken om de 3 uur niet nodig hij slaapt dan nog zo vast.
    En verder doet hij het kei goed alleen s avonda na de fles van 19.00 uur is hij klaar wakker en wil hij niet gaan slapen. Hij is dan vaak tot 23.00 uur wakker, hij huilt dan niet maar zit rond te kijken en soms valt hij even in slaap maar is dan snel weer wakker.

Groetjes Klungel

5. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    heb je al eens geprobeerd om hem 's avonds in bad te doen. Lekker met zwitsal lavendel. Was hier een succes en sliep toen tot 11 uur! Dan weer een fles en dan pas rond 7 uur weer! En over je vraag, ik zou lekker op 6 flessen blijven. Als je naar 7 gaat, laat ie waarschijnlijk nog meer staan.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje liet af en toe ook 10 of 20 cc staan. Ze drinken zoveel als dat ze nodig hebben. Als ie na 3 uur nog slaapt zou ik hem ook niet wakker maken hoor. Mijn zoontje ging meestal om half 9 naar bed en slaapt dan meteen. Maar het kindje van een vriendin is ook altijd tot 23.oo uur wakker. Tja als ze n iet willen slapen doe je er weinig aan denk ik.

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Mijn oudste sliep was s avonds ook altijd wakker, en huilde dan ook niet, volgens mij had hij gewoon zijn wakkere momentjes dan.

Maar door jouw verhaal denk ik ineens he dat kan het bij mij wel zijn haha.
    Mijn jongste is ook 2 weken en krijgt 7 voedingen maar dan moeten we hem de hele tijd wakker maken waardoor hij volgens mij te moe is en drinkt de flessen niet leeg waardoor hij weer eerder voor de volgende komt, ik had er helemaal niet aangedacht dat ik ook naar 6 voeding kon gaan ik ga het maar s proberen.

8. klungel

klungel Actief lid

12 sep 2009
    323
    0
    0
    Hallo Moesje,

Hopenlijk gaat het lukken, om van 7 naar 6 voedingen te gaan!
    Inmiddels is onze zoon alweer 4 weken oud en het gaat prima, hij slaapt s avonds steeds beter en we hebben zelfs wel eens dat we hem om 11 uur wakker moeten maken voor de fles.

Succes ermee
    Groetjes Klungel

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind 7 voedingen op deze leeftijd heel normaal hoor. Er zijn zoveel kinderen die het veel beter doen op wat vaker wat minder. Het maagje is niet groter dan z'n gebalde vuistje, te vol proberen te stoppen is ook niet ideaal.

Deel Deze Pagina