flesje infacol zo snel op?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Karinnetje82, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Sinds afgelopen zaterdag geef ik mijn zoontje infacol voor elke voeding. Werkt erg goed moet ik zeggen. Alleen het flesje is nu al bijna leeg! Doe ik dan iets niet goed en geef ik dan te veel? Kan bijna niet, ik volg gewoon op wat er in de bijsluiter staat. Dus voor elke voeding, 2x in het pompje knijpen en wat overtollig is aan het flesje afstrijken.

En anders is het dus bijna elke week een nieuw flesje? Ik heb het er wel voor over hoor maar ik twijfel toch een beetje of dat wel goed is.

Bedankt alvast.

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Infacol gaat heeel snel op!
    Als jij doet zoals er staat is het goed, wij moesten ook veel nieuwe kopen!
    Op den duur gaan afwisselen met cinababy, daar deden we dan weer net wat langer mee.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Je moet het tuitje niet helemaal vol hebben, er staat een heel vaag streepje op maar het gaat idd snel

4. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Dank jullie wel, misschien is dat afwisselen wel een goed idee. En dat vage streepje heb ik gezien, je moet idd heel goed kijken:). Ik was even bang dat ik te veel gaf.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nee het gaat gewoon echt snel op hoor! Hadden wij ook!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Deed ook iets minder dan 1 week met 1 flesje, dus inderdaad veel nodig! Was hier ook afhankelijk van het aantal keren dat mevrouw zich meldde voor de voeding (BV)...

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij ons ging het ook heel snel op.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Klopt, gaat hier net zo. Omdat ze op een gegeven moment ook wat last kreeg met haar ontlasting zijn we het overdag om de voeding gaan doen. Scheelde toch weer een beetje :p
    Nu krijgt ze trouwens Nutriton door de voeding en geven we het wel weer elke keer.

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier deden we er idd ook maar een klein weekje mee...

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, logisch.... je doet er 50 voedingen mee (2x 0,5ml per voeding en er zit 50ml in). Dus bij 5 voedingen per dag is het in 10 dagen op.

Ik ben nu met anderhalf aan het proberen. Scheelt toch weer.

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook binnen een weekje op destijds. Is toch elke keer 7 euro...

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, elke week een nieuw flesje,... soms 8-9 dagen als je het af en toe vergeet.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik was ook erg blij dat we het spul maar 2 maandjes hoefde te gebruiken - kost inderdaad behoorlijk veel al met al. Máár: Het hielp hier érg goed, dus ik had het er graag voor over :)

14. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ja het help echt goed, als ik van dit spul had geweten bij mijn 1ste ventje! Ik heb alweer een nieuw flesje ingeslagen, wel weer 7euro maar dat moet dan maar even.

Ben alleen wel benieuwd wanneer je een beetje kan gaan proberen om te kijken wanneer de krampjes een beetje over zijn. Beetje rond de 13 weken dacht ik zelf.

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier vlogen de flesjes er doorheen!!!!!

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier ook we moesten als we een nieuw pak voeding kochten ook een nieuw flesje infacol kopen :S... beetje jammer 1 flesje net zo duur is als 1 pak voeding...

17. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik gaf de infacol 2 x per dag ipv voor elke voeding en dat werkte ook heel goed!
    Heb het eerst 1 x per dag geprobeerd en toen hield ze de krampjes.
    Daarna gaf ik het met de fles rond 10 uur en de fles rond 4 uur en dat ging perfect!
    Heb het uiteindelijk ongeveer 4 weken gebruikt en het met 1.5 potje kunnen doen.

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou overstappen op Orthiflor Start van Orthica (ff googelen).
    Het is best prijzig, maar Infacol uiteindelijk ook, omdat het dus snel op is. Orthiflor hoef je maar 1x per dag te geven en werkt veel beter dan Infacol. Je kan het op internet bestellen of bij reformhuizen kopen, echt topspul!

Oh en als je de bonnetjes bewaard, kan je het terugvragen bij de belastingdienst onder zelfmedicatie.

19. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    pas op met infacol, legt de darmwerking plat. Dus even goed in de gaten houden of er voldoende ontlasting is. Het helpt heel goed tegen krampen omdat de darmen niets meer doen.....

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nicolioo, waar heb je die wijsheid vandaan?
    Kinderen mogen al helemaal geen laxantia die de darmen lui maken en dan zou je infacol zo kunnen kopen? Hier niks gemerkt dat hij niet meer poepte hoor...

Deel Deze Pagina