Hoeveel flesvoeding baby 9 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door aardbei1707, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hallo, mijn baby is nu bijna 9 weken. Wij geven haar nu 5 voedingen van 120/4 en als ze in de nacht nog komt dan 1tje van 90/3. Afgelopen donderdag woog ze 4330 gram. Ik vraag me af of ik al moet verhogen.
    Bij het cb zeiden ze dat ze zelf aan geeft als ze meer wilt. Ze drinkt nu wel altijd der flesje op.
    Ik vind het alleen erg moeilijk. Als ze goed slaapt tussen een voeding door wordt ze niet altijd wakker na 4 uur. Maar als ze wakker is of een hazenslaapjes doet dan wilt ze meestal al een uur eerder weer de fles. Ik vraag me af hoe jullie dit doen? Ik wil graag me ritme blijven volgen van om de 4 uur. maar ja als ze onrustig slaapt lukt dat niet.
    en hoe weet ik nu wanneer ze meer wilt. Misschien is het slim om alleen de ochtend fles meer te geven? Iemand een idee?
    En hoe gaan jullie om met hazenslaapjes? Geven jullie dan ook al eerder een fles?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik gaf en geef gewoon de fles wanneer het 'tijd' is
    Als ze eerder wakker zijn betekent natuurlijk niet altid gelijk dat ze willen eten...
    Ik doe alleen een fles eerder als ik echt merk dt ie honger heeft

En wanneer ze meer willen komennze steeds sneller voor drinken
    Dan weet je dus dat het tijd is om op te hogen
    En dat hoeven niet gelijk alles flessen te zijn maar bijvoorbeeld 2 ofzo.. Of meer of allemaal..
    Om t mezelf makkelijk te houden deed ik ze gewoon allemaal ophogen

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Nee klopt als ze wakker zijn hoeven ze niet altijd gelijk de fles. Maar als ze gaat huilen en je ziet dat ze honger heeft dan wel..
    Ik weet niet goed wanneer ik moet ophogen omdat als ze gewoon goed slaapt tussen een voeding dat ze dan niet 4 uur later wakker wordt.
    en als ze onrustig is dan wilt ze wel eerder!
    en dat onrustige is niet altijd op een zelfde tijdstip..
    :(

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik begon altijd op te hogen zodra alle flessen leeg gingen en ze sommige voedingen eerder kwamen, je ziet vanzelf of het opgaat, maar zolang ze (nog) tevreden is zal het nog genoeg zijn

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    heeft je kindje vaste momenten voor de hazeslaapjes?
    waarschijnlijk na de hazeslaapjes en het flesje wat je eerder geeft, slaapt je kindje wel goed en lang? klopt dat?
    dat is hier nl wel zo:D (vaak hazeslaapjes na de fles van 09:00 u hoewel ons ritme er vandaag anders uitziet gezien ze heeft doorgeslapen)

alleen als mijn dochter hazeslaapjes doet, of na 45 min alweer wakker is en het haar niet lukt verder te slapen, dan doe ik haar in de draagzak. Dan tukt ze nog een uurtje verder tot aan de flestijd. Ik hoef haar op die manier niet "eerder" te voeden. Ook wil een boodschapje doen nog wel eens helpen. Thuis zit je maar te wachten en jezelf af te vragen of je nu eerder een flesje moet geven of niet...je kan ook even een uurtje een boodschapje gaan doen. Maar ook hier: als ze echt brult krijgt ze eerder een fles hoor.

wat je kan doen is dan de fles groter te maken voor de hazeslaapjes beginnen zeg maar. dan kan je uitsluiten dat ze "eerder" honger heeft.

ik lees hier veel op t forum dat ze de flessen eerst om en om ophogen. misschien ook een idee voor jou? of wel gewoon alle flessen ophogen, en gewoon kijken wat ze ervan drinkt.

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja ik heb net een fles van 150/5 gegeven dat ging op zich wel goed. niet helemaal opgedronken maar dat geeft niet..
    de hazenslaapjes zijn altijd verschillend dat maakt het zo moeilijk..
    maar inderdaad ga vandaag 2 van 150/5 en 3 van 120/4 geven ben benieuwd hoe dat gaat!

Deel Deze Pagina