Onze meid is bijna 5 weken . We zijn naar een osteopaat geweest en die zei dat ze geblokkeerd zat in haar nekje wegens de vacuumverlossing. Dit zou verklaren waarom ze constant ad borst wil en waarom ze overdag niet slaapt ên s nachts bij mij in bed wil slapen. Ze voelt zich niet goed en zoekt troost. Onze vroedvrouw wou gisteren afgekolvde melk geven in een flesje en dit lukte niet. Vandaag een ander flesje gebruikt en het lukte. Ik wil 1 flesje per dag geven vooral s nachts zodat mijn man ook wat kan helpen. Vandaag heb ik 2 maal afgekolvd maar had niet zoveel.melk. Een 10 min per borst afgekolvd met een handkolf van nuby. Ik had 70 cc of zo. Is dit ok? We hebben dit gegeven nu en in 5 min was het op. Hoeveel moet een baby hebben? Ze weegt bijna 4 kg. Hoe lang drinkt ze daarover? Moet je tussendoor stoppen of alles in 1 keer geven
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles In dit artikel kan je uitrekenen hoeveel er in een flesje kan. Er wordt uitgegaan van minimaal 8 voedingen per dag. Verder kun je het best therapeutisch voeden. Zo recht op mogelijk, fles horizontaal, en prematuren of nummer 1 speen. Probeer 15 tot 20 minuten over een fles te laten doen, dit is ook om aan de zuigbehoefte te voldoen, maar ook omdat het voldaan gevoel pas na die tijd komt. Als het zo snel gaat kun je inderdaad het beste even tussendoor stoppen.
Hoi😊 70cc per borst in 10 minuten is volgens mij heel goed hoor! Ik doe daar langer over en mijn zoontje is ouder. Hoeveel cc ze drinkt is een kwestie van uitproberen denk ik. Als ze die 70cc opdrinkt en nog trek lijkt te hebben, probeer je een keer 90cc bijv. Zo heb ik het gedaan, en als ze dan die 90 als ze ouder is volledig opdrinkt, dan weer wat meer geven. Succes! P.s. En inderdaad uit een kleine speen maat laten drinken. Mijn zoontje is 3,5 maand en drinkt nog uit de newborn (maat 0) speen. Dan doet hij er 25minuutjes over om zijn fles van 150cc te drinken en dan is zijn zuigbehoefte weg.
70 cc is hoe dan ook heel goed hoor! Mijn zoontje dronk elke fles veel te snel leeg, behalve de dr Brown met fase 1 speen, dus die zou ik adviseren.
Neen ik had 70 cc van beide borsten. Eerste keer dat ik de handkolf gebruikte. Deze avond heb ik opnieuw een flesje gegeven. Opnieuw 70cc van deze morgen te kolven Flesje Mam met speen 1 en opnieuw uit in 2 min. Moest daarna wel boeren en er kwam wat terug. Nu twijfel ik of zij zo'n honger had? Als zij aan de borst hangt gaat dit toch niet zo snel? Zij hangt een ganse dag ad borst ook om te zuigen. Mijn tepels zijn kapot! Vandaar dat ik het flesje wou gebruiken s avonds voor het slapengaan...maar nu weent zij alweer en wil weer ad borst...ik w er onnozel van Heeft zij eigenlijk te kort aan melk of wat? Meer en meer moet ik op mijn tanden bijten om verder te doen met bv. S nachts wil zij ook niet in haar wieg slapen (zie andere posts) Ook overdag slaapt zij niet. Ik draag haar nu soms in een ergobaby om toch eens mijn handen vrij te hebben. S avonds eet ik met haar op mijn schoot. Steevast ah huilen omdat ze dan niet ad borst hangt.. Douchen doe ik nu om de 2 dagen...gewoon geen tijd met haar. Er zit ook overdag bijna geen tijd tussen borsten. Of ik moet ze id ergo steken of in de wandelwagen om te wandelen. S nachts slaapt ze wel en vraagt om de 3u een borst. Ze is bijna 5 weken. Is dit wel normaal? Verborgen reflux? Mamahonger?
Neem contact op met een lk. Je tepels horen niet kapot te zijn! Kolfopbrengst is altijd minder dan je kindje eruit haalt. Maar als ze niet goed aanhapt (waardoor je tepels stuk gaan) kan ze misschien niet voldoende drinken. Al kolfde ik met gemak een paar liter per dag en nog lag mijn oudste non-stop ad borst. Mamahonger, troost, clusteren, kan allemaal.
Mam speen 1 is veel te groot voor een bv kindje. Hier ging dat ook te snel. Koop dr brown met een prematuur speen, dat gaat véél trager zodat de zuigbehoefte voldaan is . En ik heb het al zo vaak aangeraden in je topics, maar ik vrees dat je het ontwijkt: zoek een lactatiekundige voor advies op maat.
Wat een rare opmerking van de osteopaat. Vrijwel elke normale baby wil wat jij beschrijft, veel aan de borst willen en bij mama willen slapen is normaal babygedrag. Vermoeiend voor mama, maar het gaat ook weer over. 70cc is een prima hoeveelheid voor een fles. Zorg wel dat je een newborn- of prematurenspeen gebruikt, en dat je op een borstvriendelijke manier de fles laat geven. Dus: 1. dop stevig op de fles draaien 2. speen niet in mond stoppen, maar kind naar speen laten happen 3. fles niet verticaal maar horizontaal houden 4. kind niet horizontaal maar verticaal houden 5. halverwege fles boeren en van arm wisselen