Hoi allemaal! Vraagje: mijn dochtertje is nu 7 maanden en drinkt sinds kort supersnel haar fles (hooguit een paar minuten). Ik heb een kleiner gaatje geprobeerd maar dan wordt ze ongeduldig omdat het te lang duurt. Het is ook niet omdat ze honger heeft want ze drinkt de fles eigenlijk bijna nooit leeg. Zelf lijkt ze er geen last van te hebben dat t zo vlug gaat, maar ik vroeg het me toch af... Hoe lang doen jullie kleintjes erover?
Tja mijn zoontje is pas 3 maanden, en doet er echt 20 minuten over. Sommige mensen zeggen dat dat te lang is maar hij drinkt alles netjes op, en wordt er goed moe en suf van. Dus ik vind het goed zo! Als je dochter er geen last van heeft is het goed toch
Zolang je niet merkt dat ze er krampjes of iets dergelijks van krijgt, of dat ze voeding teruggeeft, dan is er geen reden tot paniek hoor! Een kleiner gaatje wordt vaak aangeraden of de voeding wat verdikken, maar nogmaals ze heeft er geen last van dus ik zou er nu niets aan doen.
Op die leeftijd maakt het niet zoveel meer uit hoor, zolang ze er geen last van hebben. Hier slurpte hij 'm vaak ook binnen enkele minuten leeg op die leeftijd, maar was erna voldaan en had er geen last van.
Fles is hier ook in no-time leeg, speen met heel klein gaatje... Ze hebben gewoon op deze leeftijd al veel kracht. Als ze er geen last van heeft zou ik mij geen zorgen maken.
hier ook 1 die van snel drinken houd hoor. als het te lang duurt hoeft ze niet meer.. gewoon geen zin meer denk ik. ik heb het een tijdje terug bijgehouden hoe snel ze was. voor de avondfles zet ik alles beneden klaar voor ik haar pak. in 7 minuten naar beneden, schone billen en een fles van 250 ml op
Dat is juist heel netjes, 20 minuten! Zuigbehoefte is voldaan, minder kans op overvoeren e n minder krampjes