flesje in de vaatwasser

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door onze wens, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijn zoontje is nu bijna 3 maanden, en in die drie maanden heb ik steeds zijn flesjes afgespoelt met afwasmiddel en om de dag in de sterilisator. maar mogen flesjes (incl. de spenen) ook in de vaatwasser?

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Het mag wel maar ik zou het persoonlijk niet snel doen i.v.m. toch hygiene. (bijv. zeep resten, kalk enz.)

3. p1982

p1982 Niet meer actief

we doen het denk ik sinds dat ze 6 maanden is in de vaatwasser, deden ze ook in het ziekenhuis

4. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    het mag wel. ik doe het ook.

Maar je mag er geen glansspoelmiddel in doen. en om eerlijk te zijn steriliseer ik nog 2 keer per week de hele boel.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik doe ze vanaf dag 1 in de vaatwasser. Met die 75 graden worden ze schoner dan dat ik het met de hand zou doen.

o, ja... en ik steriliseer ze 1x in de 2 weken ofzo.

6. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Waarom niet als ik vragen mag?? Ik heb het sinds twee dagen bijgevuld omdat m'n vaat kletsnat was als hij klaar was.....

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    geen idee , maar heb ik ergens gelezen. misschien is het overdreven. heb ook geen idee.
    Bij mij zat het er ook nog in en heb het toen na de vaatwasser de flesjes nog even afgespoeld.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Gaat hier gewoon de vaatwasser in... vanaf het moment dat ze naar de kdv ging (was ze bijna 3 maanden). Daar doen ze het namelijk ook. Daarvoor nooit erbij stil gestaan dat de flessen evt ook in de vaatwasser konden. Ik steriliseerde ze toen ook nog regelmatig... nu iets minder regelmatig.

9. Que

Que Niet meer actief

hier ook in de vaatwasser en het sterriliseren(sorry slecht nl) doe ik al niet meer sinds de kraamhulp is vertrokken.

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    euummm ik spoel ze af met heet water, en ze gaan hier nog elke dag in een pan met kokend water.....

Maare als ik dit zo lees is dat niet echt meer nodig :D:D:D

11. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    doe ze altijd in de vaatwasser als er nog een plekje vrij is.. anders doe ik ze met de hand. maar heb altijd t idee dat ze veeeel schoner uit de vaatwasser komen....

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik ben wel heel erg overdreven hoor maar hier worden ze elke dag afgewassen met de hand en daarna in de magnetron sterilisator. En ze is al 1 jaar maar vind het lekker schoon zo!

13. Hier gaan ze ook mee in de vaatwasser.

14. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier in de vaatwasser gaat het op een gegeven moment verkleuren. Echt oppassen dat je geen spaghettibord of iets met kerrie erin hebt zitten, want dan wordt de hele handel oranje/geel en dat vind ik echt vies..
    Hier gewoon eerst in afwassen in heet water met de borstel, en voordat we de fles gebruiken in de flessenwarmer steriliseren. (nu gebruiken we niet heel vaak de fles want ik geef bv) als je de hele dag fv geeft lijkt me de vaatwasser wel het handigst/snelst.

Deel Deze Pagina