Voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mama007, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Onze zoon is nu 7 weken oud en is een zeer zuinige drinker. Hij drinkt maximaal 100 cc per fles en zelfs daar laat hij soms van staan waardoor hij soms maar 70 cc drinkt. Ik maak me hier wel heel erg zorgen om. Hij komt wel netjes om de 3 uur om voeding (ook s'nachts). Zijn er tips om te zorgen dat hij meer gaat drinken en misschien dus ook minder flessen per dag nodig zal hebben?

Alvast bedankt

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is de speen niet te klein voor hem zodat hij vermoeid raakt?

ilja

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Nee ik heb nu avent speen nummer 2 erop. Heb een tijdje terug speen nummer 3 geprobeerd maar alles loopt er dan uit. Uiteraard kan ik het nog eens proberen vandaag.....

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat je wat geduld moet hebben. Uiteindelijk krijgt hij voldoende vocht binnen. Hij drinkt per fles minder, maar heeft daarom wat extra flessen.

Ilja

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb zojuist nummer 3 van avent geprobeerd (speen) en hij heeft nu 160 cc in 15 minuten op....dat is naar mijn idee een stuk beter hij had na die 100 cc echt nog honger. Mag ik hiermee doorgaan? Hij knoeide wel een klein beetje met deze speen maar niet heel erg.....

Alvast bedankt!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zou ik doen dan.

Ilja

7. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Maakt het dan niet uit dat het voor hem iets te hard gaat en dat hij daardoor wat langs zijn mondje laat lopen?

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op zich niet. kijk wel uit voor verslikken en dat hij teveel lucht zou inslikken.

Ilja

Deel Deze Pagina