Wat moet ik nou? Wat is er toch?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo,

ik heb al meerdere topics geopend over mijn zoontje die veel huilt. Het lijkt alleen maar erger te worden en hij is nu al 5 maanden. Vannacht was hij uren lang ontroostbaar. Nix was goed. Zelfs rondjes lopen niet wat anders wel helpt. De laatste 2 weken zijn de nachten echt een drama. Om de 2 uur huilend wakker. Heb pas 14 maart een 1e afspraak bij een kinderarts. Vandaag nog bij de ha geweest maar die kan niet zorgen dat we eerder kunnen. Hoe hou ik dot nog 3 weken vol??? Ben echt doodmoe. Hij heeft veel last van z'n darmen. Laat veel winden en trapt met z'n beentjes. Heeft al neocate voorgeschreven gekregen maar dat maakte geen verschil. Ben net begonnen met fruithapjes. Alleen peer. Hij huilt zoveel. Overdag gaat nog wel redelijk maar 's avonds en 's nachts zijn drama. Hoewel er overdag eigenlijk ook geen uur voorbij gaat dat hij niet huilt. Dan niet overstuur maar "zeurderig" huilen. Je zou toch denken dat het minder zou moeten worden? Weet echt niet wat er met hem aan de hand is. Overdag doet hij vaak maar slaapjes van 3 kwartier en 1 van 1,5 uur. Hij kan t ene moment super vrolijk zijn, bijvoorbeeld op t aankleedkussen en opeens het op een krijsen zetten. Pak je hem op is t goed, leg je m weer neer is t huilen. Misschien een beetje een onsamenhangend verhaal maar moet t ff kwijt.

2. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg!! Kan het niet zijn dat hij verborgen reflux heeft? Mijn zoontje heeft dit ook en de eerste 2 maanden heeft hij ook zo gehuild. Mijn zoontje spuugde weinig maar zag ik wel vaak slikken.
    Ik ben ook iedere keer naar de huisarts gegaan en kon voorlopig ook niet terecht bij de kinderarts. Totdat ik het op een zaterdag heeeel zat was!!
    Ik heb toen de huisasrtsenpost gebeld en mocht komen. ik ben daar gaan zitten en heb gezegd dat ik niet weg ging voor ik een kinderarts gezien had!! Hihi toen kon het ineens wel en dat nog wel op een zaterdag!! Ze moest wel van huis afkomen dus heb een uurtje moeten wachten!!

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wat rot joh...! Misschien is het iets met zijn werveltjes/nekje. Een nichtje en buurjongetje hadden dat ook, lijkt op jouw beschrijving van uit het niets zo gaan huilen... Voor hen beiden heeft een osteopaat erg geholpen! Als je het echt niet meer trekt dan moet je nog een keer aan de bel trekken....des noods via CB/HAP oid. je zit er nu helemaal doorheen, misschien gaat het vannacht wat beter. ....sterkte!

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wat naar, voor jou en je kleintje! Mijn eerste gedachte is, heb je wel eens aan een osteopaat gedacht?
    Hier ervaring met een heel verdrietig ZEER veel huilend jongetje. Op goed moment op advies van een vriendin eens een afspraak gemaakt bij een osteopaat. En hier heeft het een nieuwe wereld geopend! Na 1 x was manneke rustiger, na 2 x ging t slapen ook beter en na 3 x had ik een vrolijk bij jongetje zonder de mega huilbuien. Hier was het een en ander wat klem zat in zn buik en in zn nekje, waardoor veel windjes, krampjes etc kwamen, en door zn nekje het liggen naar was. Voor ons heeft het super geholpen, misschien eens het proberen waard.
    En hier was het (gelukkig zo) dat toen ik belde ik ook snel kon komen omdat t nog zon ukkie was.. Succes meid!

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hi, we zijn al 6x bij een osteopaat geweest. Heeft weinig geholpen helaas.

Verborgen reflux heb ik ook aan gedacht...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je HA zou wel degelijk kunnen zorgen dat je sneller bij een KA terecht kan als hij je doorverwijst naar de Eerste Hulp in het ziekenhuis. Zeker als je aangeeft dat je er zélf ook helemaal doorheen zit. Dat is bij ons ook gebeurd.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#7 Babel44, 23 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2011
    Nogmaals, is hij niet gewoon moe? Het klinkt enorm naar wat Ria Blom beschrijft in haar boek over kindjes die te weinig slapen voor hun behoefte en die rond de 5 mnd ook 's nachts enorm gaan spoken. Heb je daar nog iets mee kunnen doen? Lezen bijv? Snap wel dat dat lastig is hoor, als je zo moe bent. Maar vind het zo zielig voor je knulletje en jou ook, terwijl hier misschien gewoon iets aan te doen is.

En tuurlijk, medische dingen laten nakijken en hopelijk uitsluiten. Maar je kunt hier vast zelf al mee beginnen. Ontzettend veel kindjes slapen te weinig schijnt, we zijn dat als moeders tegenwoordig gewoon niet meer gewend ofzo.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ongelooflijk maar waar... Hij heeft de hele nacht geslapen!! Ik dus ook ;). Was ook wel nodig. Waarschijnlijk was hij echt doodmoe. Hopelijk is dit het begin van iets moois ;). Zo niet, dan hebben we in ieder geval weer even bijgetankt.

@babel44: ik denk zeker dat hij heel moe is en te weinig slaap krijgt. Maar z'n soort van huilen en gedrag lijkt mij dat er toch iets met hem aan de hand is. Rust en regelmaat krijgt hij bij mij thuis wel maar hij gaat 2 dagen per week naar een gastouder. Daar gaat het wel goed. En 1 dag perweek naar m'n schoonouders. Daar slaapt hij echt heel weinig en gaat het toch anders dan thuis. Wel zoveel mogelijk maar daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik wil het zeker lezen maar wat je zegt klopt, als je zo moe bent en ook moet werken, koken, huishouden enz dan blijft er weinig tijd over helaas.

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Dat zou inderdaad kunnen. Gisteravond was ik er toe in staat. Nu hebben we gelukkig een goede nacht gehad en kan ik er weer ff tegen... Maar bedankt voor je tip.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat naar zeg! Maar is het dan wel verstandig om met een peerhapje te beginnen? Ons dochertje reageert daar heel heftig op, heeft ook heel gevoelige darmen. Daarom is ons geadviseerd te wachten tot 6 mnd. Dan zijn de darmen meer volgroeid. En zij begon trouwens ook te gillen 's avonds. Overdag gaat het dan nog wel.
    Sterkte hoor!

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ja daar heb ik ook aan gedacht. Hij is erg hongerig en zit aan zn max qua melk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met het fruithapje maar maakte weinig verschil. Behalve dat hij nu vannacht heeft doorgeslapen maar ik denk dat dat komt omdat hij echt doodmoe was...

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tja ik snap het heel goed hoor, ik heb toen het hier crisis was (ineens veel huilen en mijn gevoel dat ze gewoon te moe was) een halve nacht besteed aan de belangrijkste hoofdstukken van het boek omdat ik NU iets wilde gaan doen. Toen was ik nog brakker :), maar wel vastbesloten om het aan te pakken.

Ik kan je wel een leeswijzer geven als je het boek te pakken kunt krijgen (en wilt):
    H 1 en 2 om de achtergronden te begrijpen van waarom kindjes tegenwoordig vaak te weinig slapen naar hun behoefte en waarom dat wel nodig is
    H 13 voor de echte "aanpak" -> als je echt geen tijd hebt alleen dit hoofdstuk, hoewel je dan natuurlijk wel uitleg mist.
    H 7 t/m 10 om te lezen hoe je NU actie kunt nemen om het te helpen veranderen en je kindje te helpen langer achtereen te slapen overdag.

Zeker vanaf H 7 leest het als een trein en zul je ook veel dingen herkennen die je al prima doet, das ook lekker :)

Het zeurderige huilen herken ik juist wel erg als zijnde van moe. Bij echt pijn huilen ze volgens mij veel harder?! En dat ze beter slapen op de opvang klopt ook - tot een bepaald punt -, vreemde ogen dwingen ofzo.

Wel vervelend dat hij bij je schoonouders nog minder slaapt?! Ik zou ze er wel bij betrekken en ze vragen ook hun best te doen hem veel te laten slapen? Als je je zorgen deelt kunnen ze er misschien beter in mee gaan? Maar dat is wel lastig ja, hier past mijn moeder op en die wil eigenlijk ook liever spelen en knuffelen met haar dan 2,5 uur wachten tot ze weer uit bed "mag" :D. Maar ze begrijpt het nu heel goed en maakt er juist een uitdaging van haar lekker en lang te laten slapen.

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @babel44. Thanx! Is het zo moeilijk om het boek te pakken te krijgen?? Heb zo lunchpauze dus kan ff gaan zoeken in de stad...
    Zeurderigh huilen wijt ik ook aan moeheid. Maar het opeens uit t niets gaan gillen en kronkelen vind ik gek. zijn we lekker aan het "kletsen" op bijvoorbeeld het aankleedkussen en opeens is het over, klaar uit. Gillen en krijsen.

En ja, dat hebben mijn schoonouders ook. En zodra hij wakker is maar niet huilt gaat hij al uit bed, haha. Het is wel schattig natuurlijk maar niet zo handig...

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha, nee hoor, maar niet iedereen wil het gelijk kopen, dus daar wilde ik niet vanuit gaan. Heb het zelf gewoon in de buurtboekwinkel gekocht, maar ze hadden er maar eentje, en het forumvriendinnetje dat de dag of week erna toevallig naar dezelfde winkel ging viste dus achter het net. En ik heb een tweedehandse op bol.com besteld voor een andere vriendin met kleintje :) Sommigen gaan naar de bieb, kan natuurlijk ook!

Die website met slaaptips wordt ook vaak genoemd, maar die ken ik zelf niet. Dat lijkt me dan gratis, maar kun je weer niet zo makkelijk even lezen tijdens het voeden bijv.

Gillen en kronkelen is wel naar om aan te zien ja. Het gebeurt hier ook wel eens uit pure vermoeidheid dat het ineens over is en ze keihard gaat huilen. Maar met kronkelen denk je idd eerder aan buikpijn ofzo. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat oververmoeidheid ook niet echt lekker is voor de darmwerking. Tja, maar wat je ook doet, je gaat ieg ook naar de ka, toch? Dus gelukkig wordt er dan ook naar gekeken, al duurt dat idd nog erg lang voor een bezorgde en vermoeide mama... :(

Nou hou je taai meid!

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vertoont hij dit gedrag al vanaf zijn geboorte? Hoe gaat het drinken van zijn flessen, gaat dat goed? Of overstrekt hij dan juist, laat hij veel staan maar wil hij wel vaak drinken? Het kan best verborgen reflux zijn, dit kan echt erg pijnlijk zijn, juist als ze liggen.

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ja eigenlijk al vanaf de geboorte. Toen spuugde hij ook heeeeel veel. Maar volgens dokter kwam dat omdat hij veel vruchtwater had ingeslikt. Daarna werd spugen minder. Hij spuugt nog wel regelmatig. Met vlagen, soms helemaal niet en soms wel 4 keer na een fles. Hij doet heel lang over een fles, ongeveer een half uur. Drinkt onrustig. Zwaait met hoofd heen en weer en zet steeds af (niet heel hard) met beentjes. Echt overstrekken doet hij niet. Maar mocht het verborgen reflux zijn, dan zou dat toch ook minder worden op t moment dat je met bijvoeding gaat beginnen? Of is dat onzin?

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @babel44. Oh vandaar, haha. Nou ik ga t maar kopen straks denk ik. Is wel zo makkelijk inderdaad. Bedankt voor al je tips en ja inderdaad over 3 weken naar de ka. Zou voor mij een hele geruststelling zijn als blijkt dat er niets medisch is. Dan is het probleem nog wel niet opgelost maar dan weet ik dat in ieder geval!!!

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, wel iets medisch met goeie medicijnen en dat hij er vanzelf overheen groeit is natuurlijk ook ergens prettig, dan klopte je gevoel, en is het dan ieg snel verholpen. Nou ja, je moet het afwachten voor nu he. Hoop dat je het boek wat vindt (en nee, ik heb geen aandelen ;)...)

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    dat kan maar dat hoeft niet, er zijn wel genoeg kinderen die tot hun 1e jaar medicijnen nodig hebben. Ik vind de symptomen die je omschrijft wel herkenbaar hoor, je zou (als je dat niet geprobeerd hebt) de voeding eens in kunnen dikken met nutriton. Mijn zoontje raakte daardoor juist weer verstopt maar bij velen helpt het goed. Mijn zoontje wilde ook nooit slapen, was heel onrustig, werd steeds krijsend wakker en ik heb dagenlang met hem gewandeld om hem maar stil te houden. Tot hij medicijnen kreeg, binnen 2 dagen zag ik al resultaat. Mijn dochter vertoont nu ongeveer hetzelfde gedrag, dus vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts. ik hoop dat het bij jou snel beter gaat!

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @puppy78. Tja, het zou inderdaad kunnen. Indikken met nutriton durf ik niet zo goed omdat hij echt heel veel last van z'n darmen heeft. Hopelijk biedt de afspraak bij de ka uitkomst. Jij ook succes met je kleintje. Het is zo naar ze zo verdrietig te zien :(

Deel Deze Pagina