Draaien in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Klaartje863, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    De oudste van ruim 20 maanden is nogal een draaikont in bed. Hij ligt in alle mogelijke posities en draait vaak van hoofd naar voeteneind in zijn slaap.

Hij slaapt dus ook zonder deken in alleen een slaapzak.
    Iemand nog meer zo'n draaikont en wanneer kon hij/zij gewoon onder een deken slapen?
    Zl slaapt in een groot ledikant van 70x140 die we kunnen ombouwen tot peuterbed. Hij is nogal van het klimmen de laatste tijd.. hij heeft nog geen poging gewaagd om uit bed te klimmen en dat gaat ook nog niet lukken, maar ik ben wel op mn hoede :D

Maar zolang hij nog alle kanten op gaat, is een ander bed nog een stap te ver..

Slim om eerst te laten wennen aan dekens? Wellicht als hij bloot ligt dan vanzelf wel weer onder de dekens kruipt? Of komt het vanzelf goed? :D

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Hier hebben we een ledikant met open zijkant. Het dekbed en kussentje werden heel resoluut op ons bed gelegd, dus toen toch maar weer voor de slaapzak gekozen. Een dekbed betekent hier eronder verstoppen (schuld van mijn vriend, die speelt zo verstoppertje ;) ). Ik zou het gewoon proberen. Gaat het niet, dan doe je de slaapzak aan en probeer je het over een paar weken nof eens

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Mijn dochter was ook zo'n draaikont. Zij sliep dus ook altijd in een slaapzak. Ze is nu net een paar maand over op een 1-persoonsbed en is in 1 keer overgegaan van slaapzak naar dekbed. Het gaat prima en nu blijft ze ineens wel op dezelfde plek liggen, helemaal bovenin ;)

Als tussenstap hebben we de zijkant van het ledikant eruit gehaald. Om te kijken of ze er uit zou vallen en of ze de 'vrijheid' aan kon ;)

4. chillys

chillys Lid

May 13, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was ook erg bewegelijk en ging pas na zijn 2e jaar onder de deken slapen. Maar werd snachts meerdere malen wakker omdat hij het koud had omdat hij zonder deken lag. Toen zijn we, was inmiddels winter, slaapzak plus deken gaan combineren. En dat ging goed om de overgang te maken. Toen het warmer weer werd ging de slaapzak uit. Het dat gaat inmiddels goed. Soms wordt hij nog wakker zonder deken maar opzich kan hij er zelf weer onder gaan liggen.
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Wij zijn net gestopt met de slaapzak. Ze slaapt prima onder een laken maar met deken erbij slaapt ze veel korter dus die heb ik er weer vanaf gehaald ga nu van de week een dekbedje proberen die zijn wat soepeler dan die stugge deken.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    hi :)
    mijn dochter was gek genoeg niet zo'n draaikont maar sinds ze in haar peuterbedje ligt wel :). we treffen haar dus heel vaak in vreemde houdingen aan, en heel vaak zonder deken en dan wordt ze niet eens wakker van de kou. ook valt ze, ondanks een plankje wat dat moet tegenhouden, wel eens uit bed. Dan klimt ze er zelf weer in en slaapt verder... In de winter doen we haar een lekkere pyjama aan zodat ze niet blauw aanloopt 's nachts, maar zelf heeft ze er dus geen hinder van!

Share This Page