ben benieuwd hoe je het beste kan stoppen met bv en tot hoe oud of hoe lang dat jullie bv geven of gaven ik ben al 2 jaar bv aan t geven maar zou eigenlijk niet zobgoed weten hoe er mee te stoppen aangezien er aan de borst in slaap gevallen wordt bijna altijd s middags en s avonds
Bij mijn zoon heb ik ongeveer 20 maanden bv gegeven, bij mijn dochter ben ik nog bezig, maar wil ergens tussen de 2 en 2,5 wel stoppen ook. Mijn zoon viel ook aan de borst in slaap en ik heb dat eerst losgekoppeld (was ook omdat het aan de borst in slaap vallen regelmatig niet meer lukte). In eerste instantie gaf ik eerst wel nog bv, maar koppelde ik hem los voordat hij sliep en mocht hij naast me op bed in slaap vallen, later ging de middagvoeding eraf en viel hij dus naast me op bed in slaap. 's Avonds gingen we toen hij meer tanden had (hij was laat), tandenpoetsen na de voeding, dus... Stoppen bij mijn zoon ging vrij makkelijk, ik heb afgebouwd naar 1 voeding en toen daar niet voldoende meer uitkwam, hoefde hij niet meer. Bij mijn dochter zie ik meer beren op de weg, die vindt het niet erg als er niet veel uitkomt....
Ik ben bij mijn middelste en mijn jongste gestopt toen ze 2 jaar waren. Ik was er klaar mee (gedrag aan borst was niet leuk meer, erg dwingend, lekker peuterpuberend ). Het stoppen heb ik cold turkey gedaan. Zelf bewust een 'laatste' keer gekozen, dit ook benoemd naar dochter(s) en het eerst volgende moment dat ze weer zouden (willen) drinken, zei ik simpelweg: "Kan niet. Mamamelk is op." En dan op schoot troosten, want verdrietig was het wel in het begin en dan consequent zijn en ook echt niet meer aanleggen. Het is me erg meegevallen. Ja, eerste avond en nacht waren moeilijk en onrustig, maar binnen 3 dagen waren ze al gewend. Ze hebben beide (met name de jongste) nog regelmatig gevraagd (aantal weken tot maanden), maar mijn eenduidige antwoord hadden ze vrede mee. Ze waren natuurlijk ook oud genoeg om het concept 'op' te begrijpen. Ondanks dat ik ze nog 6-9 keer per etmaal aanlegde voor ik stopte heb ik nauwelijks last van stuwing gehad, heb dan ook niets afgebouwd. Ik denk dat ik bij beide 1 keer er handmatig wat druk afgekolfd heb (2-3 dgn na stoppen?), verder niet. Dat is dan op zich wel weer het voordeel als je al lang voedt .
Ik ben nooit gestopt met voeden, ik heb dat toen ze eenmaal 2 jaar geweest waren aan de kinderen zelf overgelaten.
Hier met 16 en 13 maanden gestopt. Ze deden dat zelf, de oudste had buikgriep gehad en na een hele week alleen maar aan de borst wilde ze de volgende dag niet meer. Ze heeft er ook nooit meer naar gevraagd. De jongste was al een tijdje klaar mee, afgekolfde melk dronk ze ook maar matig. Ik had ook zelf het gevoel dat het op was. Op een dag beet ze voor de zoveelste keer en draaide haar hoofd weg. Duidelijker kon niet. Ze heeft er ook nooit meer naar getaald, flesje groeimelk ging direct heel goed.
owke die van mij is ook wel lastig heb ook weleens geprobeerd om te zeggen dat het op is maar ze drinkt veelste weinig uit een beker of rietjesbeker soms wat meer als anders het meeste is 1 beker van 250ml geweest doe ook water door eten enzo omdat der ontlasting vaak super hard is