Hallo, Mijn zoontje is bijna 11 maanden. Hij slaapt vaak de klok rond van 19.00 tot 07.00 en wordt dan wakker. Ik geef hem dan een flesje melk die hij in bed op drinkt, en meestal valt hij dan nog weer in slaap tot soms wel 9 uir (en mama ook ). Dan gaan we er samen uit en eten we een broodje. Tot wanneer drinken kindjes nog uit de fles s'ochtends ? en kan dit zo, of is het beter om hem bij de fles s'ochtds gelijk een boterham te geven ? We zijn nu gewoon gewend aan de luxe om gemiddeld tot 8.30 in bed te liggen...
Ehhm....ik ga misschien hele vreemde blikken krijgen nu, maar mijn dochter van 3 krijgt smorgens nog steeds dr pap in een fles in bed Ik wil het heeel graag afleren, maar helaas... Pas beneden een bordje pap gegeven, 3 happen en toen was ze klaar. En ja, ik vind het ook wel heel relaxed hoor! Wij komen dus smorgens ook pas laat beneden hierdoor! En toen ze idd nog jonger was, sliep ze daarna weer heerlijk verder! Ik zou dus zeggen; geniet ervan voor het niet meer kan!
Onze uk is na het ontbijt eerst nog 1.5/2 uur wakker dus hij krijgt sinds hij 8 maanden is ontbijt in de eetstoel.lijkt me wel handig maar het is ook wel gezellig om zo aan tafel de dag te beginnen. Hij heeft nooit liggend gedronken (reflux)
Door de week moesten we hier wel opstaan (ivm met oudste zus die naar school moest), maar in het weekend kreeg zoon met 11 maanden gewoon de borst rond 06.30, en daarna sliepen we ook weer fijn nog even verder...heerlijk toch? Er komen ook weer tijden dat ie dan niet meer wil slapen hahaha(ik weet er alles van). Ik zie het verschil niet zo met een flesje melk?
Tot wanneer jij en hij willen? Misschien wel een keer overstappen naar een gewone beker. Fles schijnt niet zo goed te zijn voor de mondmotoriek. Of anders goed verzekeren voor logopedie
Jullie lijken mij beide tevreden zo, dus ik zal het zo laten. Als hij na de fles nog honger heeft laat hij het denk ik echt wel merken. Geniet ervan zou ik zeggen
Als hij de rest van de dag uit iets anders drinkt dan de fles komt het met die mondmotoriek wel goed hoor! Jongste wil ook nog graag warme melk in een fles. Iets anders neemt ze niet. En ik vind het te belangrijk dus ze krijgt dan nog een fles. Nooit in bed gegeven maar dat moet je lekker zelf weten!
Ik geef ook nog steeds een papfles in de ochtend. Soms ook wel van een bordje hoor, maar de laatste tijd toevallig veel uit de fles.